Gå til innhold

Gravid med nr. fire!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke fått positiv test enda. Hadde en liggende, den viste negativ. Har hatt mensen en gang etter at jeg fødte baby nr. tre. Ja vi har baby! Men nå har jeg vært gravid-kvalm i 5 dager i strekk. Tror jeg har ganske lang syklus, så ikm er snart på denne tid. Alt er helt likt som ved forrige svangerskap. Blodtrykksfall, kvalme, hodepine og tretthet. Trodde ikke man kunne få disse symptomene før en positiv test, men etter å ha googlet, skjønner jeg at det er feil. Har hatt tidlige symptomer med de andre også.

Samboeren står på venteliste for sterilisering, ironisk nok. Vi skulle bare ha to barn i utgangspunktet. 

Jeg er så fortvilt og lei meg. Sikker på at jeg blir alene dersom jeg velger å beholde. Han er en utmerket far til de andre og vi elsker hverandre. Han sier ihvertfall så. Selv om han gjennom sist svangerskap til tider var iskald ovenfor meg. Det skapte mye usikkerhet hos meg, for han kunne smelle tilbake med at "Vi skulle ikke ha flere barn!" om jeg klaget over at han ikke viste kjærlighet og omsorg for meg.

Føler vi har kommet over den type krangel/diskusjon nå. Helt til dette skjedde.

I går sa jeg at jeg var redd. Hva om jeg faktisk er gravid? Jeg vil ikke ha flere barn, er svaret han gir meg. Intet mer, intet mindre. 

Hva med: hva føler du? hva tenker du om abort? jeg støtter deg uansett?

Ja, det er vel den siste jeg hadde håpet på.

Å sitte med en baby i armene å tenke på at det mest sannsynlig ligger en til på lur, ja da er det jammen ikke lett å skulle velge abort. Hvorfor skal ikke denne ha like stor rett på livet som sine søsken? Denne som har lurt seg forbi både ammende mor, kondom og snart sterilisering. 

Jeg også skjønner at dette ikke er optimalt. Fire barn er veldig mange barn, et stort inngrep i økonomien, enda mindre søvn, mindre tid til oss voksne osv osv.

Jeg har tatt abort før, men det var da jeg var ung og ikke hadde barn enda. Trodde ikke det skulle bli et vanskelig valg igjen, om det ikke skulle passe. Men det er det. Å spesielt når man sitter med en baby.

Jeg har ikke snakket med samboer etter i går. Synes det var så stygt og egoistisk av han, så har tenkt å fortsette med å tie. Erfaringsmessig kommer han til å holde kjeft også, for det er visst så vanskelig for han å prate om "følelser og slikt"

Æsj, jeg savner den gode omtenksomme gutten jeg falt for for 15 år siden. Han er ikke noe monster altså, men litt omtanke i denne situasjonen hadde ikke skadet.

Jeg er livredd her, gravid igjen så fort! Vil kroppen i det hele tatt tåle et så tett svangerskap? Økonomi, jobb, hus, bil. 

Venter på tester i posten, får vel ikke gjort mye inntil da. Han håper nok enda på at det er falsk alarm. Og det gjør vel forsåvidt jeg også. Men hva annet skal jeg gå å være kvalm og uggen av, over så lang tid, jeg som nesten aldri er syk.

Anonymous poster hash: e79dc...e44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal vente til du faktisk VET at du er gravid, før du krisemaksimerer totalt!?

Og om du skulle være gravid: dere vet vel hvordan barn blir til? Og at man må være TO??

Anonymous poster hash: 130f3...7ed

Skrevet

Joda, skjønner hva du mener. Men når jeg har visst at jeg har vært gravid med alle de andre før jeg har tatt test, da er det ikke lett å si til seg selv at man ikke er det nå. Når alle varsellamper blinker.

Den siste spørsmålet ditt skjønner jeg ikke. Vi har laget såpass med barn at ja, det vet vi. Det er derfor vi har brukt kondom. Man er to for å lage barn, men bare den ene parten må gjennomgå en abort. Man kan være aldri så enig om at man ikke skal ha flere, men når det først sitter en spire der..

HI

Skrevet

Lave jernlagre kan få deg kvalm. Når det er sagt: jeg skjønner mannen din litt. Jeg hadde blitt skikkelig såra selv om mannen min reagerte sånn, men hadde jeg vært mannen min og hatt "det privilegium" ikke å være gravid med alt det medfører av følelser og tilknytning til spiren, så tror jeg jeg hadde reagert likt. Vi har kun to barn, men det har vært så beintøft for oss. Vårt parforhold er totalt endret etter barna og vi har nok begge skiftet litt personlighet. Merker at ting er litt tilbake til slik det en gang var, men det kommer aldri til å bli så fint som før barna. Selv om det også har gitt oss mye også en ny dimensjon i forholdet, så har det tatt bort raushet, bunnløs tillit og intimiteten mellom oss. I perioder har vi lite å tilby hverandre. Hadde jeg blitt gravid nå hadde det vært KRISE, men jeg vet at jeg neppe hadde greid å velge det bort. Mannen min hadde nok slitt med det samme, heldigvis eller hva jeg skal si, men jeg er nesten sikker på at ekteskapet vårt ikke hadde overlevd en babytid til.

Anonymous poster hash: 085eb...a81

Skrevet

Ja jeg skjønner han selvfølgelig. Men å si at jeg blir alene, samt vise null empati..

Vi har ikke hatt de store utfordringene med de andre barna, og vi er kjempe flinke til både å kose oss sammen og å dra på turer alene. Så jeg kan ikke se for meg at forholdet skal rakne med to små. Vi må bare bli flinkere til å prate sammen om vanskelige emner, og å organisere hverdagen bedre. Det blir tungt når de er små, men en kan ikke glemme all gleden heller.

Om det blir å beholde eller ei, så er nok skuffelsen størst over måten han håndterer det på.

Kanskje er han mest skuffa over at nå som han egentlig skulle starte å bruke mer tid på seg selv, så endte det i bleier og våken netter. Vanskelig for meg å si når han ikke sier noe.

Skrevet

Tja,-han vet vel hvordan barn blir til? Ingen grunn til å være sur på deg! Han får ta ansvar da vet du, hvis han ikke vil ha flere barn. Abort hadde ikke vært aktuelt for meg,  selv med 6 barn fra før;)

Skrevet

Var vel det han trodde han gjorde når han puttet på kondom, for ikke å glemme: bestilte seg time til sterilisering. 

Åh 6 barn, jeg får bare legge fra meg første tanke: Hvordan klarer de det! Vi klarte å gå fra 2-3 og de siste dagene har jeg klart å gå fra 3-4 i tankene mine ;-)

Var dere enige om alle 6? Fortell gjerne om hvordan det er å ha så mange barn om du har tid.

Enda føler jeg at folk glor når vi kommer med tre barn på butikken, kan ikke tenke meg hvordan det må føles med seks. Haha! Regner med dere ikke drar med hele flokken hver gang da ;-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...