Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Jeg er gbp opperert for 5 år siden. Fortsatt 10 kg ned til målet. Men jeg greier ikke l bærebåbspise sjokolade, kaker, snop, boller.... fatter ikke hvordmn jeg skal snu det. Jeg VET jo alt, alt om kost og trening...... Nå har jeg vert flink frem til sommeren, type skippertak. Men nå er jeg inne i en ete-orge...... Hjelp..... Anonymous poster hash: f9eb0...644
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Ikke kjøp inn... Anonymous poster hash: 6f618...677
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Er du deprimert? Anonymous poster hash: 2903a...bd9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Er du deprimert? Anonymous poster hash: 2903a...bd9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Er du deprimert? Anonymous poster hash: 2903a...bd9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Jeg vet.....det er ett lurt råd. Men nå i helga ble mannen 45. Og selskap var påkrevet, og det ble både kaker og twist, potetgull, nøttemix, og frukt kjøpt inn. Jeg sente kakerestene med mamma, med unntak av en glutenfri mandelkake, som jeg nå har spist opp. 10 åringen får dmågodt til lørdagsgodt. Eneste hun vil ha. Og jeg spiser jo av det. (Fy). Eg må være syk i hodet, jeg skammer meg, jeg smugspiser knekkebrød med nugatti...... Vi har nugatti max, FORDE, 10 åringen får nugatti på brødskiven på LØRDAG. Men nå, akkurat når jeg skrev dette, kom jeg på en løsning på nugattien. Dersom jeg når jeg handler på fredager kjøper 1-2 porsjonspakninger med rød nugatti ( vanlig), så bruker 10 ringen det opp på lørdags frokosten, mens jeg ikke har en boks å smugspise av ilø uka..... Anonymous poster hash: f9eb0...644
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Jaaaa, er deprimert. Veldig. Skamfull. Ser andre gbp oppererte som har markerte kragebein og som er sååå slnke. Jeg VET jo det er for mye kcal inn i forhold til antall kcal ut........ Anonymous poster hash: f9eb0...644
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 Jeg er som deg (ikke slankeoperert, men chubby) jeg bestemmer meg for alle de gode vanene, og sprekker gang på gang. Men nå har jeg vært flink en periode, så tenkte jeg kunne dele mine suksess-råd, hvis du vil😊 - ikke ha godteri i hus. Kast det som ble igjen etter festen eller barnas lørdagskos. Det er bedre at det går i søpla enn at du skal være søppel. - finn noen lovlige alternativ til kveldskos (kvelden er i hvert fall den tida på døgnet hvor jeg synder) jeg spiser f.eks. Eple skåret i tynne skiver med kaneldryss på, grønnsaker og dip, bær, granateple, te med suketter, farris med smak+++ (ikke alt på en kveld altså...) - vær opptatt med noe, så du glemmer søtsug. Jeg strikker og hekler en del. Har hendene fulle og har fokus på håndarbeid i stedet for mat. - spis hvis du er sulten! Ta heller to knekkebrød etter at barna har lagt seg, i stedet for å snoke i skapene hele kvelden på jakt etter noe digg. Ofte kjennes sult ut som søtsug. Du vet sikkert dette fra før, men godt med litt felles skjebne, felles trøst. Lykke til😊 Anonymous poster hash: 5b47c...7c6
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 Jeg har gått ned 40% av toppvekta mi uten operasjon. Jeg har det akkurat som deg. Jeg har gått opp 5-6 kg nå og jeg greier ikke snu det. Jeg spiser ikke bare søt da, jeg kan like gjerne hive i meg en hau brødskiver eller middagsrester. Prøver å hente meg inn igjen å få rutine på måltider for det er det eneste som funker. Jeg er hjemme med 1 åring så blir mye spising på dagen. Skjems og føler meg dårlig hele tiden.... Anonymous poster hash: 33f89...ec2
MotherOfDragons Skrevet 2. september 2015 #10 Skrevet 2. september 2015 (endret) Slutt å fokusere på det negative. Tenk på hva du har oppnådd hittil! Ok, du hadde en sprekk. Spist er spist. Hva kan du gjøre fremover fot å ikke gå på en smell? Du har allerede laget en plan: Ikke kjøp Nugatti før helgen og kjøp porsjonspakke. Når helgen kommer og ungen skal ha lørdagsgodt så kjøper du akkurat nok til han mens du kjøper inn frisk frukt som du kuttet opp og så dypper du det i Gresk Vaniljeyoghurt(Nam! Gjerne med kaneldryss!!!) og du har søt, god og sunn snacks. Melon er også supert når du blir fysen. Masse volum, nesten ingen kalorier(22-30 kcal per 100 gr ) Ellers så drikk alltid en kopp varm te etter et måltid(det gir kroppen hjerne og magen tid til å kjenne på at du er mett og tilfredsstilt) og te er også lurt når du blir fysen, samt å drikke et stort glass med vann. I tillegg så må du bryte vanen ved å spise fordi har tid, kjeder deg etc. Neste gang så går du en tur, tørker støv, vasker klær et eller annet som aktiviserer deg så du ikke tenker på mat. Dette klarer du! Endret 2. september 2015 av MotherOfDragons
