Gå til innhold

Dere som skriver månedsbrev (bhg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere ped.ledere skriver mndsbrev, hvordan signerer dere skrivet? Eget navn? alles navn? Eget navn først eller sist? Eller noe ala "hilsen damene på Solsikken"? Hva er "rett"?!

Anonymous poster hash: fa423...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På brevene vi får fra bhg står det "Hilsen (alle som jobber på avdelingen)"

Anonymous poster hash: 3a664...623

Skrevet

Signerer med "Med vennlig hilsen *navn* på vegne av *navn på avdelingen*"

Anonymous poster hash: c867f...106
Skrevet

Hvor står pedleder i rekka da? Først eller sist?

Skrevet

Pedleder sist. Alle navnene står.

Anonymous poster hash: 692ac...ff0

Skrevet

Alle navnene på de voksne på avdelingen med jeg som ped.lede tilslutt.

Skrevet

Når dere ped.ledere skriver mndsbrev, hvordan signerer dere skrivet? Eget navn? alles navn? Eget navn først eller sist? Eller noe ala "hilsen damene på Solsikken"? Hva er "rett"?!

Jeg skriver som regel navnene til alle på teamet, mitt navn sist

Anonymous poster hash: e4761...4c9

Skrevet

Hvorfor alle de andre først og deg selv sist? Det er jo du som har skrevet det! Jeg spør for jeg ser vi gjør det forskjellig på min jobb... Ifølge min egen logikk bør forfatteren stå først. Men mine kolleger setter seg selv sist.

Skrevet

Jeg setter alltid meg selv først. Det er som du sier, jeg som har skrevet brevet og er leder for barnegruppa og personalet der, derfor står jeg først.

Skrevet

Er månedsbrev et skriv der dere skriver litt om hvert enkelt barn? Fant nylig min eldste datters perm fra barnehagen, sist på nittitallet. Det sto om aktivitetene, og en liten linje om hvert barn på gruppa. Bare positive ting. Hun og jeg lo og grein om hverandre, og hun sa at tiden på denne barnehagen var den beste tiden i livet hennes :)

Nå har jeg barnehagebarn i huset igjen, og er litt spent på om dette fortsatt gjøres, eller om det ikke er "lov" å skrive om enkeltbarn i barnehagen?

Skrevet

Formelt sett skal en alltid sette eget navn sist.

Anonymous poster hash: bad6f...1ff

Skrevet

Hvorfor alle de andre først og deg selv sist? Det er jo du som har skrevet det! Jeg spør for jeg ser vi gjør det forskjellig på min jobb... Ifølge min egen logikk bør forfatteren stå først. Men mine kolleger setter seg selv sist.

For å slippe mas om at de ikke er like viktig osv. Liten pris å betale for å slippe gneging og mer tid til barna :) vet det er teit, men sånn er det :)

Skrevet

Er månedsbrev et skriv der dere skriver litt om hvert enkelt barn? Fant nylig min eldste datters perm fra barnehagen, sist på nittitallet. Det sto om aktivitetene, og en liten linje om hvert barn på gruppa. Bare positive ting. Hun og jeg lo og grein om hverandre, og hun sa at tiden på denne barnehagen var den beste tiden i livet hennes :)

Nå har jeg barnehagebarn i huset igjen, og er litt spent på om dette fortsatt gjøres, eller om det ikke er "lov" å skrive om enkeltbarn i barnehagen?

Hos oss er et mndsbrev et skriv der det informeres om hva som rører seg i barnegruppene, hva som skjedde forrige mnd og hva vi tenker om mnd som kommer. Det skal være et skriv som kobler vår praksis opp mot teori, som viser hvordan vi implementerer rammeplan og andre førende dokumenter. Det inneholder alltid en praksisfortelling (anonymisert ) som kobles opp mot prosjekter. Det inneholder også opplysninger av praktisk art (som plandager, matdager, turer, navning av klær osv). Det står ALDRI noe om navngitte enkelte barn.

Skrevet

Vi skriver aldri om enkeltbarn, å skrive om opptil 20 barn hver måned er ganske tidkrevende.

I vårt månedsbrev står det hva vi har gjort denne måneden, hvilken aktiviteter vi har gjort inne og ute, og generelt hva som rører seg i barnegruppen. Har gjerne med 3-4 bilder. Vi skriver litt kort om hva som er tema for neste måned og litt generelt om hva vi kommer til å jobbe med.

Anonymous poster hash: e4761...4c9

Skrevet

Hos oss er et mndsbrev et skriv der det informeres om hva som rører seg i barnegruppene, hva som skjedde forrige mnd og hva vi tenker om mnd som kommer. Det skal være et skriv som kobler vår praksis opp mot teori, som viser hvordan vi implementerer rammeplan og andre førende dokumenter. Det inneholder alltid en praksisfortelling (anonymisert ) som kobles opp mot prosjekter. Det inneholder også opplysninger av praktisk art (som plandager, matdager, turer, navning av klær osv). Det står ALDRI noe om navngitte enkelte barn.

Da har nok verden forandret seg siden nittitallet... Sikkert lurt å anonymisere, men de gamle månedsbrevene var koselig lesning, særlig etter så mange år :)
Skrevet

Hos oss: ukesbrev. Hva har skjedd, litt om dagsrytmen, generelt om barna, sikkert 60 bilder lagt ved hver uke :)

Anonymous poster hash: 692ac...ff0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...