Gå til innhold

Om jeg vil utdanne meg til noe nytt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så må jeg vitterlig ta kostnaden med det selv... Nav dekker det helt rett ikke.

Hva har det seg at folk som bare ikke gidder å jobbe med det de utdannet seg til som 20- åring, kan kreve det betalt av nav? Har en venninne som nå er på aap pga utredning. Hun kan utdanne seg til noe annet, men gidder ikke å koste det selv, så da går hun på aap istedet....

Virkelig? Vi har diskutert dette mange ganger, men hun mener at nav må hjelpe henne med å finansiere ny utdanning, for hun er alenemor.

Vel, det er jeg også, men ingen nav som betaler for meg... Ikke at jeg vil at de skal betale for meg heller, jeg vil klare meg selv...

Anonymous poster hash: 71d04...d08

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Så må jeg vitterlig ta kostnaden med det selv... Nav dekker det helt rett ikke.

Hva har det seg at folk som bare ikke gidder å jobbe med det de utdannet seg til som 20- åring, kan kreve det betalt av nav? Har en venninne som nå er på aap pga utredning. Hun kan utdanne seg til noe annet, men gidder ikke å koste det selv, så da går hun på aap istedet....

Virkelig? Vi har diskutert dette mange ganger, men hun mener at nav må hjelpe henne med å finansiere ny utdanning, for hun er alenemor.

Vel, det er jeg også, men ingen nav som betaler for meg... Ikke at jeg vil at de skal betale for meg heller, jeg vil klare meg selv...

De kan ikke "kreve det betalt av NAV". Aap er en spesialordning, det ligger i ordet "arbeidsavklaring", der man skal avklare om vedkommende er arbeidsfør.
Skrevet

Man må vel ha en diagnose for å få aap? Jeg måtte ihvertfall det (har ingen diagnose så fikk det ikke).

Anonymous poster hash: 8e42b...b88

Skrevet

Man må vel ha en diagnose for å få aap? Jeg måtte ihvertfall det (har ingen diagnose så fikk det ikke).

Anonymous poster hash: 8e42b...b88

Man må ikke ha en diagnose, men man må i hvert fall være under utredning for et problem som gjør deg arbeidsufør i øyeblikket og en periode ut over vanlig sykemeldingsperiode.

Jeg har ingen diagnose, men er stadig i utredning etter halvannet år på aap, ingen vet hva som feiler meg enda :/

Anonymous poster hash: 794de...c30

Skrevet

Det er langt rimeligere for staten å omskolere så folk kan komme tilbake i jobb enn å ha folk på trygd resten av livet.

Anonymous poster hash: 6ad0c...90b

Skrevet

Det er langt rimeligere for staten å omskolere så folk kan komme tilbake i jobb enn å ha folk på trygd resten av livet. Anonymous poster hash: 6ad0c...90b

så da er det bare for min venninne å kreve da, ellers blir hun ufør som hun sier...

Skrevet

Tror ikke jeg kunne vært venn med en person som har så vanvittig dårlig arbeidsmoral. Sånne som henne fortjener ikke pengene hun får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...