Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 3-åringen er snørrete og hoster, i morgen skal de ha turdag i bhg, og det er meldt regn. Bør han være hjemme? Han er ikke så syk at jeg hadde vurdert det hvis det var en "vanlig" dag, men han kan vel fort bli dårligere av å være lenge ute når det regner? Og hvis han blir hjemme, er det greit å ta en tur på lekeland hvis han kjeder seg, eller blir man fortere bedre hvis man tar det med ro? Anonymous poster hash: 6c8b9...125
Superdolly Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Hvis du uansett er hjemme, tenker jeg at det er helt greit å eventuelt ta en tur på lekeland. Hvis du må ta en sykt barn-dag og være hjemme fra jobben, synes jeg ikke det er greit å dra på lekeland. I forhold til om du skal holde barnet hjemme i morgen, ville jeg ventet til i morgen tidlig og sett an både barnets form og været.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Du kan jo ikke ta et sykt barn med på lekeland. Tenk litt da. Anonymous poster hash: 6c0fa...99d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Du kan jo ikke ta et sykt barn med på lekeland. Tenk litt da. Anonymous poster hash: 6c0fa...99d Hvordan da mener du? Han er jo ikke syk i den forstand, barn er snørrete og hoster hele tiden. Anonymous poster hash: 6c8b9...125
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Hvis du uansett er hjemme, tenker jeg at det er helt greit å eventuelt ta en tur på lekeland. Hvis du må ta en sykt barn-dag og være hjemme fra jobben, synes jeg ikke det er greit å dra på lekeland. I forhold til om du skal holde barnet hjemme i morgen, ville jeg ventet til i morgen tidlig og sett an både barnets form og været. Jeg er ufør, så han går bare i bhg for sin egen del. Sånn sett gir vel kanskje svaret på det første spørsmålet mitt seg selv? Når det gjelder om vi kan dra på lekeland så mente jeg om det er bedre for ham å slappe av hjemme, selv om han skulle kjede seg og være i god form. Jeg har lest at det med å holde seg inne når man er syk (eller halvsyk) ikke gjelder lenger/bare er en myte, men jeg har altså ikke fått med meg om det gjelder selv om det regner og de skal være ute lenge. Og heller ikke om det fortsatt er bra å ta det med ro eller om det også er avleggs. Derfor stiller jeg altså disse to spørsmålene. HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125
Superdolly Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Hvis du uansett er hjemme, tenker jeg at det er helt greit å eventuelt ta en tur på lekeland. Hvis du må ta en sykt barn-dag og være hjemme fra jobben, synes jeg ikke det er greit å dra på lekeland. I forhold til om du skal holde barnet hjemme i morgen, ville jeg ventet til i morgen tidlig og sett an både barnets form og været. Jeg er ufør, så han går bare i bhg for sin egen del. Sånn sett gir vel kanskje svaret på det første spørsmålet mitt seg selv? Når det gjelder om vi kan dra på lekeland så mente jeg om det er bedre for ham å slappe av hjemme, selv om han skulle kjede seg og være i god form. Jeg har lest at det med å holde seg inne når man er syk (eller halvsyk) ikke gjelder lenger/bare er en myte, men jeg har altså ikke fått med meg om det gjelder selv om det regner og de skal være ute lenge. Og heller ikke om det fortsatt er bra å ta det med ro eller om det også er avleggs. Derfor stiller jeg altså disse to spørsmålene. HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Vel, jeg tar utgangspunkt i meg selv. Jeg liker å være ute, også i regnvær, men hvis jeg er i dårlig form, slapp og forkjølet, da er det ikke så stas lenger. Og så ser jeg for meg at et barn vil holde et høyere tempo når han er sammen med alle vennene i barnehagen, og ikke ta hensyn til at han egentlig ikke orker det høye tempoet. Så jeg ville sett an formen i morgen tidlig, og været selvsagt, og tatt avgjørelsen da.