Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Huset vårt er lite, så om vi skal fikse det, så må det bygges på en del på ca 60kvm til for at det skal være stort nok for oss. hele det elektriske anlegget på byttes ut, det er mye fukt og mulig mugg i kjelleren så det må dreneres rundt bygget og deretter tørkes opp i kjelleren og gulvet i kjelleren som er laget av mur må rives opp og lages nytt. I tillegg må badet flyttes, altså det må bygge nytt bad... Vil det lønne seg å rive ned og bygge nytt? Eller kan dette fikses rimelig? Er det noen som vet hvor mye det koster å rive ned et hus på ca 60kvm? Anonymous poster hash: f18e2...cbf
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Høres ut som der vil bli billigere å rive og bygge nytt. Skikkelig renovering blir alltid mye dyrere enn planlagt. I tillegg er det dyrere å bygge tilbygg enn nybygg fordi tilbygget må tilpasses den gamle delen. Med nybygg kan dere også få det akkurat slik dere ønsker instedet for å måtte tilpasse ting. Anonymous poster hash: 28852...808
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Tidsmessig bedre å rive. Gamle hus er forundringspakker der man aldri vet hva man må fikse... Vil tro det er økonomisk bedre også Anonymous poster hash: 9706d...492
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Angående det å rive huset. Du kan jo ta kontakt med brannvesenet om de har lyst å ha øvelse på huset deres og dermed brenne det ned. Anonymous poster hash: 28852...808
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Takk damer Har tenkt mye på det med å rive, kjenner jeg har liten lyst til å totalrenovere dette huset, det kommer sikkert til å bli veldig dyrt, og i tillegg kan det være mye skjulte feil. Med nybygg får jeg huser akkurat slik jeg vil ha det, og slipper å tenke på hvordan det gamle huset kan brukes mtp planløsningen som allerede er. (veldig dårlig planløsning, små rom og trange ganger...) Takk for tips med å ringe brannvesenet, det kan jo redusere rivekostnadene betraktelig! Hi Anonymous poster hash: f18e2...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå