Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Ser flere nevner egentid er viktig. Vi har stedatter 50% og hun har sjelden egentid med pappa. Vi er en familie og gjør ting sammen. Svømming, telttur, grilling i skogen etc. Er virkelig egentid viktig for barn med skilte foreldre? Tanken har ikke falt oss inn en gang. Må nevne at hun trives godt hos oss og det er aldri noen problemer. Anonymous poster hash: feb77...c63
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Ser flere nevner egentid er viktig. Vi har stedatter 50% og hun har sjelden egentid med pappa. Vi er en familie og gjør ting sammen. Svømming, telttur, grilling i skogen etc. Er virkelig egentid viktig for barn med skilte foreldre? Tanken har ikke falt oss inn en gang. Må nevne at hun trives godt hos oss og det er aldri noen problemer. Anonymous poster hash: feb77...c63 Når min datter på 14 hadde samvær med far fortalte hun at hun savnet egentid med pappa når stemor kom i bildet. Hun savnet at de to innimellom kunne gjøre ting sammen uten at det hang tre småsøsken på lasset som da måtte taes hensyn til hele tiden. Om det så bare var en kinotur som appellerte til hennes aldersgruppe så hadde hun blitt glad. Så hun krevde ikke mye. Men hun fikk ikke noe alenetid med pappaen sin. Hun har nå valgt å ikke ha samvær lenger fordi hun føler seg i veien der og mer som en barnevakt. For noen barn er det nok ganske viktig å bli sett og få noen timer alene med pappa innimellom. For andre spiller det kanskje ingen rolle. Anonymous poster hash: f095c...78d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Samme her... Egentid!? Vi er en familie, med mine, dine og våre. Ser vi er heldig siden mor til mine stebarn ikke har innvendinger. (Sagt med ironi, siden hun ikke bestemmer i vårt hus, slik vi ikke bestemmer i hennes...) Anonymous poster hash: 9a5f7...e5d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Fy fader, disse skilsmissebarna begynner å bli krevende! Har min stedatter et problem med at vi er sammen hele gjengen, så kan hun fint kun være hos sin mor ja! Hun diktere ikke vårt familieliv, og får ingen soesialbehandling hos oss! Anonymous poster hash: 45ac1...f86
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Alle barn har vel godt av egentid med sine foreldre innimellom, og det uavhengig av om foreldrene er skilt eller ei. Anonymous poster hash: fc65a...ff1
Todii Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Fy fader, disse skilsmissebarna begynner å bli krevende! Har min stedatter et problem med at vi er sammen hele gjengen, så kan hun fint kun være hos sin mor ja! Hun diktere ikke vårt familieliv, og får ingen soesialbehandling hos oss! Anonymous poster hash: 45ac1...f86 Du høres ut som en varm og inkluderende stemor.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Alle mine tre barn får selvsagt egentid innimellom. Det mener jeg er en selvfølge. Hva stebarn og skilsmisse har med dette å gjøre forstår jeg ikke. Anonymous poster hash: 0542d...c9f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Tenker det er viktig med egentid uansett om det er skilsmissebarn eller bare flere barn i en familie. Jeg har tre barn, og prøver å få til litt egentid med barna innimellom. I dag har jeg hatt med ene barnet på kino. Neste gang finner jeg på noe med et av de andre barna. Barna elsker når de får alenetid. Anonymous poster hash: c3358...c8d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 Fy fader, disse skilsmissebarna begynner å bli krevende! Har min stedatter et problem med at vi er sammen hele gjengen, så kan hun fint kun være hos sin mor ja! Hun diktere ikke vårt familieliv, og får ingen soesialbehandling hos oss! Anonymous poster hash: 45ac1...f86 Du høres ut som en varm og inkluderende stemor. Det er akkurat det jeg er! Alle sammen, sammen hele tiden. Ikke stedatter som er sammen med mine barns pappa og min mann alene!! Anonymous poster hash: 45ac1...f86
Todii Skrevet 29. august 2015 #10 Skrevet 29. august 2015 Fy fader, disse skilsmissebarna begynner å bli krevende! Har min stedatter et problem med at vi er sammen hele gjengen, så kan hun fint kun være hos sin mor ja! Hun diktere ikke vårt familieliv, og får ingen soesialbehandling hos oss! Anonymous poster hash: 45ac1...f86 Du høres ut som en varm og inkluderende stemor. Det er akkurat det jeg er! Alle sammen, sammen hele tiden. Ikke stedatter som er sammen med mine barns pappa og min mann alene!! Anonymous poster hash: 45ac1...f86 I tillegg er du ei trollkjerring Gralla med dagen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #11 Skrevet 29. august 2015 Fy fader, disse skilsmissebarna begynner å bli krevende! Har min stedatter et problem med at vi er sammen hele gjengen, så kan hun fint kun være hos sin mor ja! Hun diktere ikke vårt familieliv, og får ingen soesialbehandling hos oss! Anonymous poster hash: 45ac1...f86 Du høres ut som en varm og inkluderende stemor.Det er akkurat det jeg er!Alle sammen, sammen hele tiden. Ikke stedatter som er sammen med mine barns pappa og min mann alene!! Anonymous poster hash: 45ac1...f86 I tillegg er du ei trollkjerring Gralla med dagen. Gralla med dagen? Hva slags dialekt er det? ...og hva betyr det? Anonymous poster hash: 45ac1...f86
Superdolly Skrevet 29. august 2015 #12 Skrevet 29. august 2015 Mine barn er ikke skilsmissebarn, likevel får de jevnlig alenetid med meg eller mannen. I slike situasjoner får vi tid og rom til den gode samtalen, vi har noen opplevelser som bare er våre, og vi knytter bånd. Jeg synes ikke det er noe mystisk eller rart i det å gi barna litt alenetid. Jeg synes heller det er pussig at det finnes foreldre som ikke kan innse at barn også kan trenge alenetid med en eller begge foreldre. Det er ikke alle samtaler man har lyst til å ta med et par halvsøsken på slep. Det er ikke alle betroelser man ønsker at stemor eller stefar skal få del i. Eller biologisk mor eller far, for den del. Jeg hadde dødd hvis jeg hadde måttet be forteller min mor at jeg hadde fått mensen for første gang mens min far og mine søsken hørte på, for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #13 Skrevet 29. august 2015 Mine barn får alenetid med meg. Nå er jeg enslig mor, men sover den andre over hos venner. Så tar jeg gjerne med det andre barnet med på kino osv. Og vi koser oss masse. Her har far kone, som barna hater. Og de har grunn til det. Barna er sjelden på samvær. Og stemor krever alenetid og kvalitetstid med far, hele tiden da barna er der. Så barna får ikke noe tid med sin far. De er overlatt til seg selv. Og de reiser mindre og mindre på samvær. Får jeg meg mann, så er det en selvfølge at barna mine fortsatt får tid med meg. Men regner med at jo mindre barna er, når det kommer stemor/stefar i bilde. Jo lettere er det for barna og bli vant til at begge er med på alt. Men for en tenåring, er det mye vanskeligere, og det burde det virkelig bli tatt hensyn til og. Anonymous poster hash: 3c3b6...d6c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #14 Skrevet 29. august 2015 De fleste barn ønsker tid alene med foreldrene sine uten utenforstående tilstede. Det er vel ikke så vanskelig å forstå. Anonymous poster hash: ead7e...294
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #15 Skrevet 29. august 2015 Ser flere nevner egentid er viktig. Vi har stedatter 50% og hun har sjelden egentid med pappa. Vi er en familie og gjør ting sammen. Svømming, telttur, grilling i skogen etc. Er virkelig egentid viktig for barn med skilte foreldre? Tanken har ikke falt oss inn en gang. Må nevne at hun trives godt hos oss og det er aldri noen problemer. Anonymous poster hash: feb77...c63 Når min datter på 14 hadde samvær med far fortalte hun at hun savnet egentid med pappa når stemor kom i bildet. Hun savnet at de to innimellom kunne gjøre ting sammen uten at det hang tre småsøsken på lasset som da måtte taes hensyn til hele tiden. Om det så bare var en kinotur som appellerte til hennes aldersgruppe så hadde hun blitt glad. Så hun krevde ikke mye. Men hun fikk ikke noe alenetid med pappaen sin. Hun har nå valgt å ikke ha samvær lenger fordi hun føler seg i veien der og mer som en barnevakt. For noen barn er det nok ganske viktig å bli sett og få noen timer alene med pappa innimellom. For andre spiller det kanskje ingen rolle. Anonymous poster hash: f095c...78d Det er nok viktig for alle barn, men ikke alle barn tør fortelle det.... Anonymous poster hash: b2536...d0c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #16 Skrevet 29. august 2015 Alle barn har vel godt av egentid med foreldrene. Vi har 5 barn,mine,dine,våre,og alle får egentid med foreldrene. Selv har jeg 3 søsken og vi fikk egentid. Det var så kjekt å reise til byen på shopping med mor eller far,kinotur osv. Vi "gnåler" jo om at egentid for voksne er viktig,samme gjelder for barn. Anonymous poster hash: 3a1c1...947
Mumua Skrevet 29. august 2015 #17 Skrevet 29. august 2015 Jeg oppmuntrer samboeren til å nyte litt alenetid med datteren sin innimellom når hun er på samvær hos oss. Hun er lita jente enda og stortrives med at jeg er med på ting, men jeg synes det er viktig at hun får litt alenetid med pappaen sin også. Kommer til å fortsette med det når vårt felles barn blir født, tror alle barn har godt av litt alenetid med foreldrene sine. Jeg og min stedatter har også alenetid sammen, og det har vi begge utbytte av siden vi kommer nærmere hverandre. Vi gjør mye sammen som familie, men jeg synes det er bare rett og riktig at hun får være alene med pappaen sin innimellom.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #18 Skrevet 29. august 2015 Hos oss er det mine og dine barn. Vi gjør veldig mye sammen, fordi barna liker og ønsker det, men både jeg og samboeren min har alenetid med hvert av barna også. Ikke hver uke, men så ofte vi synes det er naturlig. Det er viktig for barna (særlig om de har lite samvær fra før), det er viktig for samboeren min og det er viktig for meg. Noen ganger har vi alenetid med hverandres barn også. Det er en fin måte å bli bedre kjent på Anonymous poster hash: b10b3...255
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #19 Skrevet 29. august 2015 Ser flere nevner egentid er viktig. Vi har stedatter 50% og hun har sjelden egentid med pappa. Vi er en familie og gjør ting sammen. Svømming, telttur, grilling i skogen etc. Er virkelig egentid viktig for barn med skilte foreldre? Tanken har ikke falt oss inn en gang. Må nevne at hun trives godt hos oss og det er aldri noen problemer. Anonymous poster hash: feb77...c63 Når min datter på 14 hadde samvær med far fortalte hun at hun savnet egentid med pappa når stemor kom i bildet. Hun savnet at de to innimellom kunne gjøre ting sammen uten at det hang tre småsøsken på lasset som da måtte taes hensyn til hele tiden. Om det så bare var en kinotur som appellerte til hennes aldersgruppe så hadde hun blitt glad. Så hun krevde ikke mye. Men hun fikk ikke noe alenetid med pappaen sin. Hun har nå valgt å ikke ha samvær lenger fordi hun føler seg i veien der og mer som en barnevakt. For noen barn er det nok ganske viktig å bli sett og få noen timer alene med pappa innimellom. For andre spiller det kanskje ingen rolle. Anonymous poster hash: f095c...78d Det er nok viktig for alle barn, men ikke alle barn tør fortelle det.... Anonymous poster hash: b2536...d0c Det har du nok helt rett i. Min datter var ærlig og faren ble snutt og gjorde ingen innsats for at samværet skulle fortsette Anonymous poster hash: f095c...78d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. august 2015 #20 Skrevet 29. august 2015 Både jeg og mannen sørger for å gi ungene tid alene med en av oss eller oss begge samtidig, det tror jeg er verdifullt både for ungene og for oss, det er med på å bygge et godt, fortrolig og nært forhold til hvert enkelt barn. Og det gjør at den ene kan få føle seg ekstra spesiell og verdsatt der når de kan få all oppmerksomhet alene innimellom. Og vi er gift og har kun barn sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #21 Skrevet 29. august 2015 Samme her... Egentid!? Vi er en familie, med mine, dine og våre. Ser vi er heldig siden mor til mine stebarn ikke har innvendinger. (Sagt med ironi, siden hun ikke bestemmer i vårt hus, slik vi ikke bestemmer i hennes...) Anonymous poster hash: 9a5f7...e5d Fy fader, disse skilsmissebarna begynner å bli krevende! Har min stedatter et problem med at vi er sammen hele gjengen, så kan hun fint kun være hos sin mor ja! Hun diktere ikke vårt familieliv, og får ingen soesialbehandling hos oss! Anonymous poster hash: 45ac1...f86 Jeg håper egentlig at dere ikke mener dette seriøst, men bare troller litt. Alle barn, uansett om de er skilsmissebarn eller ikke, setter da pris på å få litt alenetid med foreldre eller andre voksne innimellom??! Har da ingenting med å få spesialbehandling eller å diktere familielivet å gjøre. Anonymous poster hash: 64c73...a6b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #22 Skrevet 29. august 2015 Ser flere nevner egentid er viktig. Vi har stedatter 50% og hun har sjelden egentid med pappa. Vi er en familie og gjør ting sammen. Svømming, telttur, grilling i skogen etc. Er virkelig egentid viktig for barn med skilte foreldre? Tanken har ikke falt oss inn en gang. Må nevne at hun trives godt hos oss og det er aldri noen problemer. Anonymous poster hash: feb77...c63 Ja, det er viktig. Hilsen skilsmissebarn Anonymous poster hash: 5fc38...a47
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #23 Skrevet 30. august 2015 Jeg og min mann er en skikkelig mosaikkfamilie. Vi har barn fra hver vår side. Han har fortalt at han etter skilsmissen fra nr 1 prøvde seg i et forhold med en dame. Hun maktet virkelig ikke at barna hans var hjemme hos dem, for de beslagla så mye tid og oppmerksomhet av ham. Det ble så galt at den ene (som bodde fast hos ham) frivillig flyttet til moren, selv om han var riktig pappagutt. Den andre, som bodde fast hos mor, fikk ikke lov å feire jul hos far, for det ville ikke stemor! Han er så lei seg i dag for at han ikke satte foten ned og sørget for at barna hans fikk den omsorgen og omtanken de skulle ha hatt, for det ødela veldig mye av kontakten mellom dem. Eldstemann nektet bl a å se ham i en periode. Etter at han flyttet fra den damen og vi ble sammen, har han prøvd å innhente det tapte. Men han har hatt enormt mye dårlig samvittighet og sjelekvaler over at barna hans måtte lide for husfreden. Man må jo spørre seg: hvilken dame på 40 klarer ikke å unne en 12-åring å feire jul med sin egen pappa? Hvor syk er man da?? Anonymous poster hash: d5686...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå