Gå til innhold

Er det mulig å ha for god hørsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så utrolig sliten av hver minste lyd. Synes alle rundt meg roper og hater å føre samtaler med andre folk og å være blant andre folk. Vil bare sitte i mitt eget stille selskap hele tiden. Noen dager skikkelig ille. Får lyst til å gå løs på oppvaskmaskinen med hammer og får lyst til å kjefte på den stakkars forkjøla samboeren som puster litt tungt og teipe over munnen til barna. Det gjør så vondt at jeg vil gråte.

Anonymous poster hash: cbced...c80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du er høysensitiv, ikke at du har for god hørsel.

Les litt om det å være høysensitiv, 15-20 % av befolkningen har det personlighetstrekket, og de som har det opplever inntrykk sterkere enn andre, får med seg langt flere detaljer osv.

Om du er høysensitiv så må du lære deg å leve med det, skape friområder for deg selv, la deg selv få ro innimellom, lære å beskytte deg selv slik at du ikke fokuserer på alle inntrykkene du er i stand til å ta inn.

Anonymous poster hash: 1efa3...289
Skrevet

Google hyperakusis :) Er en reel diagnose. 

Anonymous poster hash: 226a9...f16
Skrevet

Jeg blir så utrolig sliten av hver minste lyd. Synes alle rundt meg roper og hater å føre samtaler med andre folk og å være blant andre folk. Vil bare sitte i mitt eget stille selskap hele tiden. Noen dager skikkelig ille. Får lyst til å gå løs på oppvaskmaskinen med hammer og får lyst til å kjefte på den stakkars forkjøla samboeren som puster litt tungt og teipe over munnen til barna. Det gjør så vondt at jeg vil gråte.

Anonymous poster hash: cbced...c80

Du kan faktisk ha en "skjult" hørselskade selv om det føles som at du hører for godt. F eks kan skaden komme i form av en tinnitus du ikke er bevisst på, men som likevel plager deg. Gå til legen i alle fall, og få det bekreftet eller avkreftet.

Anonymous poster hash: 555fb...5f4

Skrevet

Ta en tur til legen! Kan være mulig å gjøre noe med!!

Anonymous poster hash: 8cf30...d75

Skrevet

Jeg har også en sykt god hørsel og luktesans.

Blir sliten av det.

Hører alt fra kollegaer som svelger tre pynter bortenfor til at ungene bytter stilling i senga i naborommet.

Anonymous poster hash: 0f8cd...07b

Skrevet

Jeg har ME, og en av greiene med det er at alle lyder blir ekstremt forsterket. Når jeg sitter i sofaen hører jeg buzzingen i ledninger osv.

Jeg bruker ørepropper. Fungerer veldig fint på de verste dagene. Eller om jeg skal være på et sted med ekstra mye støy.

Anonymous poster hash: 612a2...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...