Gå til innhold

Uenighet om 50/50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er ti år, har hele tiden bodd hos meg. Hadde helgesamvær med faren frem til han flyttet nærmere oss til skolestart, da gikk vi over til 60/40. Barnet trives godt hos faren, det er jeg ikke i tvil om. Men han er "kompis", ikke oppdrager. Får ofte høre at jeg er mye strengere enn pappa. I det siste synes jeg barnet har fått en oppførsel som jeg ikke liker. Eller, har sett tendenser lenge, nå bryter det ut for fullt. Stor i munnen, nebbete svar, hører ikke etter, følger ikke opp avtaler. Nå vil faren ha 50/50. Jeg mener det er en dårlig ide, jeg føler allerede at det er vanskelig å fange opp alle signaler fra barnet mitt og ta tak i problemoppførsel slik vi har det nå. Faren og jeg har også en historie med dårlig samarbeid der han har vært direkte fiendtlig mot meg, men han har roet ned de par siste årene. 

Jeg mener dette er et dårlig grunnlag for å utvide samvær akkurat nå. Har jeg rett? Jeg har egentlig ikke noe imot 50/50 for egen del, det er ikke slik at jeg ikke klarer å være borte fra barnet mitt. Men jeg føler at to så ulike hjem ikke er så veldig bra, og i alle fal ikke midt i en periode der ting tydeligvis skjer med barnet. Har jeg i det hele tatt noe jeg skulel ha sagt?

Anonymous poster hash: dae54...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...