Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Jeg gjør ikke det nå, altså. Nå er det hard trening 1 time 2-3 dager, pluss noen jogge/gåturer 1-2 dager per uke. Mne der jeg trener har de sånne internsiv-måneder, så man kan trene 20 økter på 1 måned, for å¨gi formen en boost. Har veldig lyst til å melde meg på neste måned, men er litt usikker på om det nesten kan bli for mye, så jeg får belastningsskader... Og at det blir for lite tid til barna... Synspunkter? Anonymous poster hash: cc4d7...760
Oktoberrose Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Ser ikke noe problem med det så lenge det ikke pågår over veldig lang tid hver gang. Så kommer det jo an på hva slags trening det er også..er det tung styrketrening f.eks. så er det vel ikke så lurt å starte med det 5 ganger pr. uke.. Men 1 mnd er ikke lenge, så ungene klarer seg nok gjennom det:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Ingenting i veien for å trene intensivt 5 dager i uken. Du må selvsagt dele opp programmet slik at du får nok hvile på hver muskelgruppe, men ellers er det bare å stå på. Husk å få i deg nok næring!!! Tiden du bruker går selvsagt på bekostning av noe så dette er vel det vanskeligste punktet for de fleste. Anonymous poster hash: 38481...9bf
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Det er et variert program med 30 minutters hard styrketrening (ulike øvelser/deler av kroppen hver dag) og har intervall på mølle. Jeg innbiller meg at det skal gå fint, men det er jo synd å trene så mye at man plutselig får skader og IKKE kan trene. Men jeg tror faktisk jeg skal ta sjansen og melde meg på. .. hi Anonymous poster hash: cc4d7...760
Pobie Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Det er sjelden at man "plutselig" får skader. Skader begynner som litt småvondt eller sårhet, og hvis man ikke lytter til kroppen utvikler det seg til en skade. Hvis man er helt "flat" en dag hvor man normalt har godt med energi, burde man også ta det litt med ro den dagen. Lytt til kroppen, og pass på at du har god form under øvelsene, så går det nok bra.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Det er et variert program med 30 minutters hard styrketrening (ulike øvelser/deler av kroppen hver dag) og har intervall på mølle. Jeg innbiller meg at det skal gå fint, men det er jo synd å trene så mye at man plutselig får skader og IKKE kan trene. Men jeg tror faktisk jeg skal ta sjansen og melde meg på. .. hi Anonymous poster hash: cc4d7...760 Lykke til👍🏻. Som nevnt over så skal du lytte til kroppen, men du er jo ikke utrent så kroppen bør tåle det. Jeg har trent tung styrketrening (45-60 min) 4 dager i uken + sykling og mølle 2 dager (fridagene fra styrketrening) over flere måneder og det går helt fint, men for min del er det å få i seg nok og riktig næring som er den største utfordringen. Du merker det hvis det blir for mye, men en måned med hard trening er så kort tid at overtrening ikke er noen fare. Uansett så er det lurt å legge opp treningen i sykluser med en roligere periode etter hardkjøret. Håper du gjennomfører og får føle gleden av å bli sterkere. Anonymous poster hash: 38481...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå