Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 I går var jeg med mamma og bestilte parykk...mamma har uhelbredelig kreft og har nettopp begynt å miste håret. Kjente at dette var litt spesielt og sårt, og det ble så merkelig stemning inne i salongen når vi sa vi skulle ha parykk.... Og hun frisørdama visket nærmest mens hun viste oss parykkene i bøkene hun hadde... Anonymous poster hash: ba2bf...ec2
mamma_bergen Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Det er vel ikke tabu, men enkelte blir rar når de må forholde seg til feks syke/døende personer. Tror det handler mest om at de ikke vet hvordan de skal oppføre seg. Stor klem til deg og din mamma!
Rosepus™ Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Hår er jo noe kvinner flest har mye identitet knyttet til. Sikkert vanskelig for frisøren å vite eksakt hvordan hun skulle møte dere på best måte. Hårtap er jo mer akseptert hos menn enn hos kvinner, og de fleste vil vel ha en forsiktig tilnærmelse til et slikt sårbart tema. Hvordan man skal te seg i en slik situasjon, det er ikke lett å vite. Trist å høre at moren din er uhelbredelig syk!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Jeg kjenner flere som har hatt kreft og mistet håret. Ingen av dem har møtt slike holdninger av frisørene de har vært hos, så jeg vil tro at dette er denne frisøren som har et problem med å forholde seg til syke personer, ikke at det generelt er tabu. Tror mamma_bergen og Rosepus har gode poeng, at noen ikke helt vet hvordan de skal forholde seg til hverken svært syke personer eller til kvinners hårtap. Men min erfaring er at de fleste takler det bedre enn deres frisør gjorde. Klem til deg Anonymous poster hash: 3f6cd...9d9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Takk for svar. Følte dette som litt ekkelt på en måte fordi vi selv er i en så sår situasjon som vi er....og så de blikkene og den stillheten så føltes det ut som at det var skamfult å bestille seg parykk. De skjønte jo helt sikkert at mamma har kreft, men de vet jo ikke at hun har kort tid igjen å leve...og den tiden hun har igjen så ønsker jeg ikke at hun skal oppleve dette. Mulig jeg er ekstra nærtagen også fordi det er min mamma og jeg selv venter mitt første barn så jeg er nok noe hormonell... Men igjen...det er veldig sårt å være 7 uker fra termin, og ikke vite om mamma rekker det Anonymous poster hash: ba2bf...ec2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Det kan hende denne kvinnen selv har mistet en kjær person pga kreft, og at hun ble litt satt ut av dere. Jeg kan innimellom gjøre eller si ting for å vise at jeg bryr meg, men så kommer det fram feil Frisøren ville nok bare være til hjelp. Trist å høre om din mor Anonymous poster hash: 3a7da...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå