Gå til innhold

Et dumt spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hun kan bli traumatiserte, når hun tydelig gir beskjed om ubehag, og du som nærmeste omsorgsperson gir "blanke". Hun vet jo ikke at hun må stemmes, hun vet bare at du ikke tar hensyn til hennes følelser. Dette kan gjøre hemne veldig utrygg 😕

Anonymous poster hash: 16525...e83

Jeg gir respons, men kan ikke ta henne opp. Du må lese innlegget før du svarer.

HI

Anonymous poster hash: 8f715...9e4

Les innlegget mitt. Hvor står det at du ikke gir respons? Du tar jo ikke hensyn til hennes følelser, du fortsetter jo bare med ditt! Du gir kanskje verbal "respons", men lar henne likevel skrike!!

Ikke vær frekk mot meg, bare fordi du ikke tar hensyn til din egen datter. Tåler du ikke å få respons på dine spørsmål jeg, så bør du heller ikke stille de 😘

Jeg tåler å få svar, men du skriver at jeg ikke bryr meg. Hun har ikke vondt heller for hun hyler aldri under stell andre tider på døgnet og hun kan ha fått mat rett før, men hyler likevel. Jeg gir ikke blanke for da ville jeg ikke stilt spm her.

HI

Din datter vet ikke at du stiller spm her. Fra hennes ståsted så gir du blanke, da du bare lar henne skrike. Dette kan gjøre henne utrygg i disse situasjonene. Du vil virkelig bare vri og vrenge på det jeg skriver, fremfor å ta det til deg.. Hvorfor?

Du burde seriøst snakke med helsestasjonen hvis du helt oppriktig tror at barnet tar skade av å gråte i 30 sekunder mens mor kler av seg. Det er ikke bra og være så anspent i morsrollen. Barn tar skade av å bli ignorert men det er IKKE snakk om 30 sekunder. Himmel og hav da skulle vi alle vært rimelig fucka. Jeg tror og håper at du er et troll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i trollet. Her HYLER!!!! mini når jeg skal vaske han i nakkevalkene og under armene. Vi snakker hyling som om han skal dø! Jeg tar på ham, trøster og nynner, men han må tross alt vaskes. I sekundet jeg er ferdig smiler han og er helt rolig igjen. Av og til må de rett og slett skrike litt.

Det er barn. Det vil alltid oppstå situasjoner der de gråter uten at en kan forhindre det uten at barnet på noen måte blir traumatisert. Det viktigeste er at barnet vet at du er der og ikke ignorerer det.

Skrevet

Hvis det var sant ligger jeg virkelig dårlig an! Alenemor til to, og min minste har måttet gråte innimellom, rett og slett fordi det bare er en av meg og to av barna.

Hun virker allikevel veldig trygg nå som hun er 1-åring. Med god tilknytning til meg.

Det er selvfølgelig det store bildet du må se på: hva skjer i de hundrevis av minuttene hun ikke gråter i døgnet?

Senk skuldrene dine!

Det som hjelper meg når jeg har dårlig samvittighet er å tenke på at da foreldrene mine var babyer var det vanlig at de fikk mat og stell hver 4. time, og mellom det ble de ignorert. Det var IKKE bra, men jammen ble det folk av dem også. Det hjelper å sammenligne seg med dem som har det verre :)

Anonymous poster hash: b4318...5d0

Skrevet

Og jeg vet det kommer kritikk og latterliggjøring, men det er egentlig det jeg vil.

Jeg har en datter på fire måneder som er veldig tydelig på når ting skal skje. Kveldsstellet blir ALDRI fort nok unnagjort og hun SKAL ammes i sengen. Så til spm: litt inn i kveldsstellet begynner hun å hyle, høyt, men vi må gjøre oss ferdig (ta på pysj) fordi det er kaldt på soverommet. Jeg lar henne derfor hyle mens jeg tar på pysjen (30 sekund) og (30 sekund) mens jeg kler av meg for å legge meg i sengen. Mellom badet og soverommet er det som regel stille for mammas arm er gull. Jeg prøver å roe, kose, dulle osv mens hun hyler til ingen nytte. Er det skadelig for henne å hyle det minuttet?Anonymous poster hash: 8f715...9e4

Begynne litt før? Og hvorfor må du kle av deg?

Anonymous poster hash: 9b8da...b79

Skrevet

Og jeg vet det kommer kritikk og latterliggjøring, men det er egentlig det jeg vil.

Jeg har en datter på fire måneder som er veldig tydelig på når ting skal skje. Kveldsstellet blir ALDRI fort nok unnagjort og hun SKAL ammes i sengen. Så til spm: litt inn i kveldsstellet begynner hun å hyle, høyt, men vi må gjøre oss ferdig (ta på pysj) fordi det er kaldt på soverommet. Jeg lar henne derfor hyle mens jeg tar på pysjen (30 sekund) og (30 sekund) mens jeg kler av meg for å legge meg i sengen. Mellom badet og soverommet er det som regel stille for mammas arm er gull. Jeg prøver å roe, kose, dulle osv mens hun hyler til ingen nytte. Er det skadelig for henne å hyle det minuttet?Anonymous poster hash: 8f715...9e4

Begynne litt før? Og hvorfor må du kle av deg?

Anonymous poster hash: 9b8da...b79

Har forsøkt å begynne før. Jeg kler av meg fordi vi har hund og vil ikke ha sengen full av hundehår. Ammer på sengen

HI

Skrevet

Tja, da er nok begge mine traumatisert😂😂

De hatet bleieskift.

Anonymous poster hash: b8f4c...59a

Skrevet

Dere er gode å ha. Takk for svar og støtte.

Jeg vet mine foreldre ga mat etter klokken og lot oss skrike, men jeg var også ekstremt utrygg som barn og hadde et ekstremt bekreftelsesbehov. Jeg klenget på alt og alle som kom på besøk da jeg var liten. Dette ønsker jeg ikke min datter skal slite med.

Skrevet

Dere er gode å ha. Takk for svar og støtte.

Jeg vet mine foreldre ga mat etter klokken og lot oss skrike, men jeg var også ekstremt utrygg som barn og hadde et ekstremt bekreftelsesbehov. Jeg klenget på alt og alle som kom på besøk da jeg var liten. Dette ønsker jeg ikke min datter skal slite med.

Hi forresten.

Skrevet

Som de aller fleste svarer: Nei, det er ikke farlig. Men snakk heller med helsesøster enn å spørre her inne, her er det jo folk som nyter å spille på din usikkerhet. 

Anonymous poster hash: 98fdc...533
Skrevet

I dag begynte jeg kveldsstellet kl 17.30.. Veldig tidlig i forhold til 19-19.30 som er vanlig her. Kom oss i sengen med kun litt sutring! Jeg var riktignok allerede avkledd fordi vi badet, men prøver igjen i morgen :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...