Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Føler meg helt forferdelig, jeg har rett å slett ikke lyst til å reise på foreldremøte. Mannen er bortreist så hvis jeg reiser på foreldremøte får må de stå over kampen, passe seg selv og legge seg selv da alle barnevaktene er opptatt... Er jeg fryktelig uengasjert og unasluntrer hvis jeg ikke heller reiser på kamp med gutten å legger barna selv? (Barna er 8 og 11) Anonymous poster hash: c60e8...7d6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Nei, ikke når du er alene med dem.. Anonymous poster hash: dc947...231
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Nei, skjønner deg godt. Anonymous poster hash: 61324...eb1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Oj! Jeg må være dårlig forelder..... Er alenemamma og har 3 steder å reise på foreldremøter, foreldresamtaler, skole/hjem samtaler OG treninger og kamper. Skal love en ting... JEG REKKER IKKE ALT. Men jeg er en god mamma likevel altså. Anonymous poster hash: 0f611...032
Mamma til 2 søte Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Du skal ikke på foreldremøte og vil helst ikke på fotballkamp heller? Ja, da syns jeg nok du sluntrer litt unna..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Jeg anser foreldremøtene på skolen som såpass viktige at jeg ville gjort mye for å få ornet det så jeg kunne dra. Kan ikke 8 åringen overnatte hos en kamerat. 11 åringen klarer seg nok fint hjemme alene til møtet er slutt. Her pleier det i hvertfall ikke bli så sent. Bare spør om han kan få sitte på med noen til/fra kampen hvis det er for langt/farlig å sykle. Anonymous poster hash: 5469c...736
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Foreldremøter er virkelig bortkastet tid! Du får jo referat fra møtet uansett. Dra på fotballkamp du :-) Anonymous poster hash: 2fce5...bda
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Jeg har vært på mange foreldremøter, og det meste er bare svada. Leggetider, lekserutiner osv. Slike ting vi klarer utmerket godt å styre selv. Informasjonen som blir gitt er lett tilgjengelig på nett i ettertid. Er koselig å prate litt med foreldrene til de andre barna, men viktig? Neppe. Anonymous poster hash: 0f898...942
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Gi beskjed til læreren at du ikke kan komme på foreldremøtet og dra på fotballkamp - med god samvittighet. Noen ganger rekker man ikke over alt. Anonymous poster hash: b0b3f...2fb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #10 Skrevet 31. august 2015 Jeg har vært på mange foreldremøter, og det meste er bare svada. Leggetider, lekserutiner osv. Slike ting vi klarer utmerket godt å styre selv. Informasjonen som blir gitt er lett tilgjengelig på nett i ettertid. Er koselig å prate litt med foreldrene til de andre barna, men viktig? Neppe. Anonymous poster hash: 0f898...942 Og hvorfor tror du at slike ting blir tatt opp på foreldremøte? Anonymous poster hash: a9d2b...a7f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #11 Skrevet 31. august 2015 Jeg anser foreldremøtene på skolen som såpass viktige at jeg ville gjort mye for å få ornet det så jeg kunne dra. Kan ikke 8 åringen overnatte hos en kamerat. 11 åringen klarer seg nok fint hjemme alene til møtet er slutt. Her pleier det i hvertfall ikke bli så sent. Bare spør om han kan få sitte på med noen til/fra kampen hvis det er for langt/farlig å sykle. Anonymous poster hash: 5469c...736 Enig i dette. Spør treneren om gutten kan sitte på til kamp og leveres hjemme hos dere. Avtal han dusjer, spiser, pusser tenner og at han er klar til legging når du kommer hjem! 8 åringen kan kanskje være hos en kamerat? Evt alene hjemme? Alt klar til legging før du går på møte ( kl 19-20?) og så kan han spille eller se tv til du kommer hjem. Ha mobil tilgjengelig om det er noe. Møtene varer vel ikke så lenge, dessuten er det liv å gå om det drøyer ut. Barna har vel en far som enten kan gå på møte evt ha barna? Anonymous poster hash: e369b...cf2
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #12 Skrevet 31. august 2015 Jeg anser foreldremøtene på skolen som såpass viktige at jeg ville gjort mye for å få ornet det så jeg kunne dra. Kan ikke 8 åringen overnatte hos en kamerat. 11 åringen klarer seg nok fint hjemme alene til møtet er slutt. Her pleier det i hvertfall ikke bli så sent. Bare spør om han kan få sitte på med noen til/fra kampen hvis det er for langt/farlig å sykle. Anonymous poster hash: 5469c...736 Enig i dette. Spør treneren om gutten kan sitte på til kamp og leveres hjemme hos dere. Avtal han dusjer, spiser, pusser tenner og at han er klar til legging når du kommer hjem! 8 åringen kan kanskje være hos en kamerat? Evt alene hjemme? Alt klar til legging før du går på møte ( kl 19-20?) og så kan han spille eller se tv til du kommer hjem. Ha mobil tilgjengelig om det er noe. Møtene varer vel ikke så lenge, dessuten er det liv å gå om det drøyer ut. Barna har vel en far som enten kan gå på møte evt ha barna? Anonymous poster hash: e369b...cf2 Ser far var bortreist, blandet med den dom skrev alenemamma Anonymous poster hash: e369b...cf2
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #13 Skrevet 31. august 2015 Jeg har vært på mange foreldremøter, og det meste er bare svada. Leggetider, lekserutiner osv. Slike ting vi klarer utmerket godt å styre selv. Informasjonen som blir gitt er lett tilgjengelig på nett i ettertid. Er koselig å prate litt med foreldrene til de andre barna, men viktig? Neppe. Anonymous poster hash: 0f898...942 Og hvorfor tror du at slike ting blir tatt opp på foreldremøte? Anonymous poster hash: a9d2b...a7f Fordi vi har alt for mange usikre foreldre. Noen ting bør en faktisk klare å styre selv, og godta at ikke alle gjør som en selv. Kjenner det kribler når en diskuterer om barna bør legge seg hel eller halv. Anonymous poster hash: 0f898...942
Luksusdyret Skrevet 31. august 2015 #14 Skrevet 31. august 2015 Jeg har vært på mange foreldremøter, og det meste er bare svada. Leggetider, lekserutiner osv. Slike ting vi klarer utmerket godt å styre selv. Informasjonen som blir gitt er lett tilgjengelig på nett i ettertid. Er koselig å prate litt med foreldrene til de andre barna, men viktig? Neppe. Anonymous poster hash: 0f898...942 Og hvorfor tror du at slike ting blir tatt opp på foreldremøte? Anonymous poster hash: a9d2b...a7f Fordi vi har alt for mange usikre foreldre. Noen ting bør en faktisk klare å styre selv, og godta at ikke alle gjør som en selv. Kjenner det kribler når en diskuterer om barna bør legge seg hel eller halv. Anonymous poster hash: 0f898...942 Her på foreldremøter diskuterer de lavkarbo, foreldrefester og annet ræl. Så jeg går ikke lenger dit. Prøver man å ta opp et virkelig REELT problem, så blir dette ikke fulgt opp.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #15 Skrevet 31. august 2015 Her er det på onsdag både kamp for eldste, og foreldremøter for begge barna. Far jobber til sent på kvelden, så der er bare meg å ta av. Har ordnet så sønnen sitter på med noen andre til kamp, hun (7) er hjemme med mobil og mulighet for å ringe meg. Skolen er ett par minutter unna, så det er ikke noe problem. Men av erfaring så er foreldremøtene veldig viktig å ha med seg. Ja, det er mye rutiner og slike "vanlige" ting som blir tatt opp og gått gjennom, men det dukker også opp mer viktige ting innimellom. Kamper er det ofte, foreldremøter er ett par ganger i året... Anonymous poster hash: b9981...d9f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #16 Skrevet 31. august 2015 Jeg går ikke på foreldremøte når samboeren er bortreist. Møtene begynner kl 18 men drøyer alltid til kl 21-21.30. Har ingen familie i nærheten som kan passe. Jeg blir hjemme med god samvittighet de få gangene det krasjer Anonymous poster hash: 8a711...c72
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #17 Skrevet 31. august 2015 Jeg er alene med 4 barn og i morgen kræsjer virkelig ALT Foreldremøte i 10.kl, dit drar far. Fotballkamper på de to mellomste (heldigvis på samme sted til samme tid denne gangen ellers ville dette også blitt et problem), og foreldremøte i bhg. Jeg snakket med leder i bhg og det var ikke noe viktig på agendaen så da står jeg over møtet.. Syns det er viktig å få med seg foreldremøtene, men det er ikke alltid det passer for alle. Så lenge man ikke står over hver gang så er det helt greit en gang innimellom.. Anonymous poster hash: c49f0...3c1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #18 Skrevet 31. august 2015 Jeg går ikke på foreldremøte når samboeren er bortreist. Møtene begynner kl 18 men drøyer alltid til kl 21-21.30. Har ingen familie i nærheten som kan passe. Jeg blir hjemme med god samvittighet de få gangene det krasjer Anonymous poster hash: 8a711...c72 Men hvorfor alierer du du deg ikke med foreldrene til noen av barnas venner? Det pleier å være veldig greit å bytte på å passe hverandres barn for å kunne gå på sånne møter. Anonymous poster hash: 5469c...736
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #19 Skrevet 31. august 2015 Jeg anser foreldremøtene som viktige. Her ville ungene ha klart seg selv de få timene foreldremøtet varte. Jeg ville prøve å få skyss til gutten og reist på møtet. Her ville både en 8-åring og en 11-åring klart seg alene noen timer, greit å dusje etter kamp og greid å smøre seg kveldsmat! Anonymous poster hash: 3046d...923
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #20 Skrevet 31. august 2015 Jeg går ikke på foreldremøte når samboeren er bortreist. Møtene begynner kl 18 men drøyer alltid til kl 21-21.30. Har ingen familie i nærheten som kan passe. Jeg blir hjemme med god samvittighet de få gangene det krasjer Anonymous poster hash: 8a711...c72 3-3,5 timers foreldremøter??! DET var lenge!! Her varer foreldremøtene toppen 1,5 timer. De jeg har selv varer sjelden over en time...! Anonymous poster hash: 63c1f...010
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #21 Skrevet 31. august 2015 Jeg går ikke på foreldremøte når samboeren er bortreist. Møtene begynner kl 18 men drøyer alltid til kl 21-21.30. Har ingen familie i nærheten som kan passe. Jeg blir hjemme med god samvittighet de få gangene det krasjer Anonymous poster hash: 8a711...c72 Men hvorfor alierer du du deg ikke med foreldrene til noen av barnas venner? Det pleier å være veldig greit å bytte på å passe hverandres barn for å kunne gå på sånne møter. Anonymous poster hash: 5469c...736 Fordi det er ikke så lett å plassere fire små barn rundt omkring så sent på kvelden. Jeg ser ikke problemet med å droppe foreldremøter en sjelden gang fordi han er bortreist på et kurs o.l akkurat den uka. Vi går på foreldremøte 90 % av gangene. Største barnet er 10 år og har vært på flere foreldremøter enn vi har droppet. Anonymous poster hash: 8a711...c72
Mamma_til_2 Skrevet 31. august 2015 #22 Skrevet 31. august 2015 Hvor gammel er barnet? Kan han sitte på med noen til og fra kampen? Jeg hadde gått på foreldremøte men gått hjem senest kl 8- 8.30 så barnet hadde sluppet og vært så lenge alene! Foreldremøter er viktige og få med seg mye bra info og ikke alt kommer med på referatet.
Mamma_til_2 Skrevet 31. august 2015 #23 Skrevet 31. august 2015 Så nå at de er 8 og 11, de klarer seg mens du er på møte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå