Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Er det mulig, 17 kr dagen for 5 dager av uken beregner NAV at et barn koster ekstra når man har dagpenger. Fikk denne beskjeden ang. dagpenger saken min (er alenemor som ble ufrivillig arbeidsledig, og før det ropes ut om å skaffe jobb, så har jeg knapt gått hjemme siden jeg har jobbet i vikariater, og jeg startet i en ca 30% stilling i morgen, så ja leter aktivt etter jobb). Er det bare meg eller er dette helt på jorde? Anonymous poster hash: 5bf5e...398
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Er likt på AAP. Anonymous poster hash: 90fa7...3df
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Det skal jo ikke svare seg å motta nav ytelser kontra og jobbe, men det må jo finnes grenser. 17 kr høres lite ut. Håper du får full jobb snart! Anonymous poster hash: 97bb0...c0a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Er det mulig, 17 kr dagen for 5 dager av uken beregner NAV at et barn koster ekstra når man har dagpenger. Fikk denne beskjeden ang. dagpenger saken min (er alenemor som ble ufrivillig arbeidsledig, og før det ropes ut om å skaffe jobb, så har jeg knapt gått hjemme siden jeg har jobbet i vikariater, og jeg startet i en ca 30% stilling i morgen, så ja leter aktivt etter jobb). Er det bare meg eller er dette helt på jorde? Anonymous poster hash: 5bf5e...398 Det er ikke NAV som bestemmer dette - det er politikerne som bestemmer lovverket NAV må følge... Anonymous poster hash: d8a74...fbf
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Rart at alle snakker om velferd og at det er synd på fattige i Norge. Og ingen tar en titt på hva barnetillegget er for de som mottar dagpenger (og AAP siden det er samme der)... Anonymous poster hash: 5bf5e...398
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Barnetilleget på uføretrygd er høyere, og det er en grunn til at det ble såpass ramaskrik at politikerne ombestemte seg (intil videre) da de ville senke barnetillegget på ufør ned til samme nivå som aap og dagpenger... Men de sier jo fremdeles at de på sikt vil ha barnetillegget ned gå samme nivå, men at de nok må kutte det gradvis og ikke over natta. Anonymous poster hash: c19cc...f9f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Politikerne som satte satsen skulle ha fått levd på 17 kr pr dag... Det skal jo ikke gå ned, men opp etter min mening Anonymous poster hash: 5bf5e...398
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Altfor lettvint å få penger uten å gjøre noe, så jeg synes det er veldig bra. Anonymous poster hash: 3095a...f07
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Må være måte på hvor mye penger man skal kaste etter de som ikke gidder å jobbe! Anonymous poster hash: e174b...525
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #10 Skrevet 31. august 2015 Enn vi som gidder å jobbe da? Jeg tar alt av jobber, men får "opphold" i jobbingen siden vikariater ikke alltid varer for evig, hvordan skal 17 kr 5 dager i uken dekke mat og barnehage? Jeg er sikret foreløbig jobb 2 dager i uken, de 3 andre skal ungen leve for 17 kr dagen og 2 av de ingenting, hørtes det fornuftig ut? Flesteparten som går på disse stønadene vil jo i jobb og søker aktivt, og da er 17 kr i en overgangsperiode latterlig lavt, i tillegg til at de med barn har mer, MYE mer, utgifter enn de uten... Anonymous poster hash: 5bf5e...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå