Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Hvorfor er det sånn at man ikke skal bruke sengekant når baby kan snu seg? Jeg har hørt at det er noe med større sjanse for krybbedød.. Vi fikk en sengekant hos svigermor, og hun er såå fornærmet over at vi ikke bruker det, så må ha noe å svare henne. Hun sier det bare er tull det med krybbedød.. Og er det dumt av med å nekte henne å ta bilder av lille når hun mater han med grøt? Føler hun sitter så mye på mobilen, og barn merker jo det. Vil ikke at hun skal det når han får mat så må han vente på neste skje siden hun må låse opp mobilen, få et ordentlig bilde(tar minst 5 før hun er fornøyd på snap) finne emjo å pynte bilde med og trykke på alle hun skal sende det til.. Jeg rører ikke mobilen min når jeg mater lille, jeg er veldig nøye på at jeg ikke skal sitte med hode ned i mobilen hele tiden.. Anonymous poster hash: 90b49...935
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Beklager HI men du er utrolig sær. Om dette med sengekanten stemmer aner jeg ikke men jeg må bruke min ellers kommer han til å brekke både armer og ben. Han ligger så urolig å da han drar bort sengekanten han hans armer og ben stikki ut av sengen i de rareste stillinger. Hvor ofte ser hun barnebarnet sitt? Er det så problematisk for deg om hun får ta bilder? Du er litt vel hysterisk her. Vær glad hun interesserer seg for barnebarnet. Du kan ikke overbeskyttende barnet ditt for alltid. Hadde du vært min svigerdatter hadde jeg blitt irritert. Anonymous poster hash: 90cd7...84b
klg,2 boys now:) Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Aldri hørt om det med sengekanten.her ble den brukt like lenge som sprinkelsenga. Og hvis det er problemer med bilder vs grøt.gi mat du da så får hun tatt bildet sitt
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 Du kan vel mate barnet som vanlig mens hun tar bilder? Jeg har aldri hørt om at man ikke skal ha sengekant, har hatt det til alle mine. Ser for meg at det er farligere uten.... Du høres litt sær ut egentlig. Slapp av litt. Anonymous poster hash: 785c5...a4c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Hei! Jeg må nok dessverre si meg enig men hun som svarer deg over her... Du er nok litt i bobla! (skjønner jo det, da ) Men det med mobil og mating blir storm i vannglass - helt unødvendig å ta opp. Ungen får vel i seg maten sin? Ikke verdt å risikere forholdet til svigermor. Det med sengekanten bestemmer du selv. Om du vil ha kilder på det må du google og se hva du finner. Om det finnes seriøs forskning så kanskje du finner noe på google scholar. Lykke til og prøv å senke skuldrene og les den mammarollen - too much - tråden Anonymous poster hash: 7f85b...e64
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Det med sengekant sies ikke er bra når barnet har lært seg å snu seg til magen og ikke tilbake. De kan rulle med fjeset inn i kanten og da vil det sirkulerer for lite luft som igjen er en faktor når det gjelder krybbedød. Nå advares det ikke mot sengekant direkte da. Jeg har dratt vår sengekant under madrassen slik at det bare stikker opp 6-7 cm. Det er for å forhindre at smokkene detter ut av senga. Om du ikke vil bruke den så gjør du ikke det. Hvis hun er mer opptatt av mobil enn barnet så er det vel bare å ta over matingen? Anonymous poster hash: 15774...76c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Det er jo når hun mater han og må stoppe opp for å ta bilder som irriterer meg! Jeg hadde fått 10 bilder i morges når jeg lå å sov.. Anonymous poster hash: 90b49...935
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Det er jo når hun mater han og må stoppe opp for å ta bilder som irriterer meg! Jeg hadde fått 10 bilder i morges når jeg lå å sov.. Anonymous poster hash: 90b49...935 Så stå opp og mat ungen din selv da om det er så viktig. Du kan ikke forvente andre står opp og mater din unge på dine premisser når du selv ikke gidder stå opp. Anonymous poster hash: 15774...76c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 Det er jo når hun mater han og må stoppe opp for å ta bilder som irriterer meg! Jeg hadde fått 10 bilder i morges når jeg lå å sov.. Anonymous poster hash: 90b49...935 Så stå opp og mat ungen din selv da om det er så viktig. Du kan ikke forvente andre står opp og mater din unge på dine premisser når du selv ikke gidder stå opp. Anonymous poster hash: 15774...76c Hun hadde jo hentet han før jeg sto opp. Så det irriterer ikke seg at du spør noen om noe, men de er de for opptatt med mobilen til å gjøre det/svare deg??? Anonymous poster hash: 90b49...935
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #10 Skrevet 29. august 2015 Det er jo når hun mater han og må stoppe opp for å ta bilder som irriterer meg! Jeg hadde fått 10 bilder i morges når jeg lå å sov.. Anonymous poster hash: 90b49...935 Så stå opp og mat ungen din selv da om det er så viktig. Du kan ikke forvente andre står opp og mater din unge på dine premisser når du selv ikke gidder stå opp. Anonymous poster hash: 15774...76c Hun hadde jo hentet han før jeg sto opp. Så det irriterer ikke seg at du spør noen om noe, men de er de for opptatt med mobilen til å gjøre det/svare deg??? Anonymous poster hash: 90b49...935 Vet du. Du er så kranglete og sur. Anbefaler deg å ta det med den det gjelder! Anonymous poster hash: 15774...76c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #11 Skrevet 29. august 2015 http://www.mammanett.no/baby/naer-kvalt-av-sengebeskytter Anonymous poster hash: 48aa5...d57
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #12 Skrevet 29. august 2015 Sengekant, bamser, tisselaken, babynest. Noen mener at alt er farlig. Selv kommer jeg til å bruke det jeg ønsker å bruke og det jeg finner praktisk. Vil du ikke bruke sengekanten, så synes jeg du skal få slippe det uten spørsmål. Ang. telefon, så synes jeg det er latterlig hvor mye bilder man skal ta og hvor ofte telefonen skal opp. Selv om man "bare" mater noen, så synes jeg det er frekt å drive med mobilen under måltider i hvert fall når barnet må vente på maten pga. det. Vet i hvert fall med meg selv at jeg vil bruke tid på å se på barnet mitt med egne øyne og ikke gjennom en kameralinse. Anonymous poster hash: 6bdfd...a48
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #13 Skrevet 29. august 2015 Utrolig irriterende at noen ikke klarer å holde fokus på det som skal gjennomføres. Det er et måltid for babyen, ikke en fotoshoot! En gang i blandt er det jo moro med et bilde, men ikke flere bilder ved hvert måltid. Jeg hadde ikke godtatt å blit tatt bilder av hele tiden. Handler om respekt. I tillegg er en mobil noe av det mest uhygeniske man har, så lite delikat å plukke på den under måltider... Anonymous poster hash: 91d5d...2ec
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #14 Skrevet 29. august 2015 Helt enig med deg ang sengekanten, hi. Vi har fjernet vår også! Gutten vår pleier å turne rundt i senga om natten og noen ganger finner vi han med ansiktet helt inntil sprinklene. Det gjorde han når sengekanten var der også. Føles tryggere uten sengekant når han ligger ofte sånn på den måten. Gjør det du føler er tryggest for ditt barn. Ikke bry deg om svigermor blir sur ☺☺ Anonymous poster hash: ecf50...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå