Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 som ønsker å slippe inn x-antall 1000 flyktninger/syrere her i landet! Forstår ikke dere at før eller siden vil dette medføre at vårt velferdssystem vil kollapse og på mange måter vil forringe vårt samfunn på utallige måter? Jeg er ingen rasist, men det er heller ikke tilfeldig at størsteparten av draps-,volds- og overgrepssaker begås av ikke-etniske nordmenn (jamført nesten alle avisoppslag om nettopp dette og bare i dag det tragiske mordet i Vest-Agder)... For å hjelpe alle som trenger hjelp, men ikke ved å ofre "mitt land" og min trygghet. Hjelp de i sitt eget land. Anonymous poster hash: b79a0...b01
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 som ønsker å slippe inn x-antall 1000 flyktninger/syrere her i landet! Forstår ikke dere at før eller siden vil dette medføre at vårt velferdssystem vil kollapse og på mange måter vil forringe vårt samfunn på utallige måter? Jeg er ingen rasist, men det er heller ikke tilfeldig at størsteparten av draps-,volds- og overgrepssaker begås av ikke-etniske nordmenn (jamført nesten alle avisoppslag om nettopp dette og bare i dag det tragiske mordet i Vest-Agder)... For å hjelpe alle som trenger hjelp, men ikke ved å ofre "mitt land" og min trygghet. Hjelp de i sitt eget land. Anonymous poster hash: b79a0...b01 He he, du er ikke veldig smart, er du vel? Anonymous poster hash: e0151...813
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Hvordan hjelpe de i sitt eget land da? Please forklar? Flyktningkrisen er værre enn noensinne og vi har en plikt å hjelpe folk i nød... Vi kan ikke hjelpe alle, men vi klarer fint å ta en del..skulle bare mangle. Anonymous poster hash: 68798...c9c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Det er ikke alt man trenger å forstå vet du. Anonymous poster hash: 45257...bf9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Huff. Kanskje de stakkars hjemmeværende mødrene faktisk må lette på ræva, jobbe og bidra i samfunnet. De er den største trusselen mot velferdssamfunnet. Anonymous poster hash: 0914a...905
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Det er ikke alt du behøver å forstå. Jeg tror du tar feil. Enkelt og greit. Norge kan håndtere et betydelig større antall flyktninger enn vi tar inn per i dag, og syrere er en relativt godt integrerbar gruppe (høy snittutdanning, fra et forholdsvis strukturert samfunn sånn opprinnelig). Anonymous poster hash: dcb98...a91
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Nei, jeg er ganske dumt som mener noe annet enn deg. Huff.. Jeg sier bare; vent og se! Ved å la denne bølgen av flyktninger "innvandere" oss, VIL det oppstå store problemer for oss alle før eller siden. Bare lukk øynene og lat som det ikke skjer. Og jeg må da dessverre si "told you so" Hi Anonymous poster hash: b79a0...b01
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Og akkurat hvordan skal man hjelpe dem i et krigsherjet land hvor man risikerer livet hver dag? Du mistet meg forresten ved "jeg er ikke rasist, MEN...." Anonymous poster hash: 8f0d8...5cf
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 Og jeg klarer ikke å forstå deg! Det er mennesker som trenger hjelp, de dør! Og du er redd for landet "ditt" som du er så veldig å få bo i, stappet alt oppi ræva! Osv! Blir kvalm av sånne som deg! Kan sende deg og dine likesinnede til Syria, og så er det plass til mange flyktninger og alle kommer til å få det helt fint! Ja, veldig stygt og barnslig sagt, men jeg klarer ikke fler av dere nå! Anonymous poster hash: 575d9...f92
Hjertefru Skrevet 29. august 2015 #10 Skrevet 29. august 2015 Dere som vil slippe inn så mange fra Midtøsten må slutte å si at vi som mener motsatt er dumme. Kom heller med skikkelige argumenter! Frykter desverre at hi her har et poeng, og at det om 50 år er våre barn som er på flukt fra borgerkrig og elendighet. Vi som vil stenge grensene er ikke dummere enn dere, tvert imot er vi kanskje litt smartere enn godhetsposørene og de som er hjernevasket av venstrevridd presse. Men hva vet jeg....om noen år får vi fasiten.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #11 Skrevet 29. august 2015 Norge florerer av late idioter som ikke VIL jobbe, og foretrekker å motta sosialstønad/OS/jukse til seg uføretrygd, aap og diverse. Det er ikke synd på dem i det hele tatt. Det er mange tråder bare på DiB der folk klager på at de må tigge penger hos mannen siden de ikke gidder å jobbe selv, folk som ikke vil jobbe med noe de ikke liker, folk som mener mødre bør være hjemmeværende og heller bli forsørget av staten, og at de som jobber er dårlige mødre. De aller aller fleste i Norge har mulighet til å ha det bra. Folk som setter sitt eget og barnas liv på spill for å flykte fra krig, har ikke mulighet til det der de er. Nordmenn har selv vært flyktninger under andre verdenskrig. For øvrig har jeg vært tolk og oversetter for flyktninger i mange år, og de fleste av dem ønsker å jobbe når de har nok norskkunnskaper og helse til det, og ikke sitte på ræva og motta sosialhjelp eller uføretrygd. I Norge er det nå nesten 500 000 uføretrygdede, det vil si hver 10. innbygger. Jeg NEKTER å tro at så mange er for syke til å jobbe. I så fall er nordmenn den mest sykelige nasjonen i verden. Anonymous poster hash: 0e6f9...1e9
Iiiiik Skrevet 29. august 2015 #12 Skrevet 29. august 2015 Nei, jeg er ganske dumt som mener noe annet enn deg. Huff.. Jeg sier bare; vent og se! Ved å la denne bølgen av flyktninger "innvandere" oss, VIL det oppstå store problemer for oss alle før eller siden. Bare lukk øynene og lat som det ikke skjer. Og jeg må da dessverre si "told you so" Hi Anonymous poster hash: b79a0...b01 Har du sett bildene av de desperate foreldrene som ofrer alt for å få seg og barna i sikkerhet? Bildene av døde barn som skylles i land langs Middelhavets strender? For meg er det ufattelig at man kan sette norsk "elendighet" opp mot andre menneskers liv og død. Det er ufattelig at noen mener at vi fortjener så utrolig mye mer enn syrerne eller palestinerne eller andre grupper som faktisk ikke har noen ting. Jeg tror ikke det har noe med intelligens å gjøre, men det har helt klart med menneskesyn å gjøre. Jeg blir rett og slett ganske forbanna av dem som mener at vi skal "hjelpe dem der de er", men som selvfølgelig ikke løfter en finger for å faktisk hjelpe. Jeg synes det er vemmelig å hevde at vi har nok med vårt, når det er så åpenbart at vi svømmer i velferd alle mann. Noen har mer vann i bassenget sitt enn andre selvfølgelig, men vi lider ikke noen av oss. Ikke hvis vi sammenligner med det som skjer i resten av verden.
*Miss Marple* Skrevet 29. august 2015 #13 Skrevet 29. august 2015 Jeg lurer også på hvordan man skal hjelpe dem i deres eget land? Vet du ikke hva de flykter fra?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #14 Skrevet 29. august 2015 Nei, jeg er ganske dumt som mener noe annet enn deg. Huff.. Jeg sier bare; vent og se! Ved å la denne bølgen av flyktninger "innvandere" oss, VIL det oppstå store problemer for oss alle før eller siden. Bare lukk øynene og lat som det ikke skjer. Og jeg må da dessverre si "told you so" Hi Anonymous poster hash: b79a0...b01 Har du sett bildene av de desperate foreldrene som ofrer alt for å få seg og barna i sikkerhet? Bildene av døde barn som skylles i land langs Middelhavets strender? For meg er det ufattelig at man kan sette norsk "elendighet" opp mot andre menneskers liv og død. Det er ufattelig at noen mener at vi fortjener så utrolig mye mer enn syrerne eller palestinerne eller andre grupper som faktisk ikke har noen ting. Jeg tror ikke det har noe med intelligens å gjøre, men det har helt klart med menneskesyn å gjøre. Jeg blir rett og slett ganske forbanna av dem som mener at vi skal "hjelpe dem der de er", men som selvfølgelig ikke løfter en finger for å faktisk hjelpe. Jeg synes det er vemmelig å hevde at vi har nok med vårt, når det er så åpenbart at vi svømmer i velferd alle mann. Noen har mer vann i bassenget sitt enn andre selvfølgelig, men vi lider ikke noen av oss. Ikke hvis vi sammenligner med det som skjer i resten av verden. Men men.... tenk litt på meg også da, jeg har jo aldri vært i syden! Anonymous poster hash: 45257...bf9
Iiiiik Skrevet 29. august 2015 #15 Skrevet 29. august 2015 Nei, jeg er ganske dumt som mener noe annet enn deg. Huff.. Jeg sier bare; vent og se! Ved å la denne bølgen av flyktninger "innvandere" oss, VIL det oppstå store problemer for oss alle før eller siden. Bare lukk øynene og lat som det ikke skjer. Og jeg må da dessverre si "told you so" Hi Anonymous poster hash: b79a0...b01 Har du sett bildene av de desperate foreldrene som ofrer alt for å få seg og barna i sikkerhet? Bildene av døde barn som skylles i land langs Middelhavets strender? For meg er det ufattelig at man kan sette norsk "elendighet" opp mot andre menneskers liv og død. Det er ufattelig at noen mener at vi fortjener så utrolig mye mer enn syrerne eller palestinerne eller andre grupper som faktisk ikke har noen ting. Jeg tror ikke det har noe med intelligens å gjøre, men det har helt klart med menneskesyn å gjøre. Jeg blir rett og slett ganske forbanna av dem som mener at vi skal "hjelpe dem der de er", men som selvfølgelig ikke løfter en finger for å faktisk hjelpe. Jeg synes det er vemmelig å hevde at vi har nok med vårt, når det er så åpenbart at vi svømmer i velferd alle mann. Noen har mer vann i bassenget sitt enn andre selvfølgelig, men vi lider ikke noen av oss. Ikke hvis vi sammenligner med det som skjer i resten av verden. Men men.... tenk litt på meg også da, jeg har jo aldri vært i syden! Anonymous poster hash: 45257...bf9 Forslag - du kan reise til Hellas. Da kan du hjelpe noen der de er. Og du kommer deg til Syden. Vinn-vinn!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #16 Skrevet 29. august 2015 Tror du virkelig at 8000 syrere vil få velferdssystemet til å kollapse? Og hvordan mener du vi skal hjelpe syrere i sitt eget land? Vet du hva som skjer i Syria eller? Er umulig å hjelpe noen der når Assad og IS finnes, er omtrent ingen steder som er trygge å være i Syria nå. Også må du huske på at Syria var et ganske moderne land(i forhold til andre muslimske land) og mange har utdanning, både kvinner og menn. Vi kan ikke ta imot alle, det sier jo seg selv, men å ta imot 8000 burde ikke være noe problem. Vi har plikt til å hjelpe! De er mennesker akkurat som meg og deg, du er ikke mer verdt bare fordi du er norsk og født i verdens beste land! Anonymous poster hash: 66976...7ea
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #17 Skrevet 29. august 2015 Har du glemt hvor sterkt berørt Norge var av krigen for 70 år siden? Anonymous poster hash: d75b6...562
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #18 Skrevet 29. august 2015 Teppebomb hele området. Eneste muligheten til å få overtaket på is. Anonymous poster hash: 248b6...b6e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #19 Skrevet 29. august 2015 Jeg også har følelser, tro det eller ei. Jeg er bare ikke villig til å oppgi min og mine barns trygghet for å slippe inn hopetall med krigsherjede mennesker som er såpass skadet av krigen, mentalt og fysisk, slik at de kan motta trygder i øst og vest og være tikkende bomber omkring oss. Klarer dere virkelig ikke se faren med de? Tenk bare på de stakkars ofrene på Ikea i Sverige... Kunne like gjerne vært deg eller en du kjente. Og bare kom med rasist kortet om du vil. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er det,selv om jeg ønsker å stenge grensene. Hi Anonymous poster hash: b79a0...b01
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #20 Skrevet 29. august 2015 Ditt land??? Er vi ikke alle borgere i verden? Blir kvalm av sånn mitt land og greier. Tenk deg selv hvis du satt midt i bomberegnet og de andre nasjonene nektet deg innreise og sa at de skulle hjelpe deg der du er. Anonymous poster hash: f7bb5...b95
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #21 Skrevet 29. august 2015 Jeg også har følelser, tro det eller ei. Jeg er bare ikke villig til å oppgi min og mine barns trygghet for å slippe inn hopetall med krigsherjede mennesker som er såpass skadet av krigen, mentalt og fysisk, slik at de kan motta trygder i øst og vest og være tikkende bomber omkring oss. Klarer dere virkelig ikke se faren med de? Tenk bare på de stakkars ofrene på Ikea i Sverige... Kunne like gjerne vært deg eller en du kjente. Og bare kom med rasist kortet om du vil. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er det,selv om jeg ønsker å stenge grensene. Hi Anonymous poster hash: b79a0...b01 Men kan du fortelle oss hvordan man skal hjelpe dem der de er? Anonymous poster hash: 8f0d8...5cf
Gjest vinterbrud Skrevet 29. august 2015 #22 Skrevet 29. august 2015 Det Norge vil ta inn av syriske flyktninger,er en dråpe i havet i forhold til hvor mange Syrias naboland har tatt i mot. Her er det snakk om mennesker i den dypeste nød som flykter for å berge livet til seg og sin familie. Å hjelpe mennesker der de er,er ikke en mulighet i Syria med president Assads diktatur på den ene siden og Isis terror på den andre. Å tilby ly til mennesker som flykter fra terror,tortur, sult og voldtekt,er det minste vi kan gjøre.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #23 Skrevet 29. august 2015 Jeg skjønner ikke dere som vil se på at andre mennesker blir utsatt for krig og elendighet uten å gjøre noe. Tenk hvor heldige vi er som bor i et rikt, trygt og fredelig land. Mens menneskene i Syria må flygte fra IS, ta med seg barna sine ut på en lang og farefull reise, bort fra alt de har. Så ja, flygtninge skaper problemer i Norge, det er ikke lett å integrere folk som ikke kan språket og som ofte har opplevd grusomme ting, men allikevel synes jeg vi har en medmenneskelig plikt til å hjelpe så godt vi kan. I dette tilfellet betyr det at vi bør ta imot flyktninger, for argumentet om å hjelpe dem der de er funker ikke så lenge IS herger som de gjør. I tillegg er de allerfleste innvandrere og flyktninge interessert i å få en jobb her og bidra, selvom media skriver mest om dem som ikke klarer dette. Anonymous poster hash: 13808...81b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #24 Skrevet 29. august 2015 Og jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke skal ta imot et par tusen flyktninger.. Anonymous poster hash: 66976...7ea Vondt, men nødvendig! Håper alle dere skeptikere ser disse bildene. Det er Titanic hver eneste dag der ute på havet og vi skal IKKE ta dem inn? Hallo???? Anonymous poster hash: f7bb5...b95
Gjest vinterbrud Skrevet 29. august 2015 #25 Skrevet 29. august 2015 Jeg også har følelser, tro det eller ei. Jeg er bare ikke villig til å oppgi min og mine barns trygghet for å slippe inn hopetall med krigsherjede mennesker som er såpass skadet av krigen, mentalt og fysisk, slik at de kan motta trygder i øst og vest og være tikkende bomber omkring oss. Klarer dere virkelig ikke se faren med de? Tenk bare på de stakkars ofrene på Ikea i Sverige... Kunne like gjerne vært deg eller en du kjente. Og bare kom med rasist kortet om du vil. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er det,selv om jeg ønsker å stenge grensene. Hi Anonymous poster hash: b79a0...b01 Tenk deg det scenarioet at det var du og din familie som hals over hodet måtte flykte pga krig og terror, da hadde du nok ønsket at naboland kunne ta i mot deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå