Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Hvordan opplevde dere det. Jeg har påvist gallestein, og har nå htt to anfall på to kvelder. Det startet ned smerter I mellomgulvet. Og strakk seg utover under høyre bryst og ribbein. Men I går bare "eksploderte" det. Kastet opp, klarte ikke puste, men til å starte med er smertene mest intense I mellomgulvet. Det presser noe helt sinnssykt! Hadde også smerter da legen trykte ned under høyre ribbein. Anonymous poster hash: 4a676...9c5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Fikk vondt og fikk ikke sove. Men ikke så vondt som du beskriver. Har du fått voltaren stikkpiller? Anonymous poster hash: d2f93...3d4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Fikk vondt og fikk ikke sove. Men ikke så vondt som du beskriver. Har du fått voltaren stikkpiller? Anonymous poster hash: d2f93...3d4 Fikk ikke voltaren, men zantac og en en sprøyte med noe rart i (ikke smertestillende) det var noe som skulle få muskler og tarmer til å slappe av, så galleblæra. Det hjalp helt utrolig. Men smertene var så intense at jeg fikk ikke puste. Hi Anonymous poster hash: 4a676...9c5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Du beskriver det godt. Hos meg lignet det på fødselsrier, bare at de satt i mellomgulvet. Be om at du blir satt opp til operasjon. Hvis smertene ikke går over etter et par timer eller du får feber, trenger du akutt legehjelp. Anonymous poster hash: 89c87...371
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Opplevde også at det presset noe helt sinnssykt og intense smerter, men jeg fikk beskjed om at hvis jeg kastet opp måtte jeg kontakte legen igjen med en gang, for da kan det være betennelse. Anonymous poster hash: 239f5...cc4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Kjentes ut som jeg revnet sund inni magen når jeg hadde. Hadde dette 2 uker i strekk og gikk på morfin i 3 dager før det gav seg. Er operert i dag og har det mye bedre Anonymous poster hash: 77e5b...22c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Opplevde også at det presset noe helt sinnssykt og intense smerter, men jeg fikk beskjed om at hvis jeg kastet opp måtte jeg kontakte legen igjen med en gang, for da kan det være betennelse. Anonymous poster hash: 239f5...cc4 De tok brodprøver og urinprøver for å sjekke om det var betennelse, noe det ikke var. Kastet opp fordi det presser så at jeg ikke fikk puste. Men det hjalp ikke stort å kaste opp, smertene var like intense. Hi Anonymous poster hash: 4a676...9c5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Jeg har hatt. Det er ubeskrivelig vondt,måtte stå på alle fire og gjøre pusteøvelser... Jeg var gravid og kunne ikke ta smertestillende 😨😨 Anonymous poster hash: 03efb...596
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Men noe som hjalp, var zantac. Så dere som sliter med gallen, burde virkelig kjøpe det. Det er reseptfritt 😄 Det var sprøyten som tok alle smertene, men zantac'en var veldig effektiv den også. Hi Anonymous poster hash: 4a676...9c5
QueeenBeee Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Smerter som du beskriver, ingenting som hjalp og varte hele natten. Holdt på å bli gal. Ingen betennelse ble påvist med blodprøve og hadde ikke feber. Det ble til slutt tatt UL og påvist en gallestein som var 2cm stor og radiologen anbefalte å få den fjernet snarest mulig. Fikk oprasjon innen en uke og da de åpnet fant de ut at det var betennelse. Selv om det ikke slo ut prøver.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Gallesteinanfall er j@#lig!! Og det er nesten like ille og gå å VENTE på et anfall..... Bare få operert ut elendigheten (tok min i 2000) Anonymous poster hash: 0996b...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå