Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 En familie i borettslaget her har 5 barn. Barna er alltid ute alene (1-10år i alder),foreldrene kommer bare ut for å kjefte... Barna gjør ikke noe galt. De har kjegling som andre søsken selvsagt, men ikke noe jeg vil kalle overdrevent. Så når et av barna blir lei seg,eller sint,eller andre ganger faller/slår seg, da kommer mor/far ut... Høylydt kjefting, så høres et skikkelig klask,og deretter skikkelig sår smerte/redselsgråt fra barnet... Samme lyder høres utenifra når barna er inne. Den minste på litt over et år lå i hele fjor sommer og gråt og gråt og gråt, morgen,middag og kveld, ja selv natt. Gråten kom fra soverommet hele tiden,som om babyen aldri ble tatt ut derfra... Seneste var i dag, et av barna falt ned i et hull,og barnet ropte og ropte på mamma forgjeves,med mer og mer desperat gråt. Ungene mine satt i badekaret, hvis ikke hadde jeg løpt ut tvert! Men innen jeg fikk mine opp av badekaret var en annen nabo over og hjalp barnet,gudskjelov! De bor sånn til at 7 av rekkehusa her ser rett på dem, rett inn i stue,kjøkken og hage... Jeg har ringt barnevernet, det er noen uker siden nå. Jeg nølte i starten,fordi jeg var så usikker på den klaskelyden... Men så så jeg det selv! Da ringte jeg samme dag. Flere andre i nabolaget her er også bekymret og jeg vet det også er ihvertfall en annen familie som har ringt barnevernet. Jeg ba sterkt om å være anonym,for jeg er livredd pappaen der. Han virker ikke god i det heletatt... Nå vet jeg at mammaen ikke er noe bedre,iallefall ikke mot barna :-( Det er så grusomt å høre på, jeg får lyst til å bare hente barna!! De må ha det så vondt,stakkars små :-( Kan jeg regne med at barnevernet faktisk gjør noe? De har fått iallefall to meldinger nå,muligens flere... Det er mammaen som tar vare på barna. Hun har med seg alle selvom bare et av barna skal noe. Far er aldri med. Det har jeg sett flere ganger. Han er kun delaktig hjemme,og da er han voldelige. Han regelrett fiker til barna i ansiktet med stor kraft... Og dette helt åpenlyst ute i hagen... Får helt vondt av barna når jeg våger å tenke på hvordan det et innsfor husets vegger :-( Jeg vet jeg gjorde rett i å melde inn dette, jeg har ikke en millimeter av tvil. Jeg er bare redd,på barnas vegne,at barnevernet ikke gjør noe :-( Det er ingen endringer i noen retning ennå ihvertfall. Kan jeg ringe igjen? Mase på de? Ringe barnevernvakta eller politet? Disse barna kan ikke leve sånn :-( Bare redd barnevernet ikke tar det på alvor når jeg er anonym... Anonymous poster hash: fc5fd...d2a
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Hvis det du sier stemmer, så får jo ungene en ørefik hver gang de "bråker". Det er grunn nok til bekymring.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Hvis det du sier stemmer, så får jo ungene en ørefik hver gang de "bråker". Det er grunn nok til bekymring. Ja,jeg har sett det selv,etter å ha hørt samme lyden med påfølgende sår gråt mange ganger. Så ja,jeg syns jo selv det er stor grunn til bekymring. Er bare redd det ikke skal skje noe fra barnevernets side.. Hi Anonymous poster hash: c873d...963
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 De skal ta det like alvorlig selv om du er anonym. Om det ikke skjer noe så ville jeg kontaktet politiet. Bra du melder fra! Anonymous poster hash: 92470...fe1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Hadde jeg sett noen slå/fike til et barn, så hadde jeg da jammen ringt politiet!!! MElding til barnev. tar gjerne tid...RING POLITIET! Anonymous poster hash: 6a9df...cd9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Håper de følger opp. 😔 Anonymous poster hash: acbaa...ee5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Ring politiet hver eneste gang du ser eller hører noe. Gjør det du kan for å hjelpe barna. Anonymous poster hash: 2946c...834
HvittHus Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Ring politiet. Det er straffbart å slå barn og dette kan utløse en dom. Politiet kan videre melde til BV hvis de ser det nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Uff, så grusomt!! Ring barnevernet og si de må gjøre noe NÅ!!!!! Stakkars barn...... Og hvorfor i all verden får sånne mennesker FEM barn????!!! Anonymous poster hash: d0d38...8d6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Hadde jeg sett noen slå/fike til et barn, så hadde jeg da jammen ringt politiet!!! MElding til barnev. tar gjerne tid...RING POLITIET! Anonymous poster hash: 6a9df...cd9 Da gjør jeg det neste gang jeg hører/ser noe slikt der borte. Men kommer politiet virkelig om det er et barn som får ørefik? Jeg rekker ikke filme noe bevis liksom, så det er jo mitt ord mot deres. Selvsagt håper jeg jo de kommer tvert,men jeg har ikke særlig inntrykk av at hverken den ene eller andre etaten faktisk gjør noe umiddelbart i alle saker :-( Og jeg kan vel ikke akkurat bare gå å hente barna, og ha de her til politi og barnevernet kommer heller? Eller kan jeg det? Hi Anonymous poster hash: c873d...963
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Hvis du ser mor/far slår barnet så ringer du til politiet med engang! Barnevernet tar jo tid for å undersøker osv, men jeg ville ringt bv igjen imorgen og si at du har meldt før og at du er veldig bekymret da foreldrene slår barna åpenlyst. Hva gjør de bak lukkede dører da? Bra du bryr deg, men ta en tlf til politiet når du ser det igjen Anonymous poster hash: 16c1d...f45
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Så fint du bryr deg! Stakkars små. Anonymous poster hash: 6a5a4...096
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Jeg klarer ikke å ikke bry meg... Kjenner det vrenger seg inni meg... Stakkars små :-( Skal definitivt ringe igjen i morgen, og til politi neste gang jeg hører eller ser noe! Men hva sier jeg til politiet? Barnevernet fikk jo den lange avhandlingen,og vi prata i nesten en time på tlf... Det er det ikke tid til når noe skjer igjen... Holder det å si at nabobarna blir slått, at barnevernet er varslet,men at de (politiet) er nødt til å gripe inn raskt? Beklager om jeg spør dumt,jeg har ikke vært borti dette før... Hi Anonymous poster hash: c873d...963
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Er naboene dine etnisk norske hi? Anonymous poster hash: 0dd14...2f8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #15 Skrevet 30. august 2015 Dessverre kan det ta lang tid før barnevernet gjør noe, eller de gjør ikke noe i det hele tatt. I klassen til sønnen min gikk det en gutt, som var veldig sint og utagerende, noe som ikke var rart, han hadde jo fått juling hele livet. Noe alle naboene var klar over, og det ble ringt barnevernet hele tiden. Moren slo han og på skolen foran alle. Så det var mange som ringte. Han hadde og 2 yngre søsken. Tror det tok barnevernet 3 år, før de flyttet barna fra mor. Så har vi en sak med en nabo, hun har 3 barn, og er alkoholiker, barna er ute hele dagen, tigger mat hos oss andre, har og hørt mor flere ganger, skrike helt grusomme ting til barna. Her er vi og flere som har meldt, og barnevernet er der en fast dag i uken, alltid samme dag, og samme tid. Selvfølgelig drikker ikke mor, og oppfører seg bra da. Så ingenting skjer. Anonymous poster hash: 58d05...1b7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #16 Skrevet 30. august 2015 Hadde ringt politiet for lenge siden! JA, det er straffbart å gi barn ørefik. Ærlig talt, dere naboer virker skikkelig tafatte. Virker som om dette har pågått en stund, stakkars barn Jeg tror jeg hadde blitt så sint at jeg hadde gått og smelt til foreldrene selv så fikk de anmelde meg for vold. Jeg klarer ikke å se på barn eller dyr som har det vondt og har flere ganger skjelt ut voksne som gjør vondt mot både det ene og det andre. Ring BV i morgen og si at du har vært vitne til vold mot barn og si at du ringer politiet neste gang det skjer. Anonymous poster hash: 4e0f7...de2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #17 Skrevet 30. august 2015 Er naboene dine etnisk norske hi? Anonymous poster hash: 0dd14...2f8 Hva i all verden har det med saken å gjøre? Bortsett fra å avkrefte bekrefte fordommene dine? Anonymous poster hash: d7a39...1d6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #18 Skrevet 30. august 2015 hvis du ringer politiet er det nok vanskelig å være anonym. Ikke at du skal la vær av den grunn, men noe å ha i bakhodet for deg selv. Tror kanskje jeg hadde mast en ekstra gang på BV i forkant... Anonymous poster hash: 1995a...3f3
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #19 Skrevet 30. august 2015 Er naboene dine etnisk norske hi? Anonymous poster hash: 0dd14...2f8 Jeg kan ikke helt se at det har noe med saken å gjøre? Men far er norsk. Iallefall ser han norsk ut, og har et veldig vanlig og gammelt norske navn. Mor er utelandsk. Jeg vet ikke hvor hun er fra, men hun er ganske mørk, og har slikt afrohår hvis jeg kan kalle det det. Beklager om dette kom ut helt feil,jeg mener ikke noe vondt. Jeg bare er ikke så flink til å forklare... Hi Anonymous poster hash: c873d...963
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #20 Skrevet 30. august 2015 Jeg klarer ikke å ikke bry meg... Kjenner det vrenger seg inni meg... Stakkars små :-( Skal definitivt ringe igjen i morgen, og til politi neste gang jeg hører eller ser noe! Men hva sier jeg til politiet? Barnevernet fikk jo den lange avhandlingen,og vi prata i nesten en time på tlf... Det er det ikke tid til når noe skjer igjen... Holder det å si at nabobarna blir slått, at barnevernet er varslet,men at de (politiet) er nødt til å gripe inn raskt? Beklager om jeg spør dumt,jeg har ikke vært borti dette før... Hi Anonymous poster hash: c873d...963 Politiet MÅ gripe inn når et barn blir slått, ja! SÅÅ bra at du gjør noe med dette, HI! Dette kan bety alt for de stakkars barna!!! Anonymous poster hash: 6a9df...cd9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #21 Skrevet 30. august 2015 Dessverre kan det ta lang tid før barnevernet gjør noe, eller de gjør ikke noe i det hele tatt. I klassen til sønnen min gikk det en gutt, som var veldig sint og utagerende, noe som ikke var rart, han hadde jo fått juling hele livet. Noe alle naboene var klar over, og det ble ringt barnevernet hele tiden. Moren slo han og på skolen foran alle. Så det var mange som ringte. Han hadde og 2 yngre søsken. Tror det tok barnevernet 3 år, før de flyttet barna fra mor. Så har vi en sak med en nabo, hun har 3 barn, og er alkoholiker, barna er ute hele dagen, tigger mat hos oss andre, har og hørt mor flere ganger, skrike helt grusomme ting til barna. Her er vi og flere som har meldt, og barnevernet er der en fast dag i uken, alltid samme dag, og samme tid. Selvfølgelig drikker ikke mor, og oppfører seg bra da. Så ingenting skjer. Anonymous poster hash: 58d05...1b7 Da ringer du for svarte politiet neste gang! Jeg fatter ikke at dere kan være så sinnsykt tafatte. Anmeld henne!!! Anonymous poster hash: 4e0f7...de2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #23 Skrevet 30. august 2015 Dessverre kan det ta lang tid før barnevernet gjør noe, eller de gjør ikke noe i det hele tatt. I klassen til sønnen min gikk det en gutt, som var veldig sint og utagerende, noe som ikke var rart, han hadde jo fått juling hele livet. Noe alle naboene var klar over, og det ble ringt barnevernet hele tiden. Moren slo han og på skolen foran alle. Så det var mange som ringte. Han hadde og 2 yngre søsken. Tror det tok barnevernet 3 år, før de flyttet barna fra mor. Så har vi en sak med en nabo, hun har 3 barn, og er alkoholiker, barna er ute hele dagen, tigger mat hos oss andre, har og hørt mor flere ganger, skrike helt grusomme ting til barna. Her er vi og flere som har meldt, og barnevernet er der en fast dag i uken, alltid samme dag, og samme tid. Selvfølgelig drikker ikke mor, og oppfører seg bra da. Så ingenting skjer. Anonymous poster hash: 58d05...1b7 Da ringer du for svarte politiet neste gang! Jeg fatter ikke at dere kan være så sinnsykt tafatte. Anmeld henne!!! Anonymous poster hash: 4e0f7...de2 Enig! Ikke vær så passiv! Ring politiet!!! HUSK: DERE SOM ER VITNE TIL VOLD OG OMSORGSSVIKT OVENFOR BARN: DET KAN FAKTISK REDDE BARNS LIV OM DERE TAR DEN TLF TIL POLITIET!!! Anonymous poster hash: 6a9df...cd9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #24 Skrevet 31. august 2015 Jeg trodde barnevernet hadde 1 uke på seg til å kontakte familien det gjelder ? Så de har nok hørt fra dem. Anonymous poster hash: 5460d...453
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #25 Skrevet 31. august 2015 Dessverre kan det ta lang tid før barnevernet gjør noe, eller de gjør ikke noe i det hele tatt. I klassen til sønnen min gikk det en gutt, som var veldig sint og utagerende, noe som ikke var rart, han hadde jo fått juling hele livet. Noe alle naboene var klar over, og det ble ringt barnevernet hele tiden. Moren slo han og på skolen foran alle. Så det var mange som ringte. Han hadde og 2 yngre søsken. Tror det tok barnevernet 3 år, før de flyttet barna fra mor. Så har vi en sak med en nabo, hun har 3 barn, og er alkoholiker, barna er ute hele dagen, tigger mat hos oss andre, har og hørt mor flere ganger, skrike helt grusomme ting til barna. Her er vi og flere som har meldt, og barnevernet er der en fast dag i uken, alltid samme dag, og samme tid. Selvfølgelig drikker ikke mor, og oppfører seg bra da. Så ingenting skjer. Anonymous poster hash: 58d05...1b7 Da ringer du for svarte politiet neste gang! Jeg fatter ikke at dere kan være så sinnsykt tafatte. Anmeld henne!!! Anonymous poster hash: 4e0f7...de2 Den første saken, så jeg aldri mor som slo barna sine. Jeg bor ikke i nærheten. Og der er jo barna uansett blitt flyttet nå. Ene faren til et av barna i klassen var politi. Og var da klar over det, selv om han ikke så det selv. Hva skal politiet gjøre? Og når skal jeg ringe politiet angående moren som drikker? Der er jo barnevernet i bilde, og vi har ringt de jevnlig. Nå har familien flyttet og. Jeg er selv barnevernsbarn, og ble både denget og voldtatt. Barnevernet spurte aldri om jeg ville anmelde det, så det ble aldri anmeldt. Ser jeg noen gang at et barn får juling, kommer jeg selvfølgelig til å ringe politiet. Jeg hadde vel og gått for å stoppe det først og fremst. Anonymous poster hash: 58d05...1b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå