Gå til innhold

Undervise i KRLE på ungdomstrinnet. Hvilken utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta hovedfag i religion på universitetet?

Anonymous poster hash: 58b47...609
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke master (tidligere hovedfag) for å undervise i fag på ungdomsskolen. Du trenger 30 studiepoeng i faget. Selv har jeg 60 studiepoeng, og kan undervise på videregående. I tillegg må du ha pedagogikk.

Anonymous poster hash: 869e6...a90
Skrevet

Du trenger ikke master (tidligere hovedfag) for å undervise i fag på ungdomsskolen. Du trenger 30 studiepoeng i faget. Selv har jeg 60 studiepoeng, og kan undervise på videregående. I tillegg må du ha pedagogikk.

Men for å komme inn på PPU må man ha en bachelorgrad, dom helst består av to undervisningsdag. Holder ikke med pedagogikk, man må ha PPU (praktisk-pedagogisk utdanning).

Anonymous poster hash: fb236...f5f

Skrevet

Men for å komme inn på PPU må man ha en bachelorgrad, dom helst består av to undervisningsdag. Holder ikke med pedagogikk, man må ha PPU (praktisk-pedagogisk utdanning).

Anonymous poster hash: fb236...f5f

Det vet jeg, har tatt PPU selv. Men hvis HI alt har grunnskolelærerutdanning trenger hun bare 30 studiepoeng med religionsfag.

Skrevet

Som en over skriver, trenger du bare 30 studiepoeng i faget, og selvsagt pedagogikk (om det nå er via allmennlærerutdannelse eller PPU).

Når det er sagt, så er dette et svært populært fag å undervise i, og et veldig lite et. Du kommer "aldri" til å få jobb kun ved å ha det faget, men jeg regner med at du har andre fag også?

Anonymous poster hash: 834a0...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...