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #11 Skrevet 2. september 2015 Jeg har gått ned 40% av toppvekta mi uten operasjon. Jeg har det akkurat som deg. Jeg har gått opp 5-6 kg nå og jeg greier ikke snu det. Jeg spiser ikke bare søt da, jeg kan like gjerne hive i meg en hau brødskiver eller middagsrester. Prøver å hente meg inn igjen å få rutine på måltider for det er det eneste som funker. Jeg er hjemme med 1 åring så blir mye spising på dagen. Skjems og føler meg dårlig hele tiden....Anonymous poster hash: 33f89...ec2 En av tingene som hjelper meg er te. Noen typer te har en litt søtlig smak så de smaker godt uten sukker eller støtning. Anonymous poster hash: 33f89...ec2
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #12 Skrevet 2. september 2015 Kjære HI!! Du er ikke en søppelbøtte!! Ta vare på kroppen din. Familien din trenger en som tar vare på seg selv og ser hvor verdifull du er! Se deg selv i speilet hver dag og si minst en positiv ting ved selv. Si det så mange ganger at du tror på det. Ikke kjøp inn mer enn det som skal brukes, og husk at det som har skjedd har skjedd. Idag er en ny dag, nye muligheter!! Lykke til!! Anonymous poster hash: 7cdec...65d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #13 Skrevet 2. september 2015 Mange triks for å spise mindre: bruk lengre tid på måltidet, tygg hver bit grundig, legg ned bestikket mellom hver bit, ta en slurk vann mellom hver bit. Ikke sett kasserollene på bordet, bruk mindre tallerkener. Drikk et glass vann før mat. Ikke kjøp inn godteri, kast det som er til overs: kjøp mindre godteri slik at det ikke blir noe til overs (og husk at overvekt og matvaner arves), legg inn ett ekstra måltid og spis alltid kveldsmat. Finn annen kos, te, oppskjært frukt, isbiter, fun light. Hvis søtsuget er for ille: gå deg en tur/jogg en tur/tren. Forhåpentligvis vil du ikke ha noe godt etterpå, men hvis du fortsatt vil har du i allefall trent litt. Lykke til! Anonymous poster hash: 23f0d...4ac
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #14 Skrevet 2. september 2015 Har du prøvd å skrive opp alt du spiser inkl. hvor mange kalorier det er i det? Det er veldig oppdragende. Har hørt om en app der du tar bilder av alt du spiser... kanskje det er noe for deg? Bruk f.eks. vektklubb eller noe annet for å holde styr på det. Ikke slurve! Der kan du også skrive inn trening. Det gjør at du kanskje blir mer motivert for å røre på deg? Anonymous poster hash: afbf4...fc7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #15 Skrevet 2. september 2015 Jeg har alltid isbiter i frysen! Når jeg blir godtesyk så blander jeg et glass fun light og så hiver jeg oppi isbiter. Det funker for meg! Anonymous poster hash: c9a5e...c35
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #16 Skrevet 2. september 2015 Jeg vet.....det er ett lurt råd. Men nå i helga ble mannen 45. Og selskap var påkrevet, og det ble både kaker og twist, potetgull, nøttemix, og frukt kjøpt inn. Jeg sente kakerestene med mamma, med unntak av en glutenfri mandelkake, som jeg nå har spist opp. 10 åringen får dmågodt til lørdagsgodt. Eneste hun vil ha. Og jeg spiser jo av det. (Fy). Eg må være syk i hodet, jeg skammer meg, jeg smugspiser knekkebrød med nugatti...... Vi har nugatti max, FORDE, 10 åringen får nugatti på brødskiven på LØRDAG. Men nå, akkurat når jeg skrev dette, kom jeg på en løsning på nugattien. Dersom jeg når jeg handler på fredager kjøper 1-2 porsjonspakninger med rød nugatti ( vanlig), så bruker 10 ringen det opp på lørdags frokosten, mens jeg ikke har en boks å smugspise av ilø uka..... Anonymous poster hash: f9eb0...644 Ang selskap: de andre har ikke godt av selskapsmat de heller, om man skal sette det på spissen. Ja, forventningen om kaker og godis er der, men gjør det egentlig noe om det kun er sunne alternativer i et selskap? Sånn egentlig? Da slipper man i alle fall rester Anonymous poster hash: 24402...67f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå