Gå til innhold

Oversikt over barna på SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags system har ditt barns SFO for å logge inn og ut barn? Gjøres det mye feil?

Anonymous poster hash: c3116...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna skriver seg inn og ut selv. Ikke mye feil

Anonymous poster hash: 2de9a...80a
Skrevet

Barna skriver inn og ut selv og de har opprop en gang ila ettermiddagen. Virker som de har god kontroll.

Skrevet

De blir krysset inn når de kommer, også må vi foreldre gå til basen og si til den voksne med ansvar for "boka" at vi henter så de får krysset ut.

De eldste barna som går hjem selv uten å bli hentet må gå innom den ansvarlige på basen og si fra at de går.

Har barn i 1.klasse, 3.klasse og 6.klasse, alle går eller har gått på sfo og jeg har aldri opplevd feil.

Anonymous poster hash: 4374d...4b2

Skrevet

Her skal de ansatte eller foreldrene krysse barna inn og foreldrene krysse ut de yngste mens de eldste krysser seg ut selv. Det er masse feil. Listene stemmer sjelden og det har forsåvidt heller ikke noe å si siden de ansatte ikke sjekker listene. Mine har både blitt sendt hjem selv om de skulle vært på SFO og blitt nektet å gå hjem når de ikke skulle være der. Vi har opplevd at et av barna ble sendt hjem av en ansatt men ikke krysset ut. Samtidig har en annen nektet for at barnet ble sendt hjem, men hadde likevell ikke merket at barnet var borte etter 2 timer. Sånt skjedde ofte de første årene. Nå går ungene hjem når de selv vill samme hva de ansatte måtte mene. Det fungerer bedre.

Anonymous poster hash: a9571...d9f

Skrevet

Elektronisk system som heter kids monitor. Funker topp!

Skrevet

Jobber på SFO, og der har vi en bok der vi som jobber der krysser barna ut og inn. Alle har like mye ansvar for å telle barna jevnlig, og passe på at vi har kontroll på hvor de er. Vi er strenge på at vi skal ha beskjed av foreldre per sms/tlf, før vi sender barna avgårde alene/et barn er med hjem til et annet. Ellers har vi faste avtaler på at noen går hjem alene til faste tidspunkt osv. 
Fungerer veldig bra, aldri hatt problemer. 

Anonymous poster hash: c4fd2...411
Skrevet

Skjema i starten av året hvor vi skriver opp "standardprogram" ifht dag.

Sender mail eller gir beskjed muntlig ved endringer fra det.

Eneste problem vi har hatt er at de glemmer å sende hjem til riktig tid. Har skjedd et par ganger. Har utstyrt barnet med klokke med beskjed om å følge med selv. De voksne sier i fra hvor mye klokken er hver hele og halve time.

De har avkrysningsbok. Har aldri opplevd noe problem med den.

Anonymous poster hash: 05705...82c
Skrevet

Elektronisk system som heter kids monitor. Funker topp!

Godeset skole i Stavanger?

Anonymous poster hash: a39f0...f8a

Skrevet

Her skal de ansatte eller foreldrene krysse barna inn og foreldrene krysse ut de yngste mens de eldste krysser seg ut selv. Det er masse feil. Listene stemmer sjelden og det har forsåvidt heller ikke noe å si siden de ansatte ikke sjekker listene. Mine har både blitt sendt hjem selv om de skulle vært på SFO og blitt nektet å gå hjem når de ikke skulle være der. Vi har opplevd at et av barna ble sendt hjem av en ansatt men ikke krysset ut. Samtidig har en annen nektet for at barnet ble sendt hjem, men hadde likevell ikke merket at barnet var borte etter 2 timer. Sånt skjedde ofte de første årene. Nå går ungene hjem når de selv vill samme hva de ansatte måtte mene. Det fungerer bedre.

Anonymous poster hash: a9571...d9f

Slik var det her også. Jeg gav opp SFO og tok barnet ut etter at det ble sendt hjem til feil tid tre av fire ganger på én uke. Han gikk da i andretrinn. Bedre å ha forutsigbarheten med at han var alene en kort tid, enn å aldri vite hvor han var og når han kom. Visste dessuten at de hadde null kontroll, så hva som helst kunne skje. Nå kunne han ringe når han kom inn døra hjemme, så visste vi at han var ok.

Anonymous poster hash: 1bd41...a9f

Skrevet

Her skal de ansatte eller foreldrene krysse barna inn og foreldrene krysse ut de yngste mens de eldste krysser seg ut selv. Det er masse feil. Listene stemmer sjelden og det har forsåvidt heller ikke noe å si siden de ansatte ikke sjekker listene. Mine har både blitt sendt hjem selv om de skulle vært på SFO og blitt nektet å gå hjem når de ikke skulle være der. Vi har opplevd at et av barna ble sendt hjem av en ansatt men ikke krysset ut. Samtidig har en annen nektet for at barnet ble sendt hjem, men hadde likevell ikke merket at barnet var borte etter 2 timer. Sånt skjedde ofte de første årene. Nå går ungene hjem når de selv vill samme hva de ansatte måtte mene. Det fungerer bedre.Anonymous poster hash: a9571...d9f

Slik var det her også. Jeg gav opp SFO og tok barnet ut etter at det ble sendt hjem til feil tid tre av fire ganger på én uke. Han gikk da i andretrinn. Bedre å ha forutsigbarheten med at han var alene en kort tid, enn å aldri vite hvor han var og når han kom. Visste dessuten at de hadde null kontroll, så hva som helst kunne skje. Nå kunne han ringe når han kom inn døra hjemme, så visste vi at han var ok. Anonymous poster hash: 1bd41...a9f

Kan virke som vi har barn på samme SFO. Her kuttet jeg SFO i første klasse med eldste og minste startet aldri da jeg hørte det ikke ble noe bedre.

Anonymous poster hash: 30935...57c

Skrevet

En av de voksne på Aks (som SFO heter i Oslo) går inn i klasserommet når skolen er ferdig og krysser inn de barna som skal være på Aks.

Når barn blir hentet, går man til den som har lista og krysser barnet ut for dagen.

Barn får ikke gå hjem selv uten at foreldre har skrevet melding om det. Det kan man gjøre fra dag til dag, men for 4. klassingene er det vel oftest at foreldre skriver at de får gå hjem når de vil etter avtale med foreldre.

Synes det fungerer fint. Men aks her er veldig stort. Tror det er 280 barn. jeg forventer jo ikke at noen voksne skal vite hvor akkurat mitt barn er til enhver tid.

Anonymous poster hash: d5aa7...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...