Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Jeg pendler og kjører 1 time til jobb hver dag. Med 2 timers kjøring hver dag, så sier det seg at bensinkostnadene er høye. Så til saken; en kollega bor på samme sted som meg, og hun spør regelmessig om skyss. Noen ganger kan det gå 1 mnd mellom hver gang, mens andre ganger et par ganger i uka. Synes dere at hun skal betale litt bensinpenger, eller er det ok å kjøre gratis fordi jeg skal samme vei? Anonymous poster hash: 0f421...9d3
Elsker livet Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 HUn sparer jo penger med å sitte på deg, så hun bør betale. Anonymous poster hash: 0f421...9d3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Vanskelig sak. Personlig hadde jeg ikke fått meg til å be om penger siden det ikke er noen ekstra kostnad. Hadde jeg vært den som hadde fått skyss hadde jeg spurt om 200 er ok for de ukene jeg sitter på mye. Anonymous poster hash: 90a4a...760
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Når det er så sjelden hadde jeg ikke bedt henne om å betale. Synes det er litt trist at folk er så lite rause at de ikke kan gjøre folk en tjeneste uten å skulle ha noe igjen, selv om de ikke taper penger på å gjøre det. Hadde vært annerledes hvis hun hadde bedt deg om å kjøre henne et sted du ikke skulle. Hvis det blir en fast ordning, så er det ok å be om en spleieordning, men så sjelden som du beskriver er det bare smålig. Anonymous poster hash: be1dd...969
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Hvordan kommer hun seg på jobb ellers?? Kanskje dere kan komme til en spleiseordning..? Men om hun spør så sjelden, så hadde ikke jeg fått meg til å spørre... Anonymous poster hash: e010f...23e
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Jeg hadde ikke sagt noe dersom det er så sjelden. Men hadde nok spurt om jeg skulle betale noe om det var jeg som fikk sitte på.
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Det hadde jeg ikke giddet å bry meg med. Du skal den veien uansett, spiller det noe rolle da?
Elsker livet Skrevet 31. august 2015 #10 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969 Ja, det tror jeg Jesus hadde svart. Det er ikke snakk om grådighet, men å ikke utnytte sine medmennesker. Så så lenge damen ikke sliter med å få endene til å møtes bør hun betale for seg for å ikke utnytte den andres velvillighet. Det er ikke snakk om å tjene penger på henne, men at de deler på utgiftene.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #11 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969 Ja, det tror jeg Jesus hadde svart. Det er ikke snakk om grådighet, men å ikke utnytte sine medmennesker. Så så lenge damen ikke sliter med å få endene til å møtes bør hun betale for seg for å ikke utnytte den andres velvillighet. Det er ikke snakk om å tjene penger på henne, men at de deler på utgiftene. Hehe! Ikke så bevandret i Bibelen som du later som? Hva med Lukas 6:30, for eksempel? "Gi hver den som ber deg, og om en tar fra deg det som ditt er, da krev det ikke igjen!" Anonymous poster hash: be1dd...969
Elsker livet Skrevet 31. august 2015 #12 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969 Ja, det tror jeg Jesus hadde svart. Det er ikke snakk om grådighet, men å ikke utnytte sine medmennesker. Så så lenge damen ikke sliter med å få endene til å møtes bør hun betale for seg for å ikke utnytte den andres velvillighet. Det er ikke snakk om å tjene penger på henne, men at de deler på utgiftene. Hehe! Ikke så bevandret i Bibelen som du later som? Hva med Lukas 6:30, for eksempel? "Gi hver den som ber deg, og om en tar fra deg det som ditt er, da krev det ikke igjen!" Anonymous poster hash: be1dd...969 Jeg er skammelig lite bevandret i Bibelen i forhold til hva jeg burde, det skal jeg innrømme. Svaret mitt går på rettferdighet. Jeg ser saken fra begges side, og mener at det mest rettferdige er at hun betaler for seg. Selv hadde jeg ikke bedt om betaling, men hadde jeg vært damen som fikk sitte på med en annen hadde jeg betalt for meg. Jeg liker jeg å være raus, og er så heldig at jeg kan være det uten at det går utover mine nærmeste. Det gjelder ikke for alle, så der bør man se på hvordan kvinnene er stilt økonomisk, og utgangspunktet for svaret mitt er at de er stilt omtrent likt, da er det riktig å dele noenlunde på utgiftene.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #13 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969 Ja, det tror jeg Jesus hadde svart. Det er ikke snakk om grådighet, men å ikke utnytte sine medmennesker. Så så lenge damen ikke sliter med å få endene til å møtes bør hun betale for seg for å ikke utnytte den andres velvillighet. Det er ikke snakk om å tjene penger på henne, men at de deler på utgiftene. Hehe! Ikke så bevandret i Bibelen som du later som? Hva med Lukas 6:30, for eksempel? "Gi hver den som ber deg, og om en tar fra deg det som ditt er, da krev det ikke igjen!" Anonymous poster hash: be1dd...969 Jeg er skammelig lite bevandret i Bibelen i forhold til hva jeg burde, det skal jeg innrømme. Svaret mitt går på rettferdighet. Jeg ser saken fra begges side, og mener at det mest rettferdige er at hun betaler for seg. Selv hadde jeg ikke bedt om betaling, men hadde jeg vært damen som fikk sitte på med en annen hadde jeg betalt for meg. Jeg liker jeg å være raus, og er så heldig at jeg kan være det uten at det går utover mine nærmeste. Det gjelder ikke for alle, så der bør man se på hvordan kvinnene er stilt økonomisk, og utgangspunktet for svaret mitt er at de er stilt omtrent likt, da er det riktig å dele noenlunde på utgiftene. Jeg forstår meg ikke på slike mennesker som deg. Du hevder at du er veldig opptatt av å leve bibeltro, og derfor er du og mannen din enige om at han kan slå deg dersom du opponnerer mot ham, for det mener dere står i Bibelen. Men Jesu mest grunnleggende budskap har du ikke fått med deg og ser ingen grunn til å følge? Hvorfor i all verden kan dere ikke bare innrømme at dere liker spanking og et forhold der en er dominerende og en underlegen, uten å blande troen inn i det? Konsentrer deg heller litt om hva Bibelen egentlig handler om dersom du vil kalle deg bibeltro. Anonymous poster hash: be1dd...969
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #14 Skrevet 31. august 2015 Takk for svar! Flere? Anonymous poster hash: 0f421...9d3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #15 Skrevet 31. august 2015 Det hadde jeg aldri, aldri spurt om, og tanken hadde ikke en gang streifet meg. Jge kjører jo uansett. Da hjelper vi jo miljøet, om ikke annet. Anonymous poster hash: acf77...317
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #16 Skrevet 31. august 2015 Hadde ikke spurt om penger når jeg uansett skal samme vei. Da ville jeg følt meg smålig og jeg liker å gjøre andre en tjeneste😊 Anonymous poster hash: 59347...2ee
Salomine Skrevet 31. august 2015 #17 Skrevet 31. august 2015 Jeg hadde ikke bedt om betaling hvis det var meg, litt hjelpsom bør man kunne være. Neste gang var det kanskje jeg som trengte hjelp til noe. En annen sak er det at jeg nok synes at hun som kjører med deg nok burde tilby deg litt betaling, det er god takt og tone synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #18 Skrevet 31. august 2015 Hun har aldri tilbudt bensinpenger, og jeg har aldri spurt. Men jeg har selv vært passasjer flere ganger over lengre strekninger, og har selv alltid lagt igjen bensinpenger. Fordi jeg alltid har vært redd for å "snylte". Ikke det at jeg mener hun gjør det med meg, men jeg var bare nysgjerrig på hva folk generelt mener om dette. Ser det er delte meninger. hi Anonymous poster hash: 0f421...9d3
Love my kidz Skrevet 31. august 2015 #19 Skrevet 31. august 2015 Jeg synes jo kollegaen din burde tilby litt for skyssen, men jeg ville ikke fått meg til å be om penger når jeg uansett kjører denne strekningen. Hvordan kommer hun seg avgårde når hun ikke sitter på med deg? Hvis hun kjører selv ellers kan du jo åpne opp for samkjøring slik at dere deler utgifter ved å kjøre hver deres uke eller annenhver dag eller noe.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #20 Skrevet 31. august 2015 Jeg hadde ikke krevd noe, siden det ikke er snakk om hver dag. Men jeg hadde nok spurt om vi kunne starte å kjøre sammen for å spare penger. Da kjøre annenhver uke. Anonymous poster hash: 4adfa...752
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #21 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969 Ja, det tror jeg Jesus hadde svart. Det er ikke snakk om grådighet, men å ikke utnytte sine medmennesker. Så så lenge damen ikke sliter med å få endene til å møtes bør hun betale for seg for å ikke utnytte den andres velvillighet. Det er ikke snakk om å tjene penger på henne, men at de deler på utgiftene. Hehe! Ikke så bevandret i Bibelen som du later som? Hva med Lukas 6:30, for eksempel? "Gi hver den som ber deg, og om en tar fra deg det som ditt er, da krev det ikke igjen!" Anonymous poster hash: be1dd...969 Jeg er skammelig lite bevandret i Bibelen i forhold til hva jeg burde, det skal jeg innrømme. Svaret mitt går på rettferdighet. Jeg ser saken fra begges side, og mener at det mest rettferdige er at hun betaler for seg. Selv hadde jeg ikke bedt om betaling, men hadde jeg vært damen som fikk sitte på med en annen hadde jeg betalt for meg. Jeg liker jeg å være raus, og er så heldig at jeg kan være det uten at det går utover mine nærmeste. Det gjelder ikke for alle, så der bør man se på hvordan kvinnene er stilt økonomisk, og utgangspunktet for svaret mitt er at de er stilt omtrent likt, da er det riktig å dele noenlunde på utgiftene. Jeg forstår meg ikke på slike mennesker som deg. Du hevder at du er veldig opptatt av å leve bibeltro, og derfor er du og mannen din enige om at han kan slå deg dersom du opponnerer mot ham, for det mener dere står i Bibelen. Men Jesu mest grunnleggende budskap har du ikke fått med deg og ser ingen grunn til å følge? Hvorfor i all verden kan dere ikke bare innrømme at dere liker spanking og et forhold der en er dominerende og en underlegen, uten å blande troen inn i det? Konsentrer deg heller litt om hva Bibelen egentlig handler om dersom du vil kalle deg bibeltro. Anonymous poster hash: be1dd...969 Åh Gud, er det deg? Jeg tenkte på deg forleden dag. "Hun som lar mannen rise henne, men påstår det ikke er seksuelt!" Jeg husker deg nemlig! Anonymous poster hash: 4bb26...a8f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #22 Skrevet 31. august 2015 Hvis det er så sjelden som 1-2 ganger i mnd hadde jeg ikke brydd meg, skjer det ukentlig, hadde jeg kanskje spurt om hun vil ha en ordning der hun sitter på og deler bensinpenger fast. Jeg stusser ikke over deg, men kollegaen din som ikke har tilbudt seg å betale allerede. Hvis du opplever at hun snylter på deg, og det er lov å tenke det, da beklager du bare neste gang hun spør. Anonymous poster hash: 1d2f9...211
*Miss Marple* Skrevet 31. august 2015 #23 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969 Ja, det tror jeg Jesus hadde svart. Det er ikke snakk om grådighet, men å ikke utnytte sine medmennesker. Så så lenge damen ikke sliter med å få endene til å møtes bør hun betale for seg for å ikke utnytte den andres velvillighet. Det er ikke snakk om å tjene penger på henne, men at de deler på utgiftene. Hehe! Ikke så bevandret i Bibelen som du later som? Hva med Lukas 6:30, for eksempel? "Gi hver den som ber deg, og om en tar fra deg det som ditt er, da krev det ikke igjen!" Anonymous poster hash: be1dd...969 Jeg er skammelig lite bevandret i Bibelen i forhold til hva jeg burde, det skal jeg innrømme. Svaret mitt går på rettferdighet. Jeg ser saken fra begges side, og mener at det mest rettferdige er at hun betaler for seg. Selv hadde jeg ikke bedt om betaling, men hadde jeg vært damen som fikk sitte på med en annen hadde jeg betalt for meg. Jeg liker jeg å være raus, og er så heldig at jeg kan være det uten at det går utover mine nærmeste. Det gjelder ikke for alle, så der bør man se på hvordan kvinnene er stilt økonomisk, og utgangspunktet for svaret mitt er at de er stilt omtrent likt, da er det riktig å dele noenlunde på utgiftene. Jeg forstår meg ikke på slike mennesker som deg. Du hevder at du er veldig opptatt av å leve bibeltro, og derfor er du og mannen din enige om at han kan slå deg dersom du opponnerer mot ham, for det mener dere står i Bibelen. Men Jesu mest grunnleggende budskap har du ikke fått med deg og ser ingen grunn til å følge? Hvorfor i all verden kan dere ikke bare innrømme at dere liker spanking og et forhold der en er dominerende og en underlegen, uten å blande troen inn i det? Konsentrer deg heller litt om hva Bibelen egentlig handler om dersom du vil kalle deg bibeltro. Anonymous poster hash: be1dd...969 Men i alle dager da??? Snakk om å trekke diskusjonen laaaaaangt over stokk og stein😂
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #24 Skrevet 31. august 2015 Hvis det er så sjelden som 1-2 ganger i mnd hadde jeg ikke brydd meg, skjer det ukentlig, hadde jeg kanskje spurt om hun vil ha en ordning der hun sitter på og deler bensinpenger fast. Jeg stusser ikke over deg, men kollegaen din som ikke har tilbudt seg å betale allerede. Hvis du opplever at hun snylter på deg, og det er lov å tenke det, da beklager du bare neste gang hun spør. Anonymous poster hash: 1d2f9...211 Hun har aldri tilbudt seg, og jeg må jo være ærlig og si at jeg synes det rart. Spesielt de ukene hvor hun har sittet på 2-3 ganger. Hun halverer jo da sine egne utgifter. Jeg har som tidligere nevnt ofte gitt penger når jeg selv har sittet på såpass lange strekninger. For syns skyld, fordi jeg ikke skal føle at jeg snylter og for at det faktisk koster mye med bensin. Jaja...jeg vil ikke spørre henne, men merker at jeg irriterer meg litt og det er ikke så bra.. hi Anonymous poster hash: 0f421...9d3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #25 Skrevet 31. august 2015 Jeg syns hun bør betale for seg så lenge hun ikke har vanskelig for å få endene til å møtes. Tror du Jesus hadde svart det? Han var vel ikke så glad i grådighet, men en tilhenger av å stille opp for andre uten absolutt å måtte ha noe tilbake? Alltid gøy å se kristendom i praksis. Anonymous poster hash: be1dd...969 Ja, det tror jeg Jesus hadde svart. Det er ikke snakk om grådighet, men å ikke utnytte sine medmennesker. Så så lenge damen ikke sliter med å få endene til å møtes bør hun betale for seg for å ikke utnytte den andres velvillighet. Det er ikke snakk om å tjene penger på henne, men at de deler på utgiftene. Hehe! Ikke så bevandret i Bibelen som du later som? Hva med Lukas 6:30, for eksempel? "Gi hver den som ber deg, og om en tar fra deg det som ditt er, da krev det ikke igjen!" Anonymous poster hash: be1dd...969 Jeg er skammelig lite bevandret i Bibelen i forhold til hva jeg burde, det skal jeg innrømme. Svaret mitt går på rettferdighet. Jeg ser saken fra begges side, og mener at det mest rettferdige er at hun betaler for seg. Selv hadde jeg ikke bedt om betaling, men hadde jeg vært damen som fikk sitte på med en annen hadde jeg betalt for meg. Jeg liker jeg å være raus, og er så heldig at jeg kan være det uten at det går utover mine nærmeste. Det gjelder ikke for alle, så der bør man se på hvordan kvinnene er stilt økonomisk, og utgangspunktet for svaret mitt er at de er stilt omtrent likt, da er det riktig å dele noenlunde på utgiftene. Du baserer hele ditt verdenssyn på en bok du ikke har lest? Anonymous poster hash: 4d873...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå