Gå til innhold

Fødte Newton-Line med epidural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imponerende stille av seg hvis det var uten😄

Anonymous poster hash: 8acf1...33c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte begge mine uten epidural, og jeg gjorde heller ikke så mye vesen utav meg altså. Det betyr likevel ikke at det ikke var vondt, kun det at jeg er en person som går inn i meg selv når jeg har vondt, så jeg "forsvant" inn i min egen verden under fødslene.

Skrevet

Jeg har født to stk uten smertestillende.

Ingen kunne hørt det, jeg er stille som en mus under fødsler, går så enormt inn i meg selv, lukker øynene og blir "borte" ...

Anonymous poster hash: bea75...225

Skrevet

Jeg fødte alle mine uten smertelindring, men jeg klarer altså ikke å holde kjeft under fødselen selv om jeg prøver aldri så hardt😜 Så for meg er sånt veldig fascinerende å se!

HI

Skrevet

Født 2 uten, fikk ikke annet enn risposer på ryggen som lindring. Var ala det samme som henne. Men nå viste de ikke 12 timers fødsel, bare små klipp. Regner med de verste vrælene er klipt vekk ;)

Hun hadde spypose en stund. For meg var det den aller verste smerteperioden. Var så vondt at jeg brakk meg. Kjente meg igjen :)

Anonymous poster hash: 2aad2...43f

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Begge mine har vært uten epidural, siste helt uten smertestillende. Er veldig stille når jeg flder, føler at jeg ikke hadde fått konsentrert meg hvis jeg skulle lagd så mye lyd. Mens noen føler at det hjelper å lage lyd. Alle er forskjellige.

Skrevet

Hun fikk epidural ja.

Men det er ikke ensbetydende med lydløs fødsel. Ei heller at det er mye skriking uten.

Smerter er subjektivt, og alle opplever og takler det forskjellig.

Anonymous poster hash: 60c73...e91

Skrevet

2 fødsler uten smertelindring, så og si uten anna lyd enn et par bannskapsord da det sto på som verst med nr. 1.

Skrevet

Epidural hjelper jo også bare midt i forløpet på en måte.. Du må pine deg frem til 5 cm og når det skal presses er det takk og farvel til epiduralen. Smertefritt er det ihvertfall ikke for å si det sånn

Anonymous poster hash: 8abd9...3c0

Skrevet

Har født 3 stk uten både smertelindring og skriking! 😄

Anonymous poster hash: a8061...c9e

Skrevet

Sikker på at hun fikk epidural? Var det ikke bare drypp(riestimulerende)?

Anonymous poster hash: be560...84d

Skrevet

Har født fire uten smertelindring, og i rimelig stillhet ;)

Tror ikke Line hadde noe epidural nei...

Anonymous poster hash: 5ccf6...9be

Skrevet

Sikker på at hun fikk epidural? Var det ikke bare drypp(riestimulerende)?

Anonymous poster hash: be560...84d

La merke til kateteret. Har et spesielt filter, gult lite plaststykke. Brukes kun på epiduralkateter.

Men so what? Skjønner henne godt, med stjernekikker er det ofte vondere.

Anonymous poster hash: 60c73...e91

Skrevet

Rart hun ikke snakket noe om det egentlig, for det er jo ganske avgjørende for hvordan fødselsopplevelsen blir...

HI

Skrevet

Hvor/hvordan så dere fødselen hennes? Jeg og vil!

Anonymous poster hash: 3faba...719

Skrevet

Hvor/hvordan så dere fødselen hennes? Jeg og vil!Anonymous poster hash: 3faba...719

Nrk.no. Newton

Anonymous poster hash: 7d530...43f

Skrevet

To fødsler uten epidural (lystgass på første). Stille som en mus første og rauta som en ku på andre. Andre var definitivt beste opplevelsen :).

Anonymous poster hash: fd943...94f

Skrevet

Rart hun ikke snakket noe om det egentlig, for det er jo ganske avgjørende for hvordan fødselsopplevelsen blir...

HIAnonymous poster hash: 8acf1...33c

Jo, men det er viktig for oss damer ofte. For barn not so much vil jeg si.

Skrevet

Jeg er også stille under fødsel selv om jeg ikke fikk smertestillende og hadde stjernekikker. Går inn i meg selv og blir litt "borte"

Skrevet

Det er kanskje sant... Men å nevne noe om smertelindring hadde kanskje vært naturlig, så de får vite at man kan få ting som minsker smerten.

HI

Skrevet

Det er kanskje sant... Men å nevne noe om smertelindring hadde kanskje vært naturlig, så de får vite at man kan få ting som minsker smerten.

HI

Man trenger vel kanskje ikke se en fødsel på Newton for å få med seg at det går an å få smertestillende? 

Anonymous poster hash: e2377...bb9

Skrevet

Jeg fødte med epidural første gang og uten nr to. Første gang var mye vondere og jeg skrek mye selvom jeg hadde epidural (laaangt fra smertefri). Fødsel nr to var uten komplikasjoner og trengte ikke annet enn lystgass, laget ikke noe særlig lyd. Så jeg tror det varierer veldig det der 😊

Skrevet

Jeg fødte med epidural første gang og uten nr to. Første gang var mye vondere og jeg skrek mye selvom jeg hadde epidural (laaangt fra smertefri). Fødsel nr to var uten komplikasjoner og trengte ikke annet enn lystgass, laget ikke noe særlig lyd. Så jeg tror det varierer veldig det der 😊

Samme her, fødselen med epidural var et smertehelvete, den uten gikk som smurt.

Tror det er en generell misoppfatning at epidural er ensbetydende med smertefri fødsel. Det var mye smerter i mange timer før jeg fikk epidural, og det var noen helvetes smerter etter at de skrudde den av igjen :)

Anonymous poster hash: ec11e...58c

Skrevet

Jeg har født tre barn, alle helt uten smertelindring og uten skriking. Skjønner ikke hva epidural har med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 4657b...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...