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 Hvis du uansett er hjemme, tenker jeg at det er helt greit å eventuelt ta en tur på lekeland. Hvis du må ta en sykt barn-dag og være hjemme fra jobben, synes jeg ikke det er greit å dra på lekeland. I forhold til om du skal holde barnet hjemme i morgen, ville jeg ventet til i morgen tidlig og sett an både barnets form og været. Jeg er ufør, så han går bare i bhg for sin egen del. Sånn sett gir vel kanskje svaret på det første spørsmålet mitt seg selv? Når det gjelder om vi kan dra på lekeland så mente jeg om det er bedre for ham å slappe av hjemme, selv om han skulle kjede seg og være i god form. Jeg har lest at det med å holde seg inne når man er syk (eller halvsyk) ikke gjelder lenger/bare er en myte, men jeg har altså ikke fått med meg om det gjelder selv om det regner og de skal være ute lenge. Og heller ikke om det fortsatt er bra å ta det med ro eller om det også er avleggs. Derfor stiller jeg altså disse to spørsmålene. HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Jobbe kan du ikke, men lekeland et null stress ☺️ Anonymous poster hash: d9d9d...7a5
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #9 Skrevet 1. september 2015 Hvis du uansett er hjemme, tenker jeg at det er helt greit å eventuelt ta en tur på lekeland. Hvis du må ta en sykt barn-dag og være hjemme fra jobben, synes jeg ikke det er greit å dra på lekeland. I forhold til om du skal holde barnet hjemme i morgen, ville jeg ventet til i morgen tidlig og sett an både barnets form og været. Jeg er ufør, så han går bare i bhg for sin egen del. Sånn sett gir vel kanskje svaret på det første spørsmålet mitt seg selv? Når det gjelder om vi kan dra på lekeland så mente jeg om det er bedre for ham å slappe av hjemme, selv om han skulle kjede seg og være i god form. Jeg har lest at det med å holde seg inne når man er syk (eller halvsyk) ikke gjelder lenger/bare er en myte, men jeg har altså ikke fått med meg om det gjelder selv om det regner og de skal være ute lenge. Og heller ikke om det fortsatt er bra å ta det med ro eller om det også er avleggs. Derfor stiller jeg altså disse to spørsmålene. HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Jobbe kan du ikke, men lekeland et null stress ☺️ Anonymous poster hash: d9d9d...7a5 Mannen min er ofte med meg og barna i lekeland. Han er ufør og kan ikke jobbe. Han var brannmann og mistet begge beina i en ulykke når han reddet en gammel mann ut av et hus. Nei, han får låse seg inne og ikke vise seg ute. Anonymous poster hash: 8c320...770
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 Bare fordi han ikke har ben, så kan han ikke jobbe resten av livet? Det er så mye rart å lese her inne for tiden.... 😯 Anonymous poster hash: d9d9d...7a5
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #11 Skrevet 1. september 2015 Hvis du uansett er hjemme, tenker jeg at det er helt greit å eventuelt ta en tur på lekeland. Hvis du må ta en sykt barn-dag og være hjemme fra jobben, synes jeg ikke det er greit å dra på lekeland. I forhold til om du skal holde barnet hjemme i morgen, ville jeg ventet til i morgen tidlig og sett an både barnets form og været. Jeg er ufør, så han går bare i bhg for sin egen del. Sånn sett gir vel kanskje svaret på det første spørsmålet mitt seg selv? Når det gjelder om vi kan dra på lekeland så mente jeg om det er bedre for ham å slappe av hjemme, selv om han skulle kjede seg og være i god form. Jeg har lest at det med å holde seg inne når man er syk (eller halvsyk) ikke gjelder lenger/bare er en myte, men jeg har altså ikke fått med meg om det gjelder selv om det regner og de skal være ute lenge. Og heller ikke om det fortsatt er bra å ta det med ro eller om det også er avleggs. Derfor stiller jeg altså disse to spørsmålene. HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Jobbe kan du ikke, men lekeland et null stress ☺️ Anonymous poster hash: d9d9d...7a5 Tusen takk for konstruktivt svar. Anonymous poster hash: 6c8b9...125
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #12 Skrevet 1. september 2015 Hvis du uansett er hjemme, tenker jeg at det er helt greit å eventuelt ta en tur på lekeland. Hvis du må ta en sykt barn-dag og være hjemme fra jobben, synes jeg ikke det er greit å dra på lekeland. I forhold til om du skal holde barnet hjemme i morgen, ville jeg ventet til i morgen tidlig og sett an både barnets form og været. Jeg er ufør, så han går bare i bhg for sin egen del. Sånn sett gir vel kanskje svaret på det første spørsmålet mitt seg selv? Når det gjelder om vi kan dra på lekeland så mente jeg om det er bedre for ham å slappe av hjemme, selv om han skulle kjede seg og være i god form. Jeg har lest at det med å holde seg inne når man er syk (eller halvsyk) ikke gjelder lenger/bare er en myte, men jeg har altså ikke fått med meg om det gjelder selv om det regner og de skal være ute lenge. Og heller ikke om det fortsatt er bra å ta det med ro eller om det også er avleggs. Derfor stiller jeg altså disse to spørsmålene. HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Vel, jeg tar utgangspunkt i meg selv. Jeg liker å være ute, også i regnvær, men hvis jeg er i dårlig form, slapp og forkjølet, da er det ikke så stas lenger. Og så ser jeg for meg at et barn vil holde et høyere tempo når han er sammen med alle vennene i barnehagen, og ikke ta hensyn til at han egentlig ikke orker det høye tempoet. Så jeg ville sett an formen i morgen tidlig, og været selvsagt, og tatt avgjørelsen da. Ok, nei du har nok rett i det. Takk. Anonymous poster hash: 6c8b9...125
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #13 Skrevet 1. september 2015 For syk for turdag I bhg, men frisk nok til lekeland?? Eh..... Anonymous poster hash: 3f22c...6da
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #14 Skrevet 1. september 2015 Bare fordi han ikke har ben, så kan han ikke jobbe resten av livet? Det er så mye rart å lese her inne for tiden.... 😯 Anonymous poster hash: d9d9d...7a5 👏👏👏😂 Anonymous poster hash: 8c320...770
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #15 Skrevet 1. september 2015 For syk for turdag I bhg, men frisk nok til lekeland?? Eh..... Anonymous poster hash: 3f22c...6da Jammen jeg vet jo ikke, det er jo derfor jeg spør! Kan dere ikke bare svare i stedet da, hvis dette er så innmari opplagt for dere? La meg prøve på en annen måte da: 1. Er det sånn at barn har best av å ikke være lenge ute i regnet når de er litt småforkjølet (men uten feber og med god allmenntilstand)? 2. Er det sånn at barn har best av å ta det med ro i samme tilstand som beskrevet i punkt 1? Eller er begge deler eller en av dem avleggs/feil/gammeldags? HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #16 Skrevet 1. september 2015 Jeg hadde sendt barnet i BHG om allmenntilstanden er god i morgen. Anonymous poster hash: 47bd5...614
Jojo x3 Skrevet 1. september 2015 #17 Skrevet 1. september 2015 Hvis barnet ikke har feber og allmenntilstand er ok hadde jeg sendt ungen i barnehagen! Det er ikke så kaldt ute ennå at det har betydning om de blir litt våte og skifter når de kommer inn igjen. En unge som ikke er frisk nok til tur er heller ikke frisk nok til lekeland!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #18 Skrevet 1. september 2015 Bare fordi han ikke har ben, så kan han ikke jobbe resten av livet? Det er så mye rart å lese her inne for tiden.... 😯 Anonymous poster hash: d9d9d...7a5 Skulle likt å sett deg uten ben.. Har du mens eller? Spar deg! Anonymous poster hash: ca69a...d53
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #19 Skrevet 1. september 2015 Se an været vil jeg svare, siden du har mulighet til å holde han hjemme. Er det surt og kaldt så finner dere på noe hjemme. Høstluften er skarp😊 Er temperaturen ute grei og det ikke blåser mye så hadde jeg sendt han om formen var fin og heller hentet tidligere☺️ Anonymous poster hash: ca69a...d53
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #20 Skrevet 1. september 2015 Bare fordi han ikke har ben, så kan han ikke jobbe resten av livet? Det er så mye rart å lese her inne for tiden.... 😯 Anonymous poster hash: d9d9d...7a5 Skulle likt å sett deg uten ben.. Har du mens eller? Spar deg! Anonymous poster hash: ca69a...d53 Mener du det? En uten ben er ubrukelig i arbeidslivet? Noen er bare så enkle. Så fryktelig enkle... 😇 Anonymous poster hash: d9d9d...7a5
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #21 Skrevet 1. september 2015 Tusen takk for svar. Da ser vi det an i morgen tidlig, men ligger nok an til en hjemmedag hvis ikke værmeldingen er helt på jordet. HI Anonymous poster hash: 6c8b9...125
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #22 Skrevet 1. september 2015 3-åringen er snørrete og hoster, i morgen skal de ha turdag i bhg, og det er meldt regn. Bør han være hjemme? Han er ikke så syk at jeg hadde vurdert det hvis det var en "vanlig" dag, men han kan vel fort bli dårligere av å være lenge ute når det regner? Og hvis han blir hjemme, er det greit å ta en tur på lekeland hvis han kjeder seg, eller blir man fortere bedre hvis man tar det med ro? Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Er du virkelig så egoistisk? Det er foreldre som deg som gjør at halve avdelingen blir smittet unødig. Er barnet snørrete og hoster så ha han hjemme! Lekeland????? Tenk litt da... Anonymous poster hash: 0a294...041
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #23 Skrevet 1. september 2015 3-åringen er snørrete og hoster, i morgen skal de ha turdag i bhg, og det er meldt regn. Bør han være hjemme? Han er ikke så syk at jeg hadde vurdert det hvis det var en "vanlig" dag, men han kan vel fort bli dårligere av å være lenge ute når det regner? Og hvis han blir hjemme, er det greit å ta en tur på lekeland hvis han kjeder seg, eller blir man fortere bedre hvis man tar det med ro? Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Er du virkelig så egoistisk? Det er foreldre som deg som gjør at halve avdelingen blir smittet unødig. Er barnet snørrete og hoster så ha han hjemme! Lekeland????? Tenk litt da... Anonymous poster hash: 0a294...041 Om jeg skulle hatt ham hjemme hver gang han er snørrete og hoster så hadde han kanskje vært i barnehagen halvparten av dagene. Snørra rant dessuten på halvparten av barna på avdelingen da jeg leverte ham i dag, så det er nok ikke så veldig vanlig å ha dem hjemme pga det... Anonymous poster hash: 6c8b9...125
soleia Skrevet 1. september 2015 #24 Skrevet 1. september 2015 3-åringen er snørrete og hoster, i morgen skal de ha turdag i bhg, og det er meldt regn. Bør han være hjemme? Han er ikke så syk at jeg hadde vurdert det hvis det var en "vanlig" dag, men han kan vel fort bli dårligere av å være lenge ute når det regner? Og hvis han blir hjemme, er det greit å ta en tur på lekeland hvis han kjeder seg, eller blir man fortere bedre hvis man tar det med ro? Anonymous poster hash: 6c8b9...125 Er du virkelig så egoistisk? Det er foreldre som deg som gjør at halve avdelingen blir smittet unødig. Er barnet snørrete og hoster så ha han hjemme! Lekeland????? Tenk litt da... Anonymous poster hash: 0a294...041 Skal ein ha snørrete og hostete ungar heime, så hadde eg eller mannen vore heime halve vinteren. Hjå oss skal det feber og/eller red almenntilstand til for å ta sjukt barn dag. Terskelen er litt lågare på utedagar midtvinters, sidan eg sjølv synes det er ubehageleg å vere lenge utandørs når det er rått og kaldt, og eg er forkjøla, og reknar med det er det same for ungane. Sidan du likevel er heime HI, så hadde eg nok teke ein kosedag heime for ungen.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #25 Skrevet 1. september 2015 Ville blitt hjemme å tatt det helt med ro sånn at snørra og hosten gir seg kjappere . Funker ofte her Anonymous poster hash: 6a11e...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå