Gå til innhold

Barn på pub..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du tenkt hvis noen hadde tatt med seg barn/baby på pub? Jeg så det for noen dager siden, og kjenner at jeg ikke synes noe om det. Det skal sies at hun som hadde med seg babyen ikke drakk alkohol og klokken var fire-fem. Men det satt selvfølgelig andre mennesker rundt som drakk og røyka.

Som sagt synes jeg ikke det passer seg, men jeg tar kanskje feil? Hva synes du?

Anonymous poster hash: 8db31...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes forsåvidt det er greit så lenge forelder ikke drakk selv. Men veldig snodig valg av sted da? Var mor sammen med noen som drakk?

Anonymous poster hash: 2529d...3a3

Skrevet

Hun satt sammen med minst en annen som drakk. Tenkte på det selv, at hun kunne jo valgt et mer "barnevennlig" sted hvis hun allikevel bare skulle ha kaffe. Tror forresten dette var bestemor til barnet.

HI

Skrevet

Men veldig mange puber har på dagtid, matservering og fungerer da mer som cafe enn pub. Ser da ikke problemet med barn der på den tiden. Selv om det sitter andre der og drikker. På den tiden av dagen er det vel ikke mange fulle der.

Skrevet

Jeg har bodd noen år i Storbritannia, og der var det helt vanlig å spise søndagslunsj på pub, så da har også elste her vært på pub som baby, og jeg har til og med drukket en øl til maten 😮 Jeg er forøvrig ikke vokst opp i Norge og er vant med øl/vin servering i barnedåp, til jul og alle andre familiesammenkomster, så synes mange her på dib er ganske hysteriske ;)

Anonymous poster hash: b0127...769

Skrevet

Kan legge til at de kun server alkohol og kaffe/vann/brus. Og det er ofte fulle folk der på dagtid. En brun pub som gjerne er førstevalget til alkoholikerne i byen.

Skrevet

Jeg satt i dag på uteservering og drakk et glass vin. Og mannen tok seg et glass. Og minsten på 18 mnd koste seg med et glass eplemost. God stemning og levende musikk på stedet. Matfestival.

...venter nå bare på tlf fra barnevernet!

Anonymous poster hash: 562db...1aa

Skrevet

Røyka? Inne? Ikke i Norge altså?

Skrevet

Røyka? Det er jo ikke lov noe sted!

Ser overhodet ikke noe slags problem med å ta med barn på pub på dagtid!

Anonymous poster hash: 80d60...b69

Skrevet

Tror ikke jeg hadde reagert veldig på det.

Det jeg reagerte veldig på i sommer var en nyfødt baby som var på Stavernfestivalen med mamman og pappan sin.

Babyen var under 1 mnd, og de satt foran oss på gresset. Det var som sild i tønne av folk der og alle satt å røyka og drakk rundt babyen. Støynivået var høyt og selv om babyen hadde på seg høreklokker var den tydelig utilpass og gråt.

Anonymous poster hash: 89c1f...5e4
Skrevet

De satt ute.

Skrevet

De satt ute.

Herregud.

Hva tror du vil skje med dette barnet da????

Skrevet

De satt ute.

Herregud.

Lurte bare på hva andre syntes om det. Tror absolutt ikke det skjer noe med barnet. Syntes bare det var rart å ta med et barn dit da jeg vet hvor mye ekle folk det kan være der. Skal man ha kaffe, finnes det mange andre steder å gå.

Skrevet

De satt ute.

Herregud.

Lurte bare på hva andre syntes om det. Tror absolutt ikke det skjer noe med barnet. Syntes bare det var rart å ta med et barn dit da jeg vet hvor mye ekle folk det kan være der. Skal man ha kaffe, finnes det mange andre steder å gå.

Gosh

Du har et bekymringsfritt liv, bra for deg

Skrevet

De satt ute.

Herregud.

Gosh

Du har et bekymringsfritt liv, bra for deg

Skrevet

Jeg hadde løfta på mitt indre øyenbryn, ja. Spesielt hvis det er snakk om å sitte med en nyfødt ute i røykeburet.

Skrevet

Jeg hadde løfta på mitt indre øyenbryn, ja. Spesielt hvis det er snakk om å sitte med en nyfødt ute i røykeburet.

Røykeburet?

Hvor bor du, det dere har røykebur på uteserveringen? 🙊

Skrevet

Jeg var på pub med 4-åringen her om dagen. Vi var der for å spise pizza. Visste ikke at det var noe galt i det...

Anonymous poster hash: 04903...7fe
Skrevet

Jeg var på pub med 4-åringen her om dagen. Vi var der for å spise pizza. Visste ikke at det var noe galt i det...

Ikke fått tlf fra barnevernet enda?

Hva skjer med Norge. Foreldrevern heter det! 🙈

Skrevet

Røykeburet?

Hvor bor du, det dere har røykebur på uteserveringen? 🙊

Jeg bor nord på sørvestlandet. På østkanten. Og her er det bur med lås på utenfor hver pub, ja. 🙈🙉🙊🙉

Skrevet

Ikke fått tlf fra barnevernet enda?

Hva skjer med Norge. Foreldrevern heter det!

Nei, men jeg tror ikke det var noen der som visste hvem vi var, sikkert derfor. Tar litt tid å spore oss opp da. :P

Skrevet

Herregud. Da minste var et halvt år var vi hos venner i utlandet. Vi var på restaurant, spiste og drakk alkohol. Ikke fyll. Sommerkvelden var varm og mørk, og tulla lå i vogna ved bordet vårt, drakk melk og te av flaska si, pludret og koste seg mens hun hørte på at praten gikk. Til slutt trillet vi hjem og la oss. Gjorde mye sånn da vi bare hadde et barn. Tror ikke hun har tatt noen skade av det, tvert imot. Hun har alltid likt å være på restaurant og lignende og har oppført seg nesten som en voksen ved bordet fra toårsalder.

Ser ikke forskjellen på en restaurant og en pub på dagtid. At noen røyker i nærheten tåler nok babyen, så sant hn ellers lever i et røykfritt miljø. Ikke rart stadig flere blir deprimerte i barseltida. Ikke kan man gå ut, amming offentlig er ikke bra og selv om du ikke ammer må du være totalavholds. Du har jo ansvaret for et barn må vite.

Av og til ønsker jeg meg tilbake til det mer avslappa søttitallet.

Barn trenger å få små glimt av voksenlivet, slik at de har noe å glede seg til, var det en som skrev et sted.

Skrevet

Herregud. Da minste var et halvt år var vi hos venner i utlandet. Vi var på restaurant, spiste og drakk alkohol. Ikke fyll. Sommerkvelden var varm og mørk, og tulla lå i vogna ved bordet vårt, drakk melk og te av flaska si, pludret og koste seg mens hun hørte på at praten gikk. Til slutt trillet vi hjem og la oss. Gjorde mye sånn da vi bare hadde et barn. Tror ikke hun har tatt noen skade av det, tvert imot. Hun har alltid likt å være på restaurant og lignende og har oppført seg nesten som en voksen ved bordet fra toårsalder.

Ser ikke forskjellen på en restaurant og en pub på dagtid. At noen røyker i nærheten tåler nok babyen, så sant hn ellers lever i et røykfritt miljø. Ikke rart stadig flere blir deprimerte i barseltida. Ikke kan man gå ut, amming offentlig er ikke bra og selv om du ikke ammer må du være totalavholds. Du har jo ansvaret for et barn må vite.

Barn trenger å få små glimt av voksenlivet, slik at de har noe å glede seg til, var det en som skrev et sted.

Er du utlending? Te i flasken?

Skrevet

Er du utlending? Te i flasken?Anonymous poster hash: 562db...1aa

Nei,men pleide å gi litt te når det var varmt. Hun elsker fortsatt te....Hun ble ikke ammet, tror jeg begynte med te fordi hun var litt treg i magen i perioder og da fikk hun maltextrakt i teen. Begynner å bli lenge siden dette.
Skrevet

Min fikk også te. Var en del plaget med magen, og da var det en spesiell type te som visstnok skulle hjelpe... husker ikke hvilken. Merket ikke noe særlig effekt, men han likte det godt. Akkurat som pizzaen på puben. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...