Gå til innhold

Psykisk syke foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som har det? Hvordan påvirker det deg i hverdagen og hvordan påvirker det helsa di i dag?

Moren min er paranoid schizofren. Var greit medisinert da jeg var barn, men ikke helt vatra. Det ble for det meste å finne ut av ting selv og mye halvkaos når jeg var barn og dette har jeg skjønt har preget meg. Jeg har i perioder vært sykemeldt og setter dette litt i sammenheng med barndommen. I dag jobber jeg 80% og vet at jeg ikke kan jobbe mer mens barna er små fordi jeg ikke tåler så mye stress. Har også måttet bytte jobben jeg elsker, mot en jobb med mindre arbeidspress. I dag har jeg lite ansvar for mamma fordi hun bor et stykke unna og jeg bevisst setter grenser ved å ikke ta telefonen og har gitt opp å prøve å gjøre det bedre for henne - det skurer og går ganske på skeiva, men jeg har akseptert at det må være sånn. Jeg må skjerme meg sjøl for å ha krefter til mitt eget og barnas liv.

Kunne være interessant å høre hvordan andre gjør det/har det...

Anonymous poster hash: 49f1d...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som deg har jeg behov for å skjerme både barna og meg selv. Hun prøvde å ta livet sitt i fjor. Det var hardt, men stort sett preger ikke hennes helse meg noe særlig lenger. Jeg føler jeg er blitt kald etter alle disse årene.

Anonymous poster hash: e231c...ccd

Skrevet

Psykopat mor.

Alt var perfekt og flott utad, vi var de flinke barna og den perfekte familien..

Innad ble jeg psykisk misbrukt...

Vanskelig for å forholde meg til andre mennesker idag, tror alle snakker bak min rygg, at alle sier en ting men mener noe annet om meg ... DRITT

Anonymous poster hash: 180cc...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...