Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Hvorfor bruker du den formuleringen? Hva er galt med "Når det gjelder ..."? Anonymous poster hash: cbcab...3d3
Hjertefru Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Anglisisme... Ikke noe galt med "når det gjelder" men "når det kommer til" høres mye bedre ut fonetisk sett.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Når det kommer til... Høres bedre ut. Hvorfor lurer du hi? Anonymous poster hash: 07d0f...df5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Når det kommer til... Høres bedre ut. Hvorfor lurer du hi? Anonymous poster hash: 07d0f...df5 Jeg lurer ikke, egentlig, jeg blir bare frustrert av det språklige forfallet her til lands. "Når det kommer til ..." er dårlig språkføring. På norsk skal man skrive "Når det gjelder ...". Anonymous poster hash: cbcab...3d3
Hjertefru Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Når det kommer til... Høres bedre ut. Hvorfor lurer du hi?Anonymous poster hash: 07d0f...df5 Jeg lurer ikke, egentlig, jeg blir bare frustrert av det språklige forfallet her til lands. "Når det kommer til ..." er dårlig språkføring. På norsk skal man skrive "Når det gjelder ...".Anonymous poster hash: cbcab...3d3 Skjønner hva du mener, men bruker det som sagt likevel. Husk at språket er i stadig utvikling...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Når det kommer til... Høres bedre ut. Hvorfor lurer du hi?Anonymous poster hash: 07d0f...df5 Jeg lurer ikke, egentlig, jeg blir bare frustrert av det språklige forfallet her til lands. "Når det kommer til ..." er dårlig språkføring. På norsk skal man skrive "Når det gjelder ...".Anonymous poster hash: cbcab...3d3 skal?? Anonymous poster hash: 07d0f...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå