Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Lurer på å prøve å bli gravid snart. Men blir ikke enig med meg selv når det er best å begynne prøvingen. Har et barn som begynner på skolen neste høst og hvis vi begynner prøvingen nå, så kommer baby i mai/juni. Kunne på en måte tenke meg å bare være gravid neste sommer. Men så kommer tankene på å ha et barn som nettopp har begynt på skolen pluss et småsøsken i bhg OG en nyfødt på en og samme gang.. Blir det litt for mye å håndtere samtidig?!? Hva hadde du gjort?? Noen med erfaring? Og ja, jeg er fullstendig klar over at man kanskje ikke blir gravid med en gang og at man ikke kan velge slik. Men HVIS man kunne velge..... Anonymous poster hash: 460db...482
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Har aldri skjønt dette med å planlegge når på året man skal få barn... Her prøver vi jamnt over og skjer det så skjer det;-) Anonymous poster hash: 12c2b...c7e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Jeg vil faktisk anbefale høstbarn. Hvis det er mulig å få dagmamma/barnehageplass før barnet nærmer seg to. Det er rolig på fødeavdelingene, de ansatte på barsel har bedre tid til deg og du føler ikke du blir kastet ut så fort som overhodet mulig. Været er mørkt og utrivelig når barnet er lite og man likevel er en del inne. Når våren kommer og det blir herlig å komme seg ut er barnet større og mer opptatt av omgivelsene sine. De kan gjerne krabbe/reise seg allerede når sommeren kommer. Anonymous poster hash: e69cd...477
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Jeg har fått barn i slutten av juni, og midten av april. Midten av april var best. Jeg får enorm mage da jeg er gravid, blir en del syk. Så det er godt å ha alle de plagene på vinteren, kunne være mer inne, føle jeg ikke går glipp av så mye. Og jeg har hele våren og sommeren, til å kose meg med lange trilleturer med babyen. Her kom babyen det året største startet på skolen, jeg synes det var perfekt. Vi slapp SFO til skolebarnet, hun kunne ofte ha med venner hjem. Og vi hadde god tid til lekser, lage middag og slappe av, før hun måtte ut på aktiviteter. Anonymous poster hash: c6255...cea
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Har fått i november og januar, syns begge var helt topp! Men vi er ikke så heldige å kunne planlegge når vi skulle bli gravid. Anonymous poster hash: 82ce9...ca1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Har oktober og mars. Hva som var "best" har jeg aldri tenkt på. Fordeler med begge deler. Vi ønsker nr. 3 og har startet prøving nå. Da blir det event. en på skole og toåring i bhg. Om du greier det er det bare du som kan avgjøre. Selv er jeg av typen som elsker barn, så sitter i FAU, har ofte venner av barnet her, trener hånballaget osv. Dette er ting som gir med energi. Utfordringen er kabalen som skal gå opp med mann i turnusjobb. Men det er alltid en løsning. Mitt råd; kjenn på magefølelsen mer enn å tenke så mye! Såfremt situasjonen ellers tillater det. Økonomi, helse, bolig osv. Anonymous poster hash: 04db1...525
februarprins2013 Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 jeg fikk i Februar og synes det var supert
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Har to junibarn, og var så heldig at vi kunne "bestille " når barnet skulle komme begge gangene. Det var en grunn for at jeg ville ha juni en gang til, det var perfekt for oss, fin årstid å få nyfødt på. Nå er det 3 år mellom barna her da. Anonymous poster hash: d71ab...c1e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Har oktober og mars. Hva som var "best" har jeg aldri tenkt på. Fordeler med begge deler. Vi ønsker nr. 3 og har startet prøving nå. Da blir det event. en på skole og toåring i bhg. Om du greier det er det bare du som kan avgjøre. Selv er jeg av typen som elsker barn, så sitter i FAU, har ofte venner av barnet her, trener hånballaget osv. Dette er ting som gir med energi. Utfordringen er kabalen som skal gå opp med mann i turnusjobb. Men det er alltid en løsning. Mitt råd; kjenn på magefølelsen mer enn å tenke så mye! Såfremt situasjonen ellers tillater det. Økonomi, helse, bolig osv. Anonymous poster hash: 04db1...525 Har turnusarbeid så det er den største utfordringen med flere barn. Har to fra før så dette vil i såfall bli tredje. Er så redd jeg skal syns det blir for mye 😁 men som du sier så får vi bare kjenne på magefølelsen. 😊 Anonymous poster hash: 460db...482
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Har to junibarn, og var så heldig at vi kunne "bestille " når barnet skulle komme begge gangene. Det var en grunn for at jeg ville ha juni en gang til, det var perfekt for oss, fin årstid å få nyfødt på. Nå er det 3 år mellom barna her da. Anonymous poster hash: d71ab...c1e Ja, blir lett gravid selv så er derfor jeg "planlegger" slik. Har fått en av barna på sommeren selv og syns ikke det var det beste sånn egoistisk sett, med store bind og dvask kropp 😜 hehe. Anonymous poster hash: 460db...482
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Fikk nettopp et augustbarn, synes for øyeblikket ikke at det er helt topp, men det vil jo være kjekt neste sommer da. Hadde jeg kunne velge ville jeg fått et mars-april-mai barn. Anonymous poster hash: 1f4b3...93e
Preggie Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Jeg har fått ett tidlig i mars og ett sent i mars. Tilfeldig, for vi har begge gangene brukt nesten ett år på å bli gravide. Jeg synes det har vært perfekt tid å få barn på. De første to mnd er man mye inne, og deretter kan man nyte våren/sommeren og når høsten kommer er barnet så stort at det er lettere med påkledning av masse tøy.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Har fått barn i juni, agust september og oktober. Oktober var helt klart best. Da fikk jeg kosedelen av graviditeten midt på sommeren, det var blitt kjligere igjen da jeg var høygravid. Ikke alt for kaldt da babyen ble født, men heller ikke varmt, og over et halvt år på å komme meg i noenlunde form igjen før neste sommer Sånn ellers så passer det godt med skolestart også. Da får det eldste barnet ditt litt tid på seg til å begynne før babyen kommer. Anonymous poster hash: 03b31...928
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #14 Skrevet 1. september 2015 Noen flere med erfaring ang skolestart for størstemann og nyfødt? Er det greit å vente en stund etter skolestart eller har det ikke så mye å si? Lurer på hva andre har erfart og gjort seg opp tanker om 😉 Vi vil isåfall ha en 6 åring og en 3 åring og en nyfødt.. Er det overkommelig eller burde vi vente lengre med å få siste? Ut fra deres erfaringer....? Anonymous poster hash: 460db...482
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #15 Skrevet 2. september 2015 Dytt Anonymous poster hash: 460db...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå