Gå til innhold

Må jeg ta det med ro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs gravid, 34+5.

Mye nedpress. Spesielt når jeg beveger meg. Hvorfor får man nedpress, og bør jeg ta det med ro? Er nespress et tegn på at fødsel kan starte? Hvis jeg ikke roer ned, kan det fremprovosere fødsel?

Usikker og ønsker ikke å gjøre noe galt...

Anonymous poster hash: 0bac3...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nedpress er et tegn på at baby har beveget seg nedover i bekkenet. Helt normalt og ufarlig, men du må lytte til kroppen din☺️

Skrevet

Nedpress er et tegn på at baby har beveget seg nedover i bekkenet. Helt normalt og ufarlig, men du må lytte til kroppen din☺️

Så de kommer seg godt ned i bekkenet selv om de ligger i seteleie? Glemte å skrive at hun ligger i seteleie :)

Så det er ikke fare for at vannet går om jeg beveger meg med nedpress? Føles enkelte ganger som om hvis jeg hadde hoppet opp og ned så hadde babyen ploppet ut... :S tørr altså ikke hoppe, løpe og nesten ikke engang gå med andre ord :P

Skrevet

Antar det gjelder de med seteleie også, men vet ikke for sikkert altså!

Vanlig bevegelse er ikke farlig, men du trenger kanskje ikke å gå på trampolina?☺️

Skrevet

Antar det gjelder de med seteleie også, men vet ikke for sikkert altså!

Vanlig bevegelse er ikke farlig, men du trenger kanskje ikke å gå på trampolina?☺️

Haha, trampoline utgår :P

Livredd for at vannet skal gå, har hørt at seteleie og vannavgang er litt skummelt. Siden hodet ikke ligger nedi bekkenet kan navlesnora komme ut/i klem.

Skrevet

Jeg hadde mye nedpress siste tiden, beveget meg likevel som normalt (turer, husarbeid osv, men tok det litt pent). Vannet ble tatt under fødsel av jordmor☺️

Skrevet

Jeg hadde mye nedpress siste tiden, beveget meg likevel som normalt (turer, husarbeid osv, men tok det litt pent). Vannet ble tatt under fødsel av jordmor☺️

Godt å høre! Takk for at du delte din erfaring, føler jeg kan senke skuldrene litt nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...