Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Var det vondt? Eller merket dere det ikke oppi all smerten? Var det vondt å sy? Anonymous poster hash: 9910c...606
Sommerfuggel i magen Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Merket ingenting annet enn litt svie der og da, syinga likte jeg IKKE. 😡
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Det lille jeg regna før jeg ble klipt kjente jeg ikke, heller ikke at hun klippte. Ikke vondt å sy, men ubehagelig. Blir litt mer seg selv når fødselen er over og ting har roet seg, så jeg synes det var like ubehagelig å ligge med beina spredt, så de kunne sy. Er sjenert nok fra før, så det hjalp ikke😂 Anonymous poster hash: 3f09d...2db
klishe89 Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Det svidde veldig så skjønte det revnet, men var mer opptatt med å føde. Ble sydd med spinalbedøvelse så det var ikke noe problem. Dagene og ukene etterpå derimot....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Var det vondt? Eller merket dere det ikke oppi all smerten? Var det vondt å sy? Anonymous poster hash: 9910c...606 Første gang: var vondt, men peanøtter i forhold til alt det andre som hadde skjedd inntil da. Revnet grad 3 b og nesten hele veien inni. Var helt jævlig å sy, tok meg 2,5 år før jeg orket å ha mannen min sine hender mellom beina fordi jeg ble minna om de jævlige smertene. Med andre: revna litt, kjente ingenting og kjente knapt at jeg ble sydd. Skravla med mannen og jordmor. SÅ glad for at jeg turte å prøve å føde en gang til! Anonymous poster hash: 26a23...959
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Jeg ble klippet. Men kjente det knapt. De tok det i ei ri, og kjente kun et slags knip. Absolutt ikke vondt. Fikk bedøvelse da de sydde. Kjente ingenting (utenom en plass, men da fikk jeg mer bedøvelse ). Lå og ammet babyen da de holdt på, så kunne ikke brydd meg mindre om hva som foregikk der nede. Var stramt og rart et par uker. Så merket jeg ingenting lenger. 😊 Anonymous poster hash: 9e2a2...6cc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Kjente ikke at jeg revnet i det hele tatt, og det var ikke i tankene mine mens det sto på. Fikk bedøvelse før jeg ble sydd, kjente såvidt at bedøvlsen ble satt, og kjente lite og ingenting til syingen. Revnet grad 2. Anonymous poster hash: 8a6a6...2c9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Merka ikke noe til det. Revnet opp igjen arr etter første fødsel hvor leg ble klippet. Ble bedøvd med spray når jeg ble sydd, så merka ikke det særlig heller, bare litt svie og svake stikk innimellom. Ble godt bedøvd før jeg ble klipt i første fødsel, så merka ikke noe til det. Kjente ikke syinga heller. Anonymous poster hash: feba1...824
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Merket det ikke 2.gradsrift Anonymous poster hash: 1a56c...8a8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Jeg revnet litt, og ble klippet litt. Merket ingen av delene. Var for opptatt med å føde. Å bli sydd derimot, var ikke særlig behagelig, MEN - da var jo alt verdens fineste baby født. Jeg visste at jeg var ferdig, og jeg hadde den beste utsikten - far med sin førstefødte på brystet. Jeg var så lykkelig at de kunne sydd meg helt sammen igjen, og jeg hadde nok ikke brydd meg Anonymous poster hash: 511de...a97
Plutselig_gravid Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Revnet i ulike grader under alle de fire fødslene mine. Har også blitt klippet uten bedøvelse. Merket ingen ting. Men har hatt store problemer og smerter i ettertid. Etter førstemann kunne jeg hverken gå normalt eller sitte på x antall mnd. Sex kan fremdeles være smertefullt 12 år etter første fødsel pga arrvev. Operasjon next!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Det var det vondeste med hele fødselen å revne, fødte uten smertelinding. Men hadde en mislykket epidural så ville ha smertlindring. Syingen var og ille for den dustekjerringa (ei gammel dame som kom og gikk) gadd ikke vente på at bedøvelsen skulle funke, den begynte å funke rett før hun var ferdig. Sur var dama og. Så sydde uten bedøvelse. Anonymous poster hash: 87b57...d9d
Gjest Turid87 Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Kjente ingenting pga epidural. Hadde en lett og grei fødsel, og tok epidural ved 7 cm da jeg begynte å synes det ble veldig ubehagelig. Barnet ble tatt med vakuum, og ble klippet og revnet grad 3a. Det vil si mye. Det var ikke litt ubehagelig en gang. Det eneste som var ubehagelig var å gå på toalettet de neste ukene, men det gikk seg til og ble normalt igjen det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå