Gå til innhold

Er det noe spesielt du unner deg av mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyter du en troika på lørdagskvelden, eller inhalerer du en boks russisk kaviar?

Altså, ute etter hva dere kjøper når dere føler dere slår på stortromma i matveien. Mat dere synes er dyrt og eeeegentlig litt unødvenig.. (Men akk så godt :) )

Anonymous poster hash: bc0e5...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller drikke for den del :)

Sunt eller usunt :)

Skrevet

Moreller

Anonymous poster hash: 078ba...848
Skrevet

Jeg unner meg sushi. Mann og barn liker ikke det.

Vi har kuttet kraftig ned på godteri, så da kjøper jeg frukt som mango, bær, og annet med høy kilopris, men som gir meg følelsen av kos i helgene😊

Anonymous poster hash: ceb57...053

Skrevet

Vi unner oss noen gode oster + vin på lørdagskveld. 

Sashimi/sushi en dag i uka. 

Anonymous poster hash: b22d3...653
Skrevet

Mango.

Jeg kjøper meg en (eller ofte to-tre) mango. Som jeg så spiser alene etter barna har sovnet. Det er en enorm luksus. Og ikke noe jeg føler jeg kan unne meg så ofte. Kanskje 2 ganger i året.

Helt rart. Jeg kjøper dyr mat uten å blunke lenger (etter mange år som studenter). Men det med mangoen, det er en luksus.

Heldigvis liker ikke mannen mango, så jeg får hele alene. (Kanskje er det der luksusen ligger? Mannen min har det likt med lakrisbåter).

Anonymous poster hash: 88d21...1c0

Skrevet

Så "fattige" dere høres ut

Anonymous poster hash: 06186...41a

Skrevet

Mango.

Jeg kjøper meg en (eller ofte to-tre) mango. Som jeg så spiser alene etter barna har sovnet. Det er en enorm luksus. Og ikke noe jeg føler jeg kan unne meg så ofte. Kanskje 2 ganger i året.

Helt rart. Jeg kjøper dyr mat uten å blunke lenger (etter mange år som studenter). Men det med mangoen, det er en luksus.

Heldigvis liker ikke mannen mango, så jeg får hele alene. (Kanskje er det der luksusen ligger? Mannen min har det likt med lakrisbåter).

håper du tuller?

Hadde jeg likt mango kunne jeg like gjerne handlet meg en i lunsjen liksom. 2 ganger i året?? Sikker på det ikke er gull-barer du handler?

Anonymous poster hash: 26bc4...3bd

Skrevet

Dyr mat og vin er min last, jeg elsker å lage gourmetmåltider med tilhørende viner. I tillegg til at det blir dyrt fordi det er eksklusive råvarer, blir det også dyrt fordi jeg er opptatt av dyrevelferd og også gjerne kjøper kortreist mat for å støtte lokalt.

Eksempler kan være vilt, villfisk, amarone og eplemost.

Skrevet

Mango.Jeg kjøper meg en (eller ofte to-tre) mango. Som jeg så spiser alene etter barna har sovnet. Det er en enorm luksus. Og ikke noe jeg føler jeg kan unne meg så ofte. Kanskje 2 ganger i året.Helt rart. Jeg kjøper dyr mat uten å blunke lenger (etter mange år som studenter). Men det med mangoen, det er en luksus.Heldigvis liker ikke mannen mango, så jeg får hele alene. (Kanskje er det der luksusen ligger? Mannen min har det likt med lakrisbåter).Anonymous poster hash: 88d21...1c0

håper du tuller?Hadde jeg likt mango kunne jeg like gjerne handlet meg en i lunsjen liksom. 2 ganger i året?? Sikker på det ikke er gull-barer du handler? Anonymous poster hash: 26bc4...3bd
men kjære deg, nå var jo ikke denne tråden om deg da!

Skrevet

Mango.Jeg kjøper meg en (eller ofte to-tre) mango. Som jeg så spiser alene etter barna har sovnet. Det er en enorm luksus. Og ikke noe jeg føler jeg kan unne meg så ofte. Kanskje 2 ganger i året.Helt rart. Jeg kjøper dyr mat uten å blunke lenger (etter mange år som studenter). Men det med mangoen, det er en luksus.Heldigvis liker ikke mannen mango, så jeg får hele alene. (Kanskje er det der luksusen ligger? Mannen min har det likt med lakrisbåter).Anonymous poster hash: 88d21...1c0

håper du tuller?Hadde jeg likt mango kunne jeg like gjerne handlet meg en i lunsjen liksom. 2 ganger i året?? Sikker på det ikke er gull-barer du handler? Anonymous poster hash: 26bc4...3bd

Jeg sier jo ikke at det er logisk. Det er jo ikke pengene det står på.

Men det å kjøpe en mango helt til seg selv, og sitte å spise i fred og ro, helt alene. Det gir meg en enorm luksusfølelse.

Og er noe jeg ikke føler jeg kan unne meg for ofte.

De fleste folk i Norge kunne vel spist mango til alle dagens måltider om det var kun pengene det sto på.

Men spørsmålet her var ikke hvilken matvare er så dyr at du kun unner deg den innimellom, det var prisuavhengig.

Og hadde jeg spist mango til alle dagens måltider så hadde jo hele luksusfølelsen forsvunnet.

Skrevet

Iskaffe, syns de kartongene er kjempedyre.

Anonymous poster hash: 116e0...abf

Skrevet

Men det å kjøpe en mango helt til seg selv, og sitte å spise i fred og ro, helt alene. Det gir meg en enorm luksusfølelse.

De fleste folk i Norge kunne vel spist mango til alle dagens måltider om det var kun pengene det sto på.

Men spørsmålet her var ikke hvilken matvare er så dyr at du kun unner deg den innimellom, det var prisuavhengig.

Og hadde jeg spist mango til alle dagens måltider så hadde jo hele luksusfølelsen forsvunnet.

Les hovedinnlegget igjen. Mat dere synes er dyrt og egentlig unødvendig... Fattig som kun har råd til mango TO ganger i året

Skrevet

Iskaffe, syns de kartongene er kjempedyre.

Anonymous poster hash: 116e0...abf

De har vært ofte på salg i sommer 😀😀 følg med på Mattilbud appen, kanskje de kommer på salg igjen snart (var på Coop Obs denne uken til 10 kr)

Anonymous poster hash: 8d0a0...c17

Skrevet

Mozzarellasticks. Det er jo nesten bare fett, men jeg må ha det ❤️

Anonymous poster hash: 79978...674

Skrevet

Sushi fra Alex eller Nodee. Det er nydelig, men litt i overkant dyrt.

Ellers spiser jeg stort sett alt jeg har lyst på, egentlig.

Anonymous poster hash: dcba1...416
Skrevet

Så "fattige" dere høres utAnonymous poster hash: 06186...41a

Så dum du høres ut.

Anonymous poster hash: 06f3d...e14

Skrevet

Kjøper meg parmaskinke som jeg surrer rundt hvitløksgrissini av og til, smaker helt nydelig :)

Anonymous poster hash: ddef1...44b

Skrevet

Champagne. Elsker det og drikker det kanskje 2-3 ggr i året. Resten av tiden holder jeg meg til cremant:)

Anonymous poster hash: e63eb...115
Skrevet

Hjemmelaget sushi, og hvor jeg lager et stort utvalg. Det blir faktisk ganske dyrt da man skal ha bra fisk, og ha flere forskjellige slag, og god fiskerogn. Gjør dette stort sett bare da jeg har besøk og.

Ellers bær.

Jeg har dårlig råd da.

Anonymous poster hash: 09297...d07
Skrevet

Sushi

Spekemat

Hendrick´s gin

Anonymous poster hash: 25038...e46
Skrevet

Skikkelig gode oliven og oliventapenade fra oliviers og co. Svindyrt og himmelsk!

Skrevet

Vin og bær :) Akkurat i sesongen er ikke bær så dyrt, men ellers i sesongen er det dyrt. Jeg elsker bær av alle slag, men et beger hver med henholdvis blåbær, bringebær, jordbær og rips blir fort 100-150 kroner + en flaske vin i uken (deler med mannen min altså!) til rundt 150 kr, så er vi oppe i 300 kr ekstra til et måltid. Da blir det altså vin til maten og bær til dessert :)

Anonymous poster hash: 14e98...b7a
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Les hovedinnlegget igjen. Mat dere synes er dyrt og egentlig unødvendig... Fattig som kun har råd til mango TO ganger i året

Å kjære vene, du bare må kverulere du. I HI nevnes og troika, den er ikke dyr den heller.

Men det er ikke alltid at det må koste så forbaska mye heller, for å føle luksus.

Gi folk litt albuerom, pleier å hjelpe det altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...