Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 I vår bhg serveres det frokost fra kl. 07-08. Så da spiser barna etter hvert som de kommer. Jenta mi på snart 4 år spiser frokost i bhg. Hun er veldig beskjeden og forsiktig på morgenen, så hun syntes det er veldig trygt at jeg følger henne til frokostbordet, så det har jeg/vi gjort hele tiden. Mange andre barn vil også det samme. Sier bare kjapt hadet og drar. Nå har det blitt bestemt at vi ikke får lov til å følge barna inn til frokostbordet lenger, pga at det blir så "styrete" at foreldrene følger inn. Nå skal vi levere de i gangen bare. Jeg har levert til forskjellige tider og har aldri opplevd noe styr med foreldre. Hva hadde dere ment om det var deres barn og bhg? Anonymous poster hash: da93e...bbf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Jeg er enig med bhg, men skjønner din side også. Men det blir fort urolig rundt matbordet når det kommer flere voksne inn og ut. Din datter er stor, hadde hun vært 1-2 år så hadde det vært litt annerledes Anonymous poster hash: e943c...9aa
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 De vil vell har ro rundt frokostbordet sikkert. Om alle foreldre skal følge barna sine inn så blir vell det kaotisk og forstyrrende for de andre barna som sitter å spiser. Anonymous poster hash: 296ef...dfe
Superdolly Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Jeg kan se begge sider av denne saken. De voksne i barnehagen ser alle de voksne som går ut og inn, og selv om alle "bare sier kjapt hadet og går", så blir det uro av det. Det er jo heller ikke sikkert at alle bare sier kjapt hadet og går, heller... Du ser din litt forsiktige datter som gjerne vil ha den siste klemmen, en hånd å holde i helt fram til frokostbordet. Jeg synes du skal spørre de voksne i barnehagen litt mer om bakgrunnen for at de innfører denne regelen, før du bestemmer deg for å gå til krig mot den. Kanskje du vil oppdage at de har et poeng?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Kommer ikke til å gå til krig. Er usikker på hva jeg syns om dette. Mulig bhg har rett i det. Men, da må de ha noen til å ta i mot alle i gangen å følge de inn, og det har de ikke. Hi Anonymous poster hash: da93e...bbf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Kommer ikke til å gå til krig. Er usikker på hva jeg syns om dette. Mulig bhg har rett i det. Men, da må de ha noen til å ta i mot alle i gangen å følge de inn, og det har de ikke. Hi Anonymous poster hash: da93e...bbf Er det ingen som tar imot ungene når de kommer?? Anonymous poster hash: 7fa2c...815
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Det er da en selvfølge at noen tar imot barna i gangen når de kommer!?? :-O Hvis ikke hadde jeg også fulgt barnet inn - og gitt beskjed om at jeg hadde fortsatt med ser inntil de begynte å møte HVERT barn HVER morgen! Anonymous poster hash: f14f8...355
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 De kan da ikke kreve at man sender barnet inn alene?? Anonymous poster hash: 6a412...46b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #9 Skrevet 1. september 2015 Barnet skal overlates til en voksen. Det kan være beskjeder som må gis, samt at barnet skal føle overleveringen som trygg. Men jeg skjønner barnehagen godt som ikke ønsker de voksne inn i matsituasjonen, antagelig har de opplevd det som en problemstilling siden de nå har bestemt dette. Men da må dere som foreldre kreve at en voksen møter i garderoben, noe annet ville være uaktuelt for meg. Anonymous poster hash: feeb9...980
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 Det er ikke alltid noen til å ta i mot i gangen når vi leverer. Derfor blir det jo da naturlig å følge inn. Kan jo ikke akkurat sette igjen barnet i gangen heller. Men, har ikke snakket med de selv, så vet ikke helt hvordan de har tenkt å løse dette. Hi Anonymous poster hash: da93e...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå