Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Min samboer har to barn fra før, og jeg har et. Vi har bodd sammen i 1års tid. Han har barna annenhver uke, mens mitt barn bor hos oss hele tiden utenom annenhver helg. Vi har ikke felles økonomi på barna. Min datter har veldig lyst til å begynne på ridning, noe som er veldig god trening for henne pga forsinket motorikk. Det har også min samboers datter. Min samboer spør da sin eks om ikke datteren deres kan begynne på ridning, men dette synes hun er for dyrt. Jeg er enig om at det et dyrt, men samtidig veldig fin aktivitet. Nå har ikke min datter så mange valgmulighet, pga mestring. Så jeg ønsker at hun skal begynne på ridning. Min samboer snakker igjen med sin eks om at datteren deres vil begynne, og at min datter skal starte. Hun blir så forbanna, og mener at det er URETTFERDIG at MIN datter får starte og ikke deres. Men sier til min samboer at det et DU som får ordne opp i dette!? Hun legger det rett over på han.... I følge henne så synes hun det var rart at vi ikke hadde felles økonomi på barna. Vi har ikke sagt noe til jenta til samboer at min datter skal starte ennå, for vi vil fortelle henne det selv. Jeg har til og med tilbudt meg å betale litt for at jenta deres skal få være med på ridning. Men i følge hans eks er det så lite gjennomtenkt av meg, og at det blir så urettferdig for deres datter. Så hun dyttet det over på min samboer, og vil ikke være med å betale noenting. Er det rett at hun mener at min datter ikke skal få begynne på ridning?! Anonymous poster hash: 27083...048
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Vel, da kan jo stefaren til din manns datter spytte i da.. Foreslå det Din manns ex har ingenting med hva din datter gjør! Anonymous poster hash: 446f8...43d
Superdolly Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Du kan la din datter gå på ridekurs helt uten at din samboers eks har noe hun skulle ha sagt. Dette bestemmer bare du, og eventuelt din samboer. Ridning er en super aktivitet, men billig er det ikke. Jeg har drevet med det selv siden jeg var 13 år, så jeg vet da såpass. Din samboer kan også la sin datter begynne på ridning, men hvis hun er hos dere bare halvparten av tiden kan det bli vanskelig å følge det opp hvis moren nekter. Moren vil nødvendigvis måtte kjøre og hente halvparten av gangene. Hvis det er sånn hos dere som det er her, så går kursene på en fast ukedag hver uke, over så og så mange uker. Og da vil halvparten av kursdagene havne på mors uker...
Liv & Røre Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Kan ikke din samboer betale for sin datter da slik at begge jentene får gå på ridning? Og skulle mor nekte å kjøre henne på sine uker får far gjøre det da.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Din samboers eks har ingenting med hva aktiviteter du lar din datter gå på, og når hun ikke vil være med å betale for at hennes datter skal gå på ridning kan hun ikke klage på at hun ikke får gå. Anonymous poster hash: 0f992...ee4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Skrullete kjerring. Hun skal da ta lang fart og drite i hva barnet ditt gjør på fritida, og heller sørge for at hennes eget barn har det bra. Anonymous poster hash: 7f216...915
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Så mor vil at jenta skal starte på ridning, men har ikke økonomi til å betale? Her synes jeg dere bør opptre som EN familie siden far har barna 50%. Er jentene jevngamle bør begge få starte på ridning og dere betaler for begge. Avtalen må selvsagt være at jenta stiller på ridning også i mor sine uker. Du sier dere ikke har felles økonomi PÅ barna, betyr det at alt annet i økonomien er felles? Eller betaler du mer enn far på hus/hjem/mat osv annenhver uke når barna hans ikke bor der? Skal dere være en familie må dere ta hensyn til alle barnas aktiviteter og behov. Xen min vil at barna skal gå på ishockey og ha de med på slalom i helger. Jeg har ikke rom for det i min økonomi, men så lenge far betaler passer jeg på å kjøre barn til trening, vasker utstyr og smører matpakke. Flott at far tar ansvar og at barna har sine aktiviteter som far deltar på. Som sagt jeg betaler ikke på dette, jeg har ikke råd. Du skriver flere ganger at xen legger det rett over på mannen. Selvsagt gjør hun det. Det er deres forslag, dere som ønsker at jentene skal ri, og dere som bør synes det er bra at jentene får en felles hobby. Om far har ungene 50% betaler han vel ikke bidrag heller? Anonymous poster hash: d242a...756
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #8 Skrevet 2. september 2015 Mor har sagt Nei, det er for dyrt. Far fortsetter å mase. Da forstår jeg godt at mor blir meget irritert. Jeg er enig i at det er undelig at dere ikke har felles økonomi for ungene og at ikke far bare betaler ridingen når det er han som ønsker den. Hvorfor skulle det ha noe med mor å gjøre? Anonymous poster hash: 930b3...23e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 Ja, riding er dyrt. Men alle aktiviteter koster penger! Hvorfor kan ikke mor betale litt av summen, så betaler du og far resten? Selv om man har dårlig råd, kan man alltids betale NOE. Det virker jo som om hun ikke VIL at datteren skal ri i det hele tatt? Anonymous poster hash: 256b0...1c9
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #10 Skrevet 2. september 2015 Ja, riding er dyrt. Men alle aktiviteter koster penger! Hvorfor kan ikke mor betale litt av summen, så betaler du og far resten? Selv om man har dårlig råd, kan man alltids betale NOE. Det virker jo som om hun ikke VIL at datteren skal ri i det hele tatt? Anonymous poster hash: 256b0...1c9 hun vil nok at datteren skal ri, hun ønsker bare ikke å betale for det.... Anonymous poster hash: 446f8...43d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #11 Skrevet 2. september 2015 Så mor vil at jenta skal starte på ridning, men har ikke økonomi til å betale? Her synes jeg dere bør opptre som EN familie siden far har barna 50%. Er jentene jevngamle bør begge få starte på ridning og dere betaler for begge. Avtalen må selvsagt være at jenta stiller på ridning også i mor sine uker. Du sier dere ikke har felles økonomi PÅ barna, betyr det at alt annet i økonomien er felles? Eller betaler du mer enn far på hus/hjem/mat osv annenhver uke når barna hans ikke bor der? Skal dere være en familie må dere ta hensyn til alle barnas aktiviteter og behov. Xen min vil at barna skal gå på ishockey og ha de med på slalom i helger. Jeg har ikke rom for det i min økonomi, men så lenge far betaler passer jeg på å kjøre barn til trening, vasker utstyr og smører matpakke. Flott at far tar ansvar og at barna har sine aktiviteter som far deltar på. Som sagt jeg betaler ikke på dette, jeg har ikke råd. Du skriver flere ganger at xen legger det rett over på mannen. Selvsagt gjør hun det. Det er deres forslag, dere som ønsker at jentene skal ri, og dere som bør synes det er bra at jentene får en felles hobby. Om far har ungene 50% betaler han vel ikke bidrag heller? Anonymous poster hash: d242a...756 Hvis han tjener mer enn mor kan det godt hende han betaler bidrag. Anonymous poster hash: 7f216...915
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #12 Skrevet 2. september 2015 Om mor ikke er villig til å betale eller ikke har råd til det så får hun ta det valget, og far får ta valget om han vil betale alt eller ikke. Men Hun kan ikke bestemme hva ditt barn skal gå på eller ikke. Og det sagt livet er ikke alltid rettferdig, man kan ikke alltid søke etter at alt skal være 100% likt. Om ditt barn sliter motorisk så har hun godt av en aktivitet som ridning, Da skal det på ingen måte stoppes av at stesøster blir sjalu, dere får heller forklare hvorfor ditt barn må gå på ridning. Jeg har to barn ene har diagnose og andre har ikke, til tider "må" jeg ting med hun som har diagnose som andre barnet mitt også har lyst til men jeg har ikke råd eller mulighet til at begge gjør disse tingene. Så da må det andre barnet bare tåle denne urettferdigheten. Det går jo også andre veien, det friske barnet får gjøre og være med på ting som diagnosebarnet ikke kan pga sin diagnose og igjen må tåle den urettferdigheten. Sånn er livet. I en hver familie så må behov gå først. Og med at din datter sliter med det motoriske så har hun et behov her som bør fylles. Siden det er slik at dere har avskilt økonomi når det gjelder barna så må du fylle dine barns behov og så er det opp til mor og far hva de velger. Mor kan ikke legge det på deg at det er urettferdig, du er ansvarlig for ditt barn. De er ansvarlig for hennes. Og du har alt strekt deg det du trenger med å tilby deg å hjelpe til å betale noe. Om mor ikke har råd eller ikke ønsker å betale noe for dette, og far ikke har råd eller ønske om å betale så er det de som må ta dette på sin kappe sette seg ned å forklare for sitt barn. Det går ikke an å gå på deg å mene at ditt barn ikke skal få det hun har behov for fordi de ikke ønsker eller kan fylle sitt barns ønske................ Anonymous poster hash: 3bb13...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå