Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Hvordan gjør dere det? Er det følgegrupper til de er ferdige på barneskolen? Eller kjører og henter dere? Skoleveien her er litt over to kilometer og jeg synes det kan bli langt for små føtter å gå i 20-25 minutter... Anonymous poster hash: c4133...994
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Her er den noe kortere, ca 1,8 km. Jeg kjører og henter fram til vårparten første året (og da får gjerne de eldste sitte på også til, men må gå hjem igjen). Deretter får de prøve å gå hjem et par dager i uken sammen med andre fra klassen. Grunne til at jeg kjører er fordi vi ikke har tid til å gå, jeg må jo rekke jobb også, og å gå helt alene eller la eldre søsken få ansvaret er uaktuelt siden 6-åringen er morgengretten og bokstavelig talt kan sette seg på bakbena. Anonymous poster hash: 0cc31...c6a
It's all about me Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Har akkurat 2km. Kjører og henter så lenge de går på sfo. Når de ikke lenger har sfo kommer de til å busse eller sykle. Det er super sykkelveg til skolen, men nesten bare bakker hjem. Ellers hadde de syklet hele tiden.
Tyra79 Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Har nesten 4km. Her har de fått gratis buss i 1. klasse. Deretter har vi betalt busskort for dem, til våren i 3. klasse. På vinterstid har vi betalt uansett klassetrinn, fordi det da er rett og slett farlig å sykle. Så fra cirka november til påske betaler vi skolebuss, ellers sykler de. Er sykkelsti helt fram da, så veien er trygg når det ikke er kuldegrader i løpet av døgnet;-)! Ungdomsskoleungen får gratis buss igjen, da denne ligger mer enn 4km fra hjemmet!
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 (endret) Våre har 3,7 km til barneskolen. Eldste fikk buss i 1.klasse, så betalte vi for bussen en stund i 2.klasse. Så ville han sykle og fikk lov til det. Jeg kjører og henter når været er dårlig. Minste hadde buss i 1.klasse, hadde taxi i 2.klasse og har taxi i år i 3. klasse. De små blir kjørt og hentet eller betaler for bussen, mens ofte sykler 3. og 4.klassingene. Endret 30. august 2015 av moota m storebror&lillebror
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Det går buss. De dagene det er SFO, henter vi. Anonymous poster hash: 7ad10...faa
Plutselig_gravid Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 3 km til skolen. Buss i 1. Klasse. Går 2. Klasse og opp. Betaler buss hvis været er veldig dårlig. Synes ikke skoleveien er spesielt lang. Ungene her på landet er vant til å bruke bena for å komme seg fra a til b de klager ikke.
M@mm@til3 Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 3.5 km til skolen - 80 sone - Ikke gangfelt - Ikke belysning - Grusvei og ingen rett til buss etter 1.klasse. Våre tok buss+hadde SFO i 1.klasse. Ble kjørt + hadde SFO i 2.klasse. Sykler fra 3.klasse. Går/hentes/kjører buss når det er snø/kaldt. Ingen som har vondt av å bevege seg - mye gratis/billig trim på skoleveien. Men må ærlig innrømme at det var leit å slippe 3.klassingen på skoleveien de første ukene - Selv om vi sykler mye på fritiden for å lære væremåte/regler i trafikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå