Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Betydningen av høy vaksinasjonsdekning i alle aldersgrupper markeres gjennom ulike kampanjer rundt om i Europa. Blir vaksinasjonsdekningen for lav, kan smittsomme sykdommer vi i dag har kontroll over (som polio og difteri) komme tilbake. Så jenter, nå er det på tide at du/dere som voksne tar ansvar og ikke bare er gratispassasjerer på barnas vaksinasjonsdekning. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6496:0:25,6567&Content_6496=6178:110062:25,6567:0:6562:1:::0:0 Anonymous poster hash: 7c348...8e2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Oppfrisket alle før jeg dro til Kenya for noen år siden. Fikk gubben til å revaksinere seg i samme slengen Anonymous poster hash: fbaf8...75d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 Her har vi selvfølgelig tatt oppfriskningsvaksiner! Anonymous poster hash: 8852f...540
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 ok Anonymous poster hash: 07b7c...7d1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Noen som vet pris? Anonymous poster hash: 160ba...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 VIKTIG-VIKTIG!! Helsestasjon burde også være flinkere å opplyse nye foreldre om viktigheten! Anonymous poster hash: e5840...3d9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 VIKTIG-VIKTIG!! Helsestasjon burde også være flinkere å opplyse nye foreldre om viktigheten! Anonymous poster hash: e5840...3d9 ....eller så kan man jo faktisk ta litt ansvar selv også da... Anonymous poster hash: fbaf8...75d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Selvfølgelig, men ikke alle evner eller tenker på det Så en reminder der er jo ikke dumt Anonymous poster hash: e5840...3d9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 En plakat koster verken mye penger eller arbeid, f.eks Anonymous poster hash: e5840...3d9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #11 Skrevet 29. august 2015 Barna er ikke vaksinert og det er såklart ikke vi heller. Sprøyter ikke ting inn i kroppene våre. Barna er nå 6 og 8 år og de er aldri syke så det går helt fint uten vaksiner. Være naiv og følge saueflokken det gjør vi ikke. Vi leser oss opp, tenker selv og tar en selvstendig avgjørelse. Anonymous poster hash: 9f5b6...d2a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #12 Skrevet 29. august 2015 Barna er ikke vaksinert og det er såklart ikke vi heller. Sprøyter ikke ting inn i kroppene våre. Barna er nå 6 og 8 år og de er aldri syke så det går helt fint uten vaksiner. Være naiv og følge saueflokken det gjør vi ikke. Vi leser oss opp, tenker selv og tar en selvstendig avgjørelse. Anonymous poster hash: 9f5b6...d2a Dere følger jo saueflokken dere også, bare den andre flokken Barna og voksne er alle vaksinert og aldri syke. Vaksiner virker dermed. Vi leser oss opp og tar avgjørelsen basert på kunnskap og fakta og ikke propaganda og svada Anonymous poster hash: e5840...3d9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #13 Skrevet 29. august 2015 Barna er ikke vaksinert og det er såklart ikke vi heller. Sprøyter ikke ting inn i kroppene våre. Barna er nå 6 og 8 år og de er aldri syke så det går helt fint uten vaksiner. Være naiv og følge saueflokken det gjør vi ikke. Vi leser oss opp, tenker selv og tar en selvstendig avgjørelse. Anonymous poster hash: 9f5b6...d2a Du har kanskje heller ikke fått med deg at disse stoffene du tydeligvis er redd for, også finnes i maten du spiser? Hver dag. I mye større doser Anonymous poster hash: e5840...3d9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #14 Skrevet 29. august 2015 Barna er ikke vaksinert og det er såklart ikke vi heller. Sprøyter ikke ting inn i kroppene våre. Barna er nå 6 og 8 år og de er aldri syke så det går helt fint uten vaksiner. Være naiv og følge saueflokken det gjør vi ikke. Vi leser oss opp, tenker selv og tar en selvstendig avgjørelse. Anonymous poster hash: 9f5b6...d2a Håper du skjønner at grunnen til at dere har vært heldige og friske, er at de fleste rundt dere ER vaksinerte!! Og hva du nå enn leser deg opp på, så er det riv ruskende galt!... Anonymous poster hash: 62ac5...13f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #15 Skrevet 29. august 2015 Seriøst dette visste jeg ikke 😨 Hvor kan vi gjøre det da? Anonymous poster hash: 60b2d...618
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #16 Skrevet 29. august 2015 Blir ikke noen oppfriskningsvaksiner på meg. Måtte ta stivkrampe nylig, da måtte jeg nærmest krangle med sykehuset for kun få stivkrampe og ikke difteri, polio og kikhoste i tillegg. Har gode grunner for å ikke ville ha mer enn jeg må, noe jeg også oppga til sykehuset. Til tross for den informasjonen de fikk om min helse, fortsatte de å prøve å overkjøre meg "ja, men helsemyndighetene anbefaler det!!!". Helsemyndighetene kjenner ikke min kropp og min helse og kan derfor ikke uttale seg om hva som er best for akkurat min kropp, og jeg vet at min kropp trolig ikke takler mer enn akkurat nødvendig nå - er dere villige til å ta sjansen? Til slutt fikk jeg bare stivkrampesprøyten. To leger har i ettertid vært enig med meg i at det var riktig for meg å ikke ta de andre vaksinene i den kombivaksinen, spesielt siden jeg informerte sykehuset om tidligere bivirkninger av vaksiner og min nåværende helsetilstand. Jeg synes det er skremmende at det nærmest er automatikk i å vaksinere - til og med når de ikke kjenner pasientenes forhistorie, samt at de krangler når det er medisinske årsaker til å være tilbakeholden med å gi vaksiner. Så blir ikke flere vaksiner i min kropp. Ble forresten fullvaksinert som barn, men har likevel hatt alle barnesykdommene, inkl. meslinger og røde hunder. Anonymous poster hash: 677ca...c7b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #17 Skrevet 29. august 2015 Blir ikke noen oppfriskningsvaksiner på meg. Måtte ta stivkrampe nylig, da måtte jeg nærmest krangle med sykehuset for kun få stivkrampe og ikke difteri, polio og kikhoste i tillegg. Har gode grunner for å ikke ville ha mer enn jeg må, noe jeg også oppga til sykehuset. Til tross for den informasjonen de fikk om min helse, fortsatte de å prøve å overkjøre meg "ja, men helsemyndighetene anbefaler det!!!". Helsemyndighetene kjenner ikke min kropp og min helse og kan derfor ikke uttale seg om hva som er best for akkurat min kropp, og jeg vet at min kropp trolig ikke takler mer enn akkurat nødvendig nå - er dere villige til å ta sjansen? Til slutt fikk jeg bare stivkrampesprøyten. To leger har i ettertid vært enig med meg i at det var riktig for meg å ikke ta de andre vaksinene i den kombivaksinen, spesielt siden jeg informerte sykehuset om tidligere bivirkninger av vaksiner og min nåværende helsetilstand. Jeg synes det er skremmende at det nærmest er automatikk i å vaksinere - til og med når de ikke kjenner pasientenes forhistorie, samt at de krangler når det er medisinske årsaker til å være tilbakeholden med å gi vaksiner. Så blir ikke flere vaksiner i min kropp. Ble forresten fullvaksinert som barn, men har likevel hatt alle barnesykdommene, inkl. meslinger og røde hunder. Anonymous poster hash: 677ca...c7b Er det vanlig å få vaksine mot difteri, polio og kikhoste samtidig som man får stivkrampesprøyte? Anonymous poster hash: 82be0...383
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #18 Skrevet 29. august 2015 Hvis det er så viktig at voksne revaksinerer seg, hvorfor blir f.eks ikke de som jobber med barn anbefalt å gjøre det? Anonymous poster hash: 82be0...383
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #19 Skrevet 29. august 2015 Seriøst dette visste jeg ikke Hvor kan vi gjøre det da? Anonymous poster hash: 60b2d...618 Legekontoret ditt. Jeg er blitt så voksen nå at jeg har revaksinert flere ganger Anonymous poster hash: 62b7f...bb4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #20 Skrevet 29. august 2015 Hvis det er så viktig at voksne revaksinerer seg, hvorfor blir f.eks ikke de som jobber med barn anbefalt å gjøre det? Anonymous poster hash: 82be0...383 Det er anbefalt, men informeres dessverre ikke nok om. Anonymous poster hash: ce835...fb2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #21 Skrevet 29. august 2015 Jeg har vært slapp der, men fått tatt noen de siste årene. Aner igrunn ikke helt hva jeg har tatt og ikke tatt, da jeg er helt uinteressert i dette og min mann syns slikt er så spennende. Meg og min mann troppet opp hos legen, han snakket masse kjedelig fagspråk. Ende på visa var at jeg fikk stikk i armen. Vi fikk kikhoste pga at vi ikke revaksinerte. Eldste barnet klarte å smitte oss, hun hadde akkurat gått over tiden for sin dose når hun ble smittet. Stivkrampe tok jeg i sommer. I følge min mann burde jeg tatt det for veldig mange år siden, for jeg har skadet meg så mye at jeg burde tatt den ofte. I sommer måtte jeg bite i det sure eplet og ta sprøyta, ville ikke ødlegge ferien pga at jeg ikke gadd å komme meg til legen. Holdt med en finger som ikke virket igrunn. Anonymous poster hash: 1ea7c...a00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #22 Skrevet 29. august 2015 Blir ikke noen oppfriskningsvaksiner på meg. Måtte ta stivkrampe nylig, da måtte jeg nærmest krangle med sykehuset for kun få stivkrampe og ikke difteri, polio og kikhoste i tillegg. Har gode grunner for å ikke ville ha mer enn jeg må, noe jeg også oppga til sykehuset. Til tross for den informasjonen de fikk om min helse, fortsatte de å prøve å overkjøre meg "ja, men helsemyndighetene anbefaler det!!!". Helsemyndighetene kjenner ikke min kropp og min helse og kan derfor ikke uttale seg om hva som er best for akkurat min kropp, og jeg vet at min kropp trolig ikke takler mer enn akkurat nødvendig nå - er dere villige til å ta sjansen? Til slutt fikk jeg bare stivkrampesprøyten. To leger har i ettertid vært enig med meg i at det var riktig for meg å ikke ta de andre vaksinene i den kombivaksinen, spesielt siden jeg informerte sykehuset om tidligere bivirkninger av vaksiner og min nåværende helsetilstand. Jeg synes det er skremmende at det nærmest er automatikk i å vaksinere - til og med når de ikke kjenner pasientenes forhistorie, samt at de krangler når det er medisinske årsaker til å være tilbakeholden med å gi vaksiner. Så blir ikke flere vaksiner i min kropp. Ble forresten fullvaksinert som barn, men har likevel hatt alle barnesykdommene, inkl. meslinger og røde hunder. Anonymous poster hash: 677ca...c7b Er det vanlig å få vaksine mot difteri, polio og kikhoste samtidig som man får stivkrampesprøyte? Anonymous poster hash: 82be0...383 De sa så på sykehuset/legevakta som jeg var for noen uker siden. De sa de gjorde det for å høyne andelen revaksinerte. Jeg stiller meg likevel sterkt kritisk til en slik praksis, da stivkrampesprøytene i en slik situasjon som regel setter pga. noe akutt som har inntruffet. Da er folk mindre oppmerksomme på hva legene sier og legene som er der kjenner ikke pasientens forhistorie (og spør heller ikke, i hvert fall gjorde de ikke det hos meg, kun opptatt av årsaken til at jeg måtte ta stivkrampesprøyten). Jeg har snakket med flere i etterkant som innser at de har fått denne kombivaksinen når de tror at de bare har fått stivkrampe (de har sjekket det opp etter at jeg har fortalt hva jeg opplevde). Uansett hvor positiv man ev. er mot revaksinering så mener jeg det er helt feil å gjøre det i en akuttsituasjon, og nærmest uten av pasienten forstår hva som skjer eller får særlig informasjon om det. Tviler i grunn på om den praksisen er helt lovlig så lenge det informeres så dårlig om det og i en akuttsituasjon. Tar forbehold om at det kan være ulik praksis rundt om i landet, men i området jeg bor er dette tydeligvis praksisen... Anonymous poster hash: 677ca...c7b
Yellow Brick Road Skrevet 29. august 2015 #23 Skrevet 29. august 2015 Er revaksinerte her hos oss. Nærmer oss ny revaksinering.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #24 Skrevet 29. august 2015 Blir ikke noen oppfriskningsvaksiner på meg. Måtte ta stivkrampe nylig, da måtte jeg nærmest krangle med sykehuset for kun få stivkrampe og ikke difteri, polio og kikhoste i tillegg. Har gode grunner for å ikke ville ha mer enn jeg må, noe jeg også oppga til sykehuset. Til tross for den informasjonen de fikk om min helse, fortsatte de å prøve å overkjøre meg "ja, men helsemyndighetene anbefaler det!!!". Helsemyndighetene kjenner ikke min kropp og min helse og kan derfor ikke uttale seg om hva som er best for akkurat min kropp, og jeg vet at min kropp trolig ikke takler mer enn akkurat nødvendig nå - er dere villige til å ta sjansen? Til slutt fikk jeg bare stivkrampesprøyten. To leger har i ettertid vært enig med meg i at det var riktig for meg å ikke ta de andre vaksinene i den kombivaksinen, spesielt siden jeg informerte sykehuset om tidligere bivirkninger av vaksiner og min nåværende helsetilstand. Jeg synes det er skremmende at det nærmest er automatikk i å vaksinere - til og med når de ikke kjenner pasientenes forhistorie, samt at de krangler når det er medisinske årsaker til å være tilbakeholden med å gi vaksiner. Så blir ikke flere vaksiner i min kropp. Ble forresten fullvaksinert som barn, men har likevel hatt alle barnesykdommene, inkl. meslinger og røde hunder. Anonymous poster hash: 677ca...c7b Er det vanlig å få vaksine mot difteri, polio og kikhoste samtidig som man får stivkrampesprøyte? Anonymous poster hash: 82be0...383 De sa så på sykehuset/legevakta som jeg var for noen uker siden. De sa de gjorde det for å høyne andelen revaksinerte. Jeg stiller meg likevel sterkt kritisk til en slik praksis, da stivkrampesprøytene i en slik situasjon som regel setter pga. noe akutt som har inntruffet. Da er folk mindre oppmerksomme på hva legene sier og legene som er der kjenner ikke pasientens forhistorie (og spør heller ikke, i hvert fall gjorde de ikke det hos meg, kun opptatt av årsaken til at jeg måtte ta stivkrampesprøyten). Jeg har snakket med flere i etterkant som innser at de har fått denne kombivaksinen når de tror at de bare har fått stivkrampe (de har sjekket det opp etter at jeg har fortalt hva jeg opplevde). Uansett hvor positiv man ev. er mot revaksinering så mener jeg det er helt feil å gjøre det i en akuttsituasjon, og nærmest uten av pasienten forstår hva som skjer eller får særlig informasjon om det. Tviler i grunn på om den praksisen er helt lovlig så lenge det informeres så dårlig om det og i en akuttsituasjon. Tar forbehold om at det kan være ulik praksis rundt om i landet, men i området jeg bor er dette tydeligvis praksisen... Anonymous poster hash: 677ca...c7b Hmm, da har jeg kanskje fått vaksine mot de andre tingene. Fikk stivkrampesprøyte på legevakten, etter et stygt kutt i armen for et par år siden. Hvordan kan man sjekke hva man fikk da? Anonymous poster hash: 82be0...383
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #25 Skrevet 29. august 2015 De sa så på sykehuset/legevakta som jeg var for noen uker siden. De sa de gjorde det for å høyne andelen revaksinerte. Jeg stiller meg likevel sterkt kritisk til en slik praksis, da stivkrampesprøytene i en slik situasjon som regel setter pga. noe akutt som har inntruffet. Da er folk mindre oppmerksomme på hva legene sier og legene som er der kjenner ikke pasientens forhistorie (og spør heller ikke, i hvert fall gjorde de ikke det hos meg, kun opptatt av årsaken til at jeg måtte ta stivkrampesprøyten). Jeg har snakket med flere i etterkant som innser at de har fått denne kombivaksinen når de tror at de bare har fått stivkrampe (de har sjekket det opp etter at jeg har fortalt hva jeg opplevde). Uansett hvor positiv man ev. er mot revaksinering så mener jeg det er helt feil å gjøre det i en akuttsituasjon, og nærmest uten av pasienten forstår hva som skjer eller får særlig informasjon om det. Tviler i grunn på om den praksisen er helt lovlig så lenge det informeres så dårlig om det og i en akuttsituasjon. Tar forbehold om at det kan være ulik praksis rundt om i landet, men i området jeg bor er dette tydeligvis praksisen... Anonymous poster hash: 677ca...c7b Hmm, da har jeg kanskje fått vaksine mot de andre tingene. Fikk stivkrampesprøyte på legevakten, etter et stygt kutt i armen for et par år siden. Hvordan kan man sjekke hva man fikk da? Anonymous poster hash: 82be0...383 Du kan kontakte dem og få utskrift av journalen. Egentlig burde du også ha fått et skriv med deg ang. ev. bivirkninger da du fikk stivkrampevaksinen den gang, der skal det også stå nøyaktig hvilken vaksine du fikk. Få utskrift av journalen, du Anonymous poster hash: 677ca...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå