Gå til innhold

November 2015


bjørnen*i*det*blå*huset

Anbefalte innlegg

Nå har jo endelig vi med novemberbabyer kommet oss inn her... Håper det er flere enn meg! Vil så gjerne høre litt hvordan det går med dere?

Selv har jeg termin med 3.mann 18.11. De to første svangerskapene har vært superenkle, men denne gangen føler jeg det er tungt... Lurer på hvordan siste delen skal gå. Dette blir definitivt sistemann for å si det sånn... 😃

I forrige uke ble jeg 50% sykemeldt og vet ikke helt om jeg klarer å jobbe mer enn det framover. Mye gåing og ståing i jobben min. Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 11/11 med nr 2. Gleder meg virkelig til å bli ferdig. Sliter med kribling i beina, så sover mellom 3-4 t hver natt ,samt bekkenløsning.veldig slitsomt for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også masse kribling i beina. Heldigvis ikke så mye om natta, men veldi om kvelden... Tar du magnesium? Det hjelper litt for meg hvertfall 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 22.11 med nr. 2! Ble også 50% sykemeldt denne uken og merker stor og god forskjell på det og å jobbe 100%. Jeg sover veldig dårlig om natten grunnet en svært aktiv baby i magen og en på snart 2 som ikke alltid sover like godt om natten han heller. Jeg merker jeg gleder meg til november selv, og til vel overstått! 😊👌🏻👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 24.11 med første :) Her går det egentlig greit nå for første gang i svangerskapet. Har vært innlagt med nyrebekkenbetennelse og var i den forbindelse sykemeldt 50-100% nesten en måned. 

Nå har jeg voldsomt mye halsbrann, og kjenner kanskje energien blir tappet litt raskere, men ellers ikke mye å klage over :)

 

Merker jeg blir veldi lett bekymret dager når jeg ikke kjenner så mye bevegelse, men baby reagerer som regel når pappaen legger hodet mot magen og stryker og snakker :)

 

Gleder meg veldig til å møte henne i november! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hadde vært kjekt å hørt litt fra dere andre som venter novemberbabyer!

 

Kjenner jeg (allerede) begynner å bli litt lei. Sånn alt i alt er vel formen ok. Akkurat nå er det mest irriterende at jeg må tisse sånn ca hele tiden! Det siste jeg gjør før jeg går ut av huset er å gå på do. Likevel kjenner jeg det presse på igjen allerede før jeg får satt meg i bilen...

Jeg har også hatt veldig mye nedpress (??) i det siste. Kjennes ut som han holder på å grave seg ut... Må rett og slett knipe igjen litt når det skjer føler jeg. Noen andre som har det sånn?

 

Fikk også svar i dag om at jeg var svak positiv på rubella (røde hunder). Så må visst få en sprøyte etter fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Her er det også begynt å bli litt slitsomt. Formen er i hovedsak god, men legen har sykemeldt meg 25%. Jeg er veeeeldig trett og har ekstremt mye halsbrann.

 

Det begynner å gå opp for meg at det ikke er så lenge til! Termin neste måned!  :sjokkert:

Kjenner jeg er veldig spent på å møte lillehjertet og å bli kjent med henne :) 

 

Jeg merker lite til nedpress, har heller problemer andre veien med å bli sparket, dyttet og presset i ribbeinet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn fra før og da hadde jeg de langt opp i halsen.. Hehe.. Bærer tydeligvis mye lavere denne gangen. På forrige kontroll sa jordmor at hodet var veldig langt nede, men ikke festet enda..

 

Jeg er 40% sykemeldt. Har slitt myye med hodepine.. Kjenner også på at jeg er veldig trøtt og har dessverre begynt å kjenne litt til bekkenløsning (som jeg hadde litt av med førstemann). Men siden det er såpass kort tid igjen satser jeg på at det ikke skal bli så mye verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de to andre barna har jeg og kjent spark og dytt i ribbbena, men denne gangen har jeg ikke hatt et eneste spark i ribbbena :) bærer ganske lavt tror jeg.. Vært sykemeldt i 4 uker nå pga bekkenet.. Har dager der jeg så godt som er sengeliggende.. Så det skal bli godt og komme i mål nå:)!! Permisjonen starter neste uke og da nærmer ting seg jo :)! Gleder meg så til å møte lillebror i magen :)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin midt nov og jeg er super lei 😂😂😂 Venter nr 2 og formen er laber. Spyr med en gang jeg er sliten. Med første mann var jo super aktiv å gikk turen bakte, lukte ugress og helt i hundre. Nå må jeg manne meg opp for å gå opp trappa. Masse nedpress og kynnere. Bekkenløsning dukket opp siste mnd. Rart at to svangerskap kan Være sååå ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart hvor forskjellig der kan være. Jeg har to supre svangerskap bak meg, men denne gangen har ikke vært like lett ( selv om det bare er "vanlige" plager). Tenker at det er tegnet for at dette blir siste gangen :-) Jeg GLEDER meg til å få kroppen min tilbake nå. Det har jeg ikke gjort på samme måte før. Jobber du enda? Jeg jobber 50% og har skikkelig nedtelling nå... 11 dager igjen på jobb :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, langt oppi halsen hørtes veldig riktig ut, ja! var på jobbmiddag for en stund siden, på alle bilder sitter jeg å holder igjen rett over ribbeinet  :sjokkert:

Men nå siden i går tror jeg det har skjedd noe. Er mye mer sulten og har plass til mer mat i magen, samtidig som jeg kjenner mer til et slags nedpress og stråling i bekkenet. Håper halsbrannen minker også nå snart!

 

Jeg har noen uker igjen til permisjon. Merker det er det som holder meg fra å gjøre alle mulige slags forberedelser. Tror det at dette er første barnet kanskje gjør meg litt overivrig og spent. Har lyst til å vaske alle babyklærne, pakke fødebagen, reie opp senga. Men hva skal jeg da bruke permisjonen til?

 

Flere som klør etter/har allerede begynt å forberede? Noen av dere har jo mye kortere igjen til termin enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forrige unge hadde jeg termin i begynnelsen av januar så "i frykt" for at noe skulle skje i desember ordnet jeg ingenting før 1.januar :-) Denne gangen har jeg rett og slett tatt ting litt etterhvert selv om jeg jo fremdeles har god tid! Har bl.a. vasket litt klær for å få oversikt over hva jeg hadde fra før.. Lurer på om jeg skal sette opp senga i neste uke. Den er helt ny så tenker den kan ha godt av å lufte seg litt. Er jo gøy å holde på også da.... Kanskje bortsett fra å pakke fødebagen. Blir aldri helt enig med meg selv hva jeg egentlig trenger å ha med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...