Gå til innhold

Ks eller vaginal etter forrige barn satt fast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt forrige barn satt fast under fødselen og måtte forløses ved haste ks.

Er spent på hva som 'møter' meg denne gangen. Andre som har født etter første barnet satt fast? Får en tilbud om ks eller prøver en vaginal først?

Jeg føder gjerne vaginalt, men ønsker jo ikke at barnets liv skal stå i fare som sist da det satt så hardt fast at det var tre leger inne for å få det ut fra bekkenet.

Erfaring?

Anonymous poster hash: 7decb...767

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om at de tar bilder og måler bekkenbunnsåpningen din. Er målene ok er det ingenting som tilsier at du ikke bør føde vaginalt og at barnet vil sette seg fast, er åpningen trang bør ks søkes om.

Hilsen ei som har vært gjennom det samme :)

Anonymous poster hash: f8fc6...8d2

Skrevet

Be om at de tar bilder og måler bekkenbunnsåpningen din. Er målene ok er det ingenting som tilsier at du ikke bør føde vaginalt og at barnet vil sette seg fast, er åpningen trang bør ks søkes om.

Jeg har også vært gjennom dette. Hos meg var bekkenet faktisk for trangt, og jeg fikk ks neste gang. Men dette er ganske uvanlig, ofte ligger barnet litt feil innstilt e.l., og målene er helt fine, slik at det bør gå bra neste gang. Be om time på sykehuset for å diskutere fødsel, både forrige fødsel og neste. 

Anonymous poster hash: 23195...a9c

Skrevet

Jeg har også vært gjennom dette. Hos meg var bekkenet faktisk for trangt, og jeg fikk ks neste gang. Men dette er ganske uvanlig, ofte ligger barnet litt feil innstilt e.l., og målene er helt fine, slik at det bør gå bra neste gang. Be om time på sykehuset for å diskutere fødsel, både forrige fødsel og neste.

Anonymous poster hash: 23195...a9c

Hos meg fant de også ut at bekkenet var trangt, og fikk streng beskjed om at jeg ikke fikk prøve å føde vaginalt igjen. Her tok de mål mens jeg var innlagt på barsel etter førstemann fordi de hadde en mistanke.

Men å gå og engste seg slik HI gjør er unødvendig, så dpør om dem kan måle så tar dere det derfra :)

Skrevet

Jeg første vaginale 2. gang.

Første gang satt var barnet stjernekikker samt hadde navlestrengen i klem og satt bom fast. Fordi han var stjernekikker kunne han ikke tas må vakuum eller tang.

Jeg fikk innvilget KS 2. gang, men valgt etter samtaler med jordmor på sykehuset å prøve vaginal fødsel. Og det gikk veldig fint

Anonymous poster hash: fc502...27b

Skrevet

På Drammen sykehus var det ikke et spørsmål engang om ks da jeg skulle føde der i 2013. Første gang satt barnet bom fast, og det endte i hastekeisersnitt. Andre gangen ble jeg imidlertid igangsatt, men fødselen ble langdryg og jævlig likevel. Barnet ble forløst med vakum, og det hele var mye verre enn første gang.

Håper det går bedre for deg.

Anonymous poster hash: e7925...981

Skrevet

Jeg har født 2 ganger vaginalt etter ks pga at barnet satt fast. Han satt litt skjevt i bekkenet og hadde ikke mulighet til å komme ut. Jeg hadde ikke for trangt bekken. Føder store barn,-4,6 kg på alle de 3 siste. Ønsket selv ikke ks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...