Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Jeg blir så utrolig sliten av hver minste lyd. Synes alle rundt meg roper og hater å føre samtaler med andre folk og å være blant andre folk. Vil bare sitte i mitt eget stille selskap hele tiden. Noen dager skikkelig ille. Får lyst til å gå løs på oppvaskmaskinen med hammer og får lyst til å kjefte på den stakkars forkjøla samboeren som puster litt tungt og teipe over munnen til barna. Det gjør så vondt at jeg vil gråte. Anonymous poster hash: cbced...c80
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Vil tro du er høysensitiv, ikke at du har for god hørsel. Les litt om det å være høysensitiv, 15-20 % av befolkningen har det personlighetstrekket, og de som har det opplever inntrykk sterkere enn andre, får med seg langt flere detaljer osv. Om du er høysensitiv så må du lære deg å leve med det, skape friområder for deg selv, la deg selv få ro innimellom, lære å beskytte deg selv slik at du ikke fokuserer på alle inntrykkene du er i stand til å ta inn. Anonymous poster hash: 1efa3...289
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Google hyperakusis Er en reel diagnose. Anonymous poster hash: 226a9...f16
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Jeg blir så utrolig sliten av hver minste lyd. Synes alle rundt meg roper og hater å føre samtaler med andre folk og å være blant andre folk. Vil bare sitte i mitt eget stille selskap hele tiden. Noen dager skikkelig ille. Får lyst til å gå løs på oppvaskmaskinen med hammer og får lyst til å kjefte på den stakkars forkjøla samboeren som puster litt tungt og teipe over munnen til barna. Det gjør så vondt at jeg vil gråte. Anonymous poster hash: cbced...c80 Du kan faktisk ha en "skjult" hørselskade selv om det føles som at du hører for godt. F eks kan skaden komme i form av en tinnitus du ikke er bevisst på, men som likevel plager deg. Gå til legen i alle fall, og få det bekreftet eller avkreftet. Anonymous poster hash: 555fb...5f4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Ta en tur til legen! Kan være mulig å gjøre noe med!! Anonymous poster hash: 8cf30...d75
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Jeg har også en sykt god hørsel og luktesans. Blir sliten av det. Hører alt fra kollegaer som svelger tre pynter bortenfor til at ungene bytter stilling i senga i naborommet. Anonymous poster hash: 0f8cd...07b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Jeg har ME, og en av greiene med det er at alle lyder blir ekstremt forsterket. Når jeg sitter i sofaen hører jeg buzzingen i ledninger osv. Jeg bruker ørepropper. Fungerer veldig fint på de verste dagene. Eller om jeg skal være på et sted med ekstra mye støy. Anonymous poster hash: 612a2...828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå