Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Mannen min var i en ulykke for et år siden og ble hjerneskadet. Han søker nå om aap og er i den forbindelse på et opplegg gjennom nav 2 timer, en gang I uken. Etter disse 2 timene må han hvile i to dager. Jeg syns dette er litt tullete, eller uansvarlig da han faktisk blir syk av det. Men det skal bare vare i 2 uker til, så han holder ut. Så til spørsmålet mitt. Jeg tenker at han burde bli ufør, men hvor går veien og hvor lang er den? Konkrete skader er kraniebrudd, hjerneblødning, tinitus, svak i halve kroppen, språk og begrepsforståelsen er sterkt redusert , hukommelse er svekket, logiske slutninger er redusert og han er generelt sliten. Anonymous poster hash: c0e06...c66
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Spørsmålet er om det er varig eller om det kan trenes opp. Det nav må ha greie på er om arbeidsevnen er nedsatt i ethvert yrke i all fremtid. Det tar tid, det er en ganske lang prosess, men mannen din er vel i dialog med spesialist, som kan skrive legeerklæring på hva opplegget til nav gjør med han? Anonymous poster hash: 750c3...475
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Det er legen hans som skriver legeerklæringer og som må dokumentere skader, sykdomsbilde, muligheter til bedring, behandlingsopplegg, tidsperspektiv osv. Hvis han blir syk av et opplegg på to timer, så må i tilfelle legen dokumentere at det er uforsvarlig at han er med i et slikt opplegg. At DU synes det er tullete, spillet egentlig ingen rolle. Veien til en varig uførestønad er lik uansett om det er sykdom eller ulykke. Det skal dokumenteres med diagnose, gjennomført behandling, muligheter for bedring og evt hvilket tidsperspektiv man snakker om. Legen har nokre sagt et eller annet om behandlingspotenisial gongen av et utrednings/attførings-opplegg. Dersom legen hans hadde dokumentert. Det ikke var noen restarbeidsevne, at han ikke ser utsikt til bedring osv så hadde det heller ikke vært snakk om noe opplegg gjennom NAV. Anonymous poster hash: 113d4...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå