Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Vi hadde en leieboer som nettopp flyttet ut. Han tok bare det han ville og dro. Det vi har gjort nå etter han dro er: Kastet alle tingene hans som han ikke gadd å gjøre selv. Vasket ut, tak, vegger og gulv, dører, kjøkkenskap, tømt og vasket kjøleskap, dusj og do osv. Sto til og med toalettsaker igjen. Helsparklet en vegg og malt pga han ikke har brukt gipsbeslag til å henge opp, men heller brukt digre maskinskruer i gipsen. Malt en annen vegg som det var sølt kaffe nedover hele veggen og trukket gjennom gulvlist og under gulvet, så har byttet en del av gulvet pga det bulte. Ryddet opp sigaretter og sneiper utenfor. Malt hver eneste vinduskarm og flere vegger pga kaffeflekker som ikke går bort med skuring og vasking. Dette har vi gjort selv, og nå krever han depositum på 6000kr tilbake! Bare skriver jeg listen over det vi har gjort etter han så bør han forstå at det er heller han som skylder oss penger?! Dette er en truende mann, men er flyttet til hjemlandet sitt nå heldigvis, men tviler ikke på han står på døren her en dag. Vi har også måtte ta imot folk som han har solgt ting til og åpnet leiligheten for dem slik at de kan hente det de har kjøpt! Sånt har jeg absolutt ikke tid til. Jobber natt og har tre små barn! Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Han pakket bare kofferten og dro. Det var matrester og tobakk og dritt overalt. En skikkelig gris. HI Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
klg,2 boys now:) Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Tror ikke du vil få mere utav han.men ville ikke gitt han noe tilbake.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Håper du dokumenterte griset med å ta bilder? Anonymous poster hash: 739cd...85a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Nei, kommer ikke til å kreve noe mer. Han er truende så vil ikke ha han her, men han kommer aldri til å forstå at han ikke får depositum tilbake. HI Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Har tatt bilder av alt ja. Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
klg,2 boys now:) Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Hvis han er dratt veldig langt unna.overser du bare henvendelsene hans
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Jeg ville skrevet at jeg har dokumentert hvordan leiligheten ser ut og at dere pga. ødelggelser ut over normal bruk krever depositumet pga. utgifter til utbedringer, at dere velger å ikke kreve ham for penger pga. arbeidet dere fikk med å rydde og kaste hans etterlatte ting, og heller ikke betaling for tiden dere har brukt når dere har vært tilgjengelig for at personer skulle hente tingene han hadde solgt. Skriv at hvis han ikke frigjør dipositumet til dere så går dere til sak mot ham. Og så gjør dere det. Dokumenter alt, husk alle frister dere må opprettholde mtp. depositumskontoen. Skriv årsak til hvorfor dere krever depositumet til banken. Ta saken til Husleietvistutvalget - eller, han må gjøre det hvis han vil ha igjen depositumet, da får han også gebyrene i Husleietvistutvalget. Anonymous poster hash: 07d2c...5cf
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 Da har jo dere og et problem egentlig, siden dere ikke får ut depositumspengene uten hans underskrift og (regner med dere har depositumskonto). Anonymous poster hash: 25dab...000
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #10 Skrevet 29. august 2015 Nei vi har bare hatt disse på egen konto pga leieboer ikke gadd å bli med i banken for å åpne dep.konto. Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #11 Skrevet 29. august 2015 Nei vi har bare hatt disse på egen konto pga leieboer ikke gadd å bli med i banken for å åpne dep.konto. Anonymous poster hash: f8e2d...ea5 Da er jo saken grei, Hadde aldri gitt han ei krone. Anonymous poster hash: 25dab...000
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #12 Skrevet 29. august 2015 Nei vi har bare hatt disse på egen konto pga leieboer ikke gadd å bli med i banken for å åpne dep.konto. Anonymous poster hash: f8e2d...ea5 Da bør dere skrive en ordentlig mail til ham, eller rekommandert brev slik at dere vet han har fått det, hvor dere skriver alle skadene dere måtte utbedre og at dette beløper seg på mer enn hva depositumet var, men at dere avslutter saken med kun å kreve depositumet. Legg ev. ved bilder av skadene han har gjort på leiligheten. Skriv at hvis han likevel mener han har krav på å få tilbake depositumet så må han gå til sak mot dere i Husleietvistutvalget (skriv at gebyret for det pr. i dag er ca 1000 kr), og at det må gjøres innen en frist (sjekk ev. frister). Hører dere ikke mer fra ham innen den fristen så anser dere saken som avsluttet. Anonymous poster hash: 07d2c...5cf
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 HI her. Jeg blir nå truet av denne tidligere leieboeren at han skal komme hit og kreve halve depositumet for han mener jeg overdriver kostnadene for hva som måtte ordnes etter han. Depositumet var bare på 6000. Han truer med å komme hit og ta meg. Dette har jeg skriftlig. Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Kan jeg gjøre det? Han fikk sparken fra jobb for han hadde truet kolleger. Er redd han skal ødelegge ting utenfor, ripe bilen eller noe. Han er virkelig i stand til det. HI Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #16 Skrevet 8. september 2015 Sett opp en timeliste over hvor mye tid dere har brukt på de forskjellige oppgavene og legg ved kopi av bilag for det dere har kjøpt inn som maling, sparket, nytt gulv ol. Hvis han bare dro skylder han sansynlig vis husleie for oppsigelsestiden også. Få det med i oversikten. Anonymous poster hash: f4e99...9b1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 Tror faktisk jeg hadde betalt han depositumet (så jeg slapp å være redd for fyren). Og så hadde jeg sjekket neste leieboer bedre. Anonymous poster hash: 2d2a8...134
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Han bor i Sverige nå, så på en annen side vurderer jeg å bare blokkere han på mobil og alt. Men det kan være han dukker opp, vet jo aldri. HI Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
Gjest Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 (endret) Sånn, nå tar du deg sammen, og tar med deg mannen din og drar til politiet i morgen og anmelder han! Vanskelig kan det være? Slike mennensker er det ikke verdt å koste en kalori på, samme hvor truende han er. Sorryh om jeg er litt skarp i kantene nå, men hvis han har flyttet veldig langt avgårde, så kommer han nok ikke på døren i natt! Endret 8. september 2015 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Men er det nok med at han har sagt han skal ta meg? Håper ikke jeg hører noe mer. HI Anonymous poster hash: f8e2d...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå