Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 12 dager til lønn. Sjekka konto i stad, og så at vi har ca 800 kr igjen totalt frem til lønning.... Litt mindre enn hva jeg trodde. Visste at vi kom til å ha lite mot slutten, da vi pusser opp. 800 synes jeg var veldig lite da - skal jo holde til mat og alt mulig for hele familien :/ Så kommer mannen hjem. MED SPLITTER NYE STØVLER. Ikke billigste sorten heller. Viser seg at han har vært inne å sjekket hvor mye penger vi hadde, og så har han dratt å kjøpt disse støvlene sine som han "faktisk måtte ha, siden det regner". Så pga dette kjøpet har vi bare 800 igjen. FØR dette kjøpet hadde vi sånn at det ikke var krise. Når man VET at man har lite igjen på slutten, så kjøper man da ikke støvler????? Og lar det bli igjen 800 kr til en familie på 5 de neste 12 dagene????? Anonymous poster hash: 2f027...176
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Hvor mye kostet støvlene da? Anonymous poster hash: 23e33...931
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Nei det gjør man ikke. Hvordan forklarer han at dere skal klare dere med mat da? Anonymous poster hash: 0b559...4e0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Men noe mat må du nå ha i skapene og fryseren? Ja, ikke smart av mannen, men det går helt sikkert bra alikevel. Kanskje dere skulle kommunisert bedre... Anonymous poster hash: 2e077...480
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Men noe mat må du nå ha i skapene og fryseren? Ja, ikke smart av mannen, men det går helt sikkert bra alikevel. Kanskje dere skulle kommunisert bedre... Anonymous poster hash: 2e077...480 Vet du, man skal ikke trenge å fortelle mannen at man ikke gjør slike ting. Han er voksen. Dette handler ikke om kommunikasjon. HI Anonymous poster hash: 2f027...176
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #6 Skrevet 1. september 2015 Nei det gjør man ikke. Hvordan forklarer han at dere skal klare dere med mat da? Anonymous poster hash: 0b559...4e0 Han sier at "det ordner seg". Ble ganske irritert da han så min reaksjon på støvlekjøpet.... jeg så nok ganske paff og satt ut..... HI Anonymous poster hash: 2f027...176
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #7 Skrevet 1. september 2015 Komplett idiot! Da ville jeg sagt i fra at han nå har det hele g fulle ansvar for å sørge for at pengene strekker til at alle i familie får spise seg mett for resten av dagene. Og så nektet å løfte en finger for å handle, lage mat eller noe som helst. Anonymous poster hash: 08d38...ad0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #8 Skrevet 1. september 2015 Og nettopp derfor er jeg glad mannen og jeg har egne penger til forbruk. Anonymous poster hash: 7def3...e8a
Modesty Blaise. Skrevet 1. september 2015 #9 Skrevet 1. september 2015 Og nettopp derfor er jeg glad mannen og jeg har egne penger til forbruk. Anonymous poster hash: 7def3...e8a Det var akkurat det heg tenkte også. Fatter ikke at man kan ha alt felles, og ikke 100 % kontroll selv.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 Og nettopp derfor er jeg glad mannen og jeg har egne penger til forbruk. Anonymous poster hash: 7def3...e8a Det var akkurat det heg tenkte også. Fatter ikke at man kan ha alt felles, og ikke 100 % kontroll selv. Det er null problem, og til og med det eneste som føles naturlig, så lenge begge parter er fornuftige, enige i økonomiske spørsmål og har god kommunikasjon. Som i vårt tilfelle. Vi har hatt 100% felles økonomi i 14 år nå, og det har aldri vært noe problem. Vi krangler aldri noensinne om penger, og har aldri noensinne vært i pengenød fordi vi begge er forsiktig med å bruke penger når det har vært trangt. Anonymous poster hash: 08d38...ad0
Hjertefru Skrevet 1. september 2015 #11 Skrevet 1. september 2015 Og nettopp derfor er jeg glad mannen og jeg har egne penger til forbruk. Anonymous poster hash: 7def3...e8a Det var akkurat det heg tenkte også. Fatter ikke at man kan ha alt felles, og ikke 100 % kontroll selv.Enig med dere. Og ha alt felles fungerer kanskje hvis man har flust med penger, men det er jo ikke tilfellet her....
Modesty Blaise. Skrevet 1. september 2015 #12 Skrevet 1. september 2015 Og nettopp derfor er jeg glad mannen og jeg har egne penger til forbruk. Anonymous poster hash: 7def3...e8a Det var akkurat det heg tenkte også. Fatter ikke at man kan ha alt felles, og ikke 100 % kontroll selv. Det er null problem, og til og med det eneste som føles naturlig, så lenge begge parter er fornuftige, enige i økonomiske spørsmål og har god kommunikasjon. Som i vårt tilfelle. Vi har hatt 100% felles økonomi i 14 år nå, og det har aldri vært noe problem. Vi krangler aldri noensinne om penger, og har aldri noensinne vært i pengenød fordi vi begge er forsiktig med å bruke penger når det har vært trangt. Anonymous poster hash: 08d38...ad0 Det hadde sikkert ikke vært noe problem her heller. Vi har god økonomi, og det hadde ikke vært noe problem.vi har f.eks felles regningskonto. Men det som er igjen på lønnskontoen etter at alt av faste ting er betalt er mine penger! Bare det å skulle diskutere om jeg skal bruke 300 eller 3000 på et par sko er helt fjernt for meg.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #13 Skrevet 1. september 2015 Men noe mat må du nå ha i skapene og fryseren? Ja, ikke smart av mannen, men det går helt sikkert bra alikevel. Kanskje dere skulle kommunisert bedre... Anonymous poster hash: 2e077...480 Kommunisert bedre?? 😅 Det er vel heller mannen som må se å bli voksen. Det har ingenting med kommunikasjon å gjøre... Anonymous poster hash: af03e...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå