Gå til innhold

Kunne dere latt 7-åringen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Være med 2-åringen mens 2-åringen sov? I 10minutter mens du kjøpte melk på butikken som er 2 min borte med bil? 7.åringen går i 2.klasse og vant til å være alene hjemme i 30 minutter til 1 time.

 

Har ikke gjort det selv, men kom til å tenke på det nå ikveld om det var krise.

 

Anonymous poster hash: f45e5...336

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh my! 😳

 

Anonymous poster hash: ae68b...263

Skrevet

Nei!

Skrevet

Ja.

 

Anonymous poster hash: 800b8...1ea

Skrevet

Ja.. Det tror jeg faktisk.. Men, her legger de seg samtidig.. Snart 3åringen og 7åringen sovner mellom 1930 og 2030... Å jeg har ikke dratt mens begge sov...

 

Anonymous poster hash: 76cb9...654

Skrevet

Ja

 

Anonymous poster hash: 84b63...4d6

Skrevet

For å hente posten, levere noe til naboen eller lignende, ja.

Ut i bil, nei. Vet aldri om noe skjer på veien...

 

Anonymous poster hash: 53cf3...a91

Skrevet

Ja, her hjemme ville det vært helt greit.

 

Anonymous poster hash: 7273c...2ca

Skrevet

Ja, så kort tid er det uproblematisk

 

Anonymous poster hash: 0cbbf...087

Skrevet

Ja



Anonymous poster hash: 187d3...c4f
Skrevet

Kommer veldig an på 7-åringen.

 

Jeg kunne gjort det med min eldste, for han har alltid vært veldig fornuftig og aldri funnet på noe tull.

 

Med Mellomste hadde jeg nok ikke gjort det. Han er 6 nå, men er mer distré og kan fint finne på rampestreker. Han har en tendens til å gjøre ting som faller han inn der og da. Så stoler ikke helt på han sånn sett...

 

Anonymous poster hash: ae0ae...62d

Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri gjort. En 7-åring er alt for liten uansett hvor moden han/hun skulle være.

 

Anonymous poster hash: daca2...e2f

Skrevet

Dette er omsorgsvikt i min bok.

 

Anonymous poster hash: c98ae...803

Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Skrevet

Hadde jeg ikke hatt noen problemer med..

 

Dere som sier nei, er aldri 7åringen deres på trilletur med lillebror/søster? Her triller storesøster ofte lillesøster på tur om dagene, ser ikke at det er store forskjellen..

Og da tenker jeg selvfølgelig ikke på dere som bor i by, eller med trafikkerte veier!

 

Anonymous poster hash: 2bb5c...e59

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ja, hvis syvåringen hadde gjort det med glede.

Skrevet

Ja. Så lenge det er avklart med 7-åringen og 2-åringen ikke er av det slaget at barnet våkner hele tiden osv.

 

Har dere lest f.eks. Aurorabøkene? Lillebror og knerten? Osv.

Det har da vært helt vanlig at ganske små barn kan passe småsøsken litt. At de kan klare seg selv litt osv.

 

Jeg har utstyrt 7-åringen vår med en enkel mobil (fra hun var 5,5 år) og lært henne å betjene den (sjekket det) samt lært henne hva hun skal gjøre i ulike situasjoner. Hun har ikke småsøsken, men jeg tror det hadde gått helt fint også!



Anonymous poster hash: 7a22d...4bd
Skrevet

oi så mange som sier Ja, hadde ikke vert aktuelt her at en 7 åring hadde min 2,5 åringen

Skrevet

Overrasket over så mange som svarer ja. Kunne aldri gjort det her. 7-åringen min er ikke moden nok for det.

 

HI

 

Anonymous poster hash: f45e5...336

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...