Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Har baby i seteleie, fått beskjed om å møte fastende til vendingsforsøk. Hvorfor? Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Fordi du kan bli dårlig. Kaste opp. Anonymous poster hash: bcab1...479
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Dårlig? Pga smerter da eller? Skjønte ikke helt... Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 I tilfelle de må hasteoperere? Du blir vel også kvalm av all den romsteringen vil jeg tro. Anonymous poster hash: 5ded8...edc
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 i tilfelle det blir haste-ks ved komplikasjoner under vendingsforsøket Anonymous poster hash: 90cda...935
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Vendingsforsøk er risikofylt og derfor må man faste i tilfelle haste-ks Anonymous poster hash: 6709e...e11
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 # 6 sa det. Anonymous poster hash: 4097d...6df
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Jeg gjorde vending og det gikk superfint! Ville bare si det. Fasting er bare hvis de velger keisernsnitt og det er kanskje lettere med tom mage. Lykke til! Anonymous poster hash: b20c5...cef
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Dårlig? Pga smerter da eller? Skjønte ikke helt... Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Gled deg til fødsel, ja det er smerter som er så ille at man kaster opp 👍 Anonymous poster hash: abb95...0a7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #10 Skrevet 31. august 2015 Vendingsforsøk er veldig risikofylt. Utrolig at de gjør det. Det sa fødselslegen til meg da min lå I seteleie....var totalt uaktuelt for henne Anonymous poster hash: 200dd...15e
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #11 Skrevet 1. september 2015 Det er flere ting som kan gå galt ved vendingsforsøk, bl.a at navlestrengen kommer i krøll, morkaka løsner, du får en styrtblødning, barnet blir stresset og bæsjer i fostervannet osv og da kan det ende i hastesnitt eller katastrofesnitt. Du må faste i tilfelle du ender på operasjonsbordet... Ble du ikke informert om farene i det hele tatt? På sykehuset her har de sluttet med å vende pga de mulige komplikasjonene. Anonymous poster hash: 8e629...865
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #12 Skrevet 1. september 2015 Det er flere ting som kan gå galt ved vendingsforsøk, bl.a at navlestrengen kommer i krøll, morkaka løsner, du får en styrtblødning, barnet blir stresset og bæsjer i fostervannet osv og da kan det ende i hastesnitt eller katastrofesnitt. Du må faste i tilfelle du ender på operasjonsbordet... Ble du ikke informert om farene i det hele tatt? På sykehuset her har de sluttet med å vende pga de mulige komplikasjonene. Anonymous poster hash: 8e629...865 Norge er ett av de få landene som fortsatt driver med vendingsforsøk. De fleste andre land har sluttet med dette fordi det er så stor risiko. Her på sykehuset har de forøvrig også sluttet med vending. Heldigvis. Anonymous poster hash: 6709e...e11
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #13 Skrevet 1. september 2015 Hi her. Hva om jeg spiser frokost nå, og får magesmerter (viser seg at morkaken har løsnet feks). Blir vel hasteks selv om jeg har spist? Har time 12.00, kommer til å slite uten mat. Men men... Ja veldig dårlig info som ble gitt. Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #14 Skrevet 1. september 2015 Hi her. Hva om jeg spiser frokost nå, og får magesmerter (viser seg at morkaken har løsnet feks). Blir vel hasteks selv om jeg har spist? Har time 12.00, kommer til å slite uten mat. Men men... Ja veldig dårlig info som ble gitt. Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Fastende betyr at du ikke skal spise. Anonymous poster hash: 6709e...e11
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #15 Skrevet 1. september 2015 Hi her. Hva om jeg spiser frokost nå, og får magesmerter (viser seg at morkaken har løsnet feks). Blir vel hasteks selv om jeg har spist? Har time 12.00, kommer til å slite uten mat. Men men... Ja veldig dårlig info som ble gitt. Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Du spiser selvfølgelig ikke frokost om du skal faste. Du skal heller ikke drikke. Ja om de må blir det ks og du kan få maten opp i pusterøret og kveles. har du allerede spist må du si fra om dette. Anonymous poster hash: 22c95...338
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #16 Skrevet 1. september 2015 Møter du ikke opp fastende så kan du risikere at det ikke blir noe i det hele tatt. Gjør som du får beskjed om og møt fastende, det er det som er best for deg og barnet! Anonymous poster hash: 0e1dc...03c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #17 Skrevet 1. september 2015 Hi her. Hva om jeg spiser frokost nå, og får magesmerter (viser seg at morkaken har løsnet feks). Blir vel hasteks selv om jeg har spist? Har time 12.00, kommer til å slite uten mat. Men men... Ja veldig dårlig info som ble gitt. Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Fastende betyr at du ikke skal spise. Anonymous poster hash: 6709e...e11 Åå??? Seriøst??? Trodde det betydde noe annet! Jeg skriver at hbis jeg spiser I DAG og jeg må ha hasteks, opererer de ikke da siden jeg har spist? Siden jeg ikke får spise før vendingsforsøk i fall det blir haste ks... Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #18 Skrevet 1. september 2015 Selvsagt møter du fastende når du har fått beskjed om dette. Gjelder både mat og drikke. Har du spist/drukket MÅ du gi beskjed om det. Lykke til! Anonymous poster hash: cfd84...009
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #19 Skrevet 1. september 2015 Hi her. Hva om jeg spiser frokost nå, og får magesmerter (viser seg at morkaken har løsnet feks). Blir vel hasteks selv om jeg har spist? Har time 12.00, kommer til å slite uten mat. Men men... Ja veldig dårlig info som ble gitt. Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Du spiser selvfølgelig ikke frokost om du skal faste. Du skal heller ikke drikke. Ja om de må blir det ks og du kan få maten opp i pusterøret og kveles. har du allerede spist må du si fra om dette. Anonymous poster hash: 22c95...338 Jeg skal ikke ha vendingsforsøk i dag !! Man kan vel ikke la være å spise mat i lang tid før termin i fall noe akutt skjer og man må ha hasteks ? Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #20 Skrevet 1. september 2015 Dårlig? Pga smerter da eller? Skjønte ikke helt... Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Gled deg til fødsel, ja det er smerter som er så ille at man kaster opp 👍 Anonymous poster hash: abb95...0a7 Fødsel, hva har fødsel med dette å gjøre? Har født før, null stress! Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #21 Skrevet 1. september 2015 Hi her. Hva om jeg spiser frokost nå, og får magesmerter (viser seg at morkaken har løsnet feks). Blir vel hasteks selv om jeg har spist? Har time 12.00, kommer til å slite uten mat. Men men... Ja veldig dårlig info som ble gitt.Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Du spiser selvfølgelig ikke frokost om du skal faste. Du skal heller ikke drikke.Ja om de må blir det ks og du kan få maten opp i pusterøret og kveles. har du allerede spist må du si fra om dette.Anonymous poster hash: 22c95...338 Jeg skal ikke ha vendingsforsøk i dag !! Man kan vel ikke la være å spise mat i lang tid før termin i fall noe akutt skjer og man må ha hasteks ? Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Jo, f.o.m uke 24 skal gravide slutte og spise i tilfelle de må ta hasteKS.... Visste du ikke det? Anonymous poster hash: 179f8...0e4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #22 Skrevet 1. september 2015 Selvsagt møter du fastende når du har fått beskjed om dette. Gjelder både mat og drikke. Har du spist/drukket MÅ du gi beskjed om det. Lykke til! Anonymous poster hash: cfd84...009 Har såklart ikke tenkt til å spise eller drikke den dagen Forstår bare ikke forskjellen på et fastende hasteks etter vendingsforsøk, og et ikke fastende hasteks etter feks morkakeløsning eller andre skumle ting som akutt kan oppstå... Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #23 Skrevet 1. september 2015 Hi her. Hva om jeg spiser frokost nå, og får magesmerter (viser seg at morkaken har løsnet feks). Blir vel hasteks selv om jeg har spist? Har time 12.00, kommer til å slite uten mat. Men men... Ja veldig dårlig info som ble gitt.Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Du spiser selvfølgelig ikke frokost om du skal faste. Du skal heller ikke drikke.Ja om de må blir det ks og du kan få maten opp i pusterøret og kveles. har du allerede spist må du si fra om dette.Anonymous poster hash: 22c95...338 Jeg skal ikke ha vendingsforsøk i dag !! Man kan vel ikke la være å spise mat i lang tid før termin i fall noe akutt skjer og man må ha hasteks ? Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Jo, f.o.m uke 24 skal gravide slutte og spise i tilfelle de må ta hasteKS.... Visste du ikke det? Anonymous poster hash: 179f8...0e4 F***, kunne du ikke sagt det før? Da hadde jeg ikke trengt å legge på meg 20 kg ! Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #24 Skrevet 1. september 2015 Selvsagt møter du fastende når du har fått beskjed om dette. Gjelder både mat og drikke. Har du spist/drukket MÅ du gi beskjed om det. Lykke til! Anonymous poster hash: cfd84...009 Har såklart ikke tenkt til å spise eller drikke den dagen Forstår bare ikke forskjellen på et fastende hasteks etter vendingsforsøk, og et ikke fastende hasteks etter feks morkakeløsning eller andre skumle ting som akutt kan oppstå... Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Forskjellen er risikoen, det er større fare for komplikasjoner om en ikke fastende person må legges på operasjonsbordet, særlig om personen må i narkose. Selvfølgelig kan de operere personer som har spist, de gjør jo det om noen havner i en bilulykke e.l. også, men det kan være farlig så de ønsker jo ikke det om de kan unngå det. Jeg måtte ha hastesnitt sist svangerskap, det ble tatt klokken halv elleve på kvelden og jeg hadde spist klokken åtte, det gikk helt fint, men siden risikoen er såpass forstørret ønsker de å at man er fastende når man skal bedøves. Anonymous poster hash: 8e629...865
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #25 Skrevet 1. september 2015 Selvsagt møter du fastende når du har fått beskjed om dette. Gjelder både mat og drikke. Har du spist/drukket MÅ du gi beskjed om det. Lykke til! Anonymous poster hash: cfd84...009 Har såklart ikke tenkt til å spise eller drikke den dagen Forstår bare ikke forskjellen på et fastende hasteks etter vendingsforsøk, og et ikke fastende hasteks etter feks morkakeløsning eller andre skumle ting som akutt kan oppstå... Anonymous poster hash: 9afd4...c46 Forskjellen er risikoen, det er større fare for komplikasjoner om en ikke fastende person må legges på operasjonsbordet, særlig om personen må i narkose.Selvfølgelig kan de operere personer som har spist, de gjør jo det om noen havner i en bilulykke e.l. også, men det kan være farlig så de ønsker jo ikke det om de kan unngå det. Jeg måtte ha hastesnitt sist svangerskap, det ble tatt klokken halv elleve på kvelden og jeg hadde spist klokken åtte, det gikk helt fint, men siden risikoen er såpass forstørret ønsker de å at man er fastende når man skal bedøves. Anonymous poster hash: 8e629...865 Ok Anonymous poster hash: 9afd4...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå