Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Er det normalt ta ta i bruk metoder som går på den andres selvfølelse eller samvittighet? Min søsters mann truer med å gå i fra henne og barna fordi de er uenige om ting i hjemmet. Jeg prøver å si til henne at hun må ta igjen og værtfall ikke ta det til seg. Hun har sittet hos meg i hele kveld helt ødelagt 😔 hun blir redd han skal dra og tør ikke stå opp mot han. Anonymous poster hash: 1198d...37e
Gjest Antarctica Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Da har han jo makten. Hvis hun ikke en vakker dag tenker "han gjør det neppe" og begynner å gi faen. Eller "han gjør det nok, men da kan det også være det samme med hele fyren". NB: det er ikke en "hersketeknikk" i ordets vanlige forstand. Det han driver med er trusler.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Er det normalt ta ta i bruk metoder som går på den andres selvfølelse eller samvittighet? Min søsters mann truer med å gå i fra henne og barna fordi de er uenige om ting i hjemmet. Jeg prøver å si til henne at hun må ta igjen og værtfall ikke ta det til seg. Hun har sittet hos meg i hele kveld helt ødelagt 😔 hun blir redd han skal dra og tør ikke stå opp mot han. Anonymous poster hash: 1198d...37e Kjenner så altfor godt til det. Samboeren brukte det i tide og utide en periode. Vi gikk til fvk (også for andre ting..). Jeg hadde jo fortalt han så mange ganger at å true med å gå pga hverdagslige uenigheter er fullstendig uakseptabelt. Men han hørte ikke på det øret....-vel saksbehandleren våres var jo enig med meg....-det hjalp. I tillegg har jeg blitt enda mer tydelig på at han ikke kan gjøre det mer, spesielt ikke foran barna. Det gjør meg, men spesielt barna utrygge. Synes han har blitt mye bedre, men har litt igjen før jeg er fornøyd.... Anonymous poster hash: 6ec0b...b52
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Jeg og mannen kan dessverre bli veldig usaklige når vi diskuterer, og hender av og til at vi sier til den andre at vi ikke orker mer og vil flytte ut. Detcer jo ikke bra da, men vi kjenner hverandre så godt, og vet at det er noe som blir sagt i kampens hete og ikke noe vi virkelig mener... Kanskje søsterens mann er litt som oss... Som sier dumme ting han egentlig ikke mener... Ikke at det er greit så klart, men så lenge han ikke mener det, så er det håp tenker jeg Få henne til å skrive et brev til ham, om hva han får henne til å føle når han sier sånt, og få henne til å skrive hvordan hun vil at de skal ha det og hvordan hun ser for seg at de kan løse ting sammen. Da får hun gitt ham beskjed og kommunisert på en gjennomtenkt måte uten å bli avbrutt, han får lest i fred, og får tenkt seg om før han svarer Anonymous poster hash: 23162...892
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Jeg kommer aldri til å slutte å forundre meg over hva folk aksepterer i et forhold. Psykisk terror er liksom greit for "han mente det jo ikke"? Er dere 14 år, eller? Hadde min mann truet med skilsmisse over hverdagslige ting, spesielt foran barna, ville han fort funnet ut at kjerringa tok han på ordet. Anonymous poster hash: 5232a...13c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Har ei venninne som slet med at mannen holdt på slik, til å begynne med så var hun redd for at han skulle gjøre det og avsluttet diskusjoner og sto ikke på sitt. Men jeg fikk jo alle samtaler med henne etterpå hvor hun var redd, til slutt ble jeg ganske irritert på det hele og sa til henne at ok sett deg ned og tenk på om han faktisk går hva vil det ha å si for livet ditt. Hvordan vil du organisere det om du ble alene, hva blir vanskeligere og ikke minst hva blir lettere. Etter at hun hadde samlet tankene rundt dette ble ikke tanken på det så skremmende lengre. Hun fant ut at det å bo alene ikke var all verdens undergang og muligens også lettere en å bo i et hus hvor hun måtte holde sine meninger inne og alltid la han få bestemme for å holde freden. Noe som første til at neste gang han truet ga hun han beskjed om å enten reise eller slutte å true med det. Og deretter sto opp for seg selv og sin mening. Når han innså at han ikke lengre skremte henne til å gi seg sin vilje sluttet han også med truslene. Og ikke minst ble han mer medgjørlig når det gikk opp for han at hun ikke fant singellivet som en skremmende tanke Makten ble mer likt i forholdet og de har det ganske bra nå. Anonymous poster hash: ff47c...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå