Gå til innhold

Jeg har endelig merket effekten av trening!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri klart å trene i hele mitt liv. Jeg er over 30 nå, men har også alltid vært tynn. Så for kroppens skyld har jeg aldri trengt å trene heller.

Så ble jeg syk, med ptsd, og fikk begynne på trening gjennom dps, én gang i uka. Det er det eneste stedet hele uka hvor jeg virkelig tar i, jobber det hardeste jeg kan og utfordrer meg selv. Og igår, igår merket jeg det alle sier om trening. At det hjelper på energinivå, humør, man får vekk vonde tanker etc.

Selvsagt er ikke alle vonde tanker borte. Selvsagt var det ikke en quick fix sånn sett. Men hele uka har vært skikkelig tøff psykisk. Jeg har villet gråte hele tiden, blitt fjern i blikket, vært lei meg over hele situasjonen min. Så kom jeg hjem fra treningen og da følte jeg plutselig at jeg hadde en kjempegod dag! Det var utrolig å se den forskjellen! Nå skal jeg begynne å trene en time i uka privat også. Dette ga motivasjon å se. Jeg er så glad for å ha oppdaget og erfart det! 😊😀😀😊😁😁😁

Anonymous poster hash: 4415e...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke ptsd diagnose (enda), men går til psykomotorisk fysioterapaut og har samme erfaringer.

Det er endorfiner som frigjøres og bobler rundt i kroppen din.

Jeg løper mye, men har nettopp begynnt å gjøre styrketrening hjemme med kun kroppen som egenvekt.

Jeg har det mye som deg, men merker jeg blir bedre av å trene! 

Stor klem til deg.

Anonymous poster hash: 60d6d...219
Skrevet

Så fantastisk at du kjenner effekt av treningen din. Tro meg, det fortsetter å gi deg positiv effekt, så det er verdt å bruke litt tid og energi på å fortsette :) Stor klem til deg

Anonymous poster hash: 7a0ca...a0f
Skrevet

Åh, tusen takk for likerklikk! Det ga meg faktisk et større håp om å bli frisk, denne oppdagelsen.

Frem til idag da jeg var en hårsbredd fra å sende ene barnet i bursdag uten gave. Men likevel, håpet kom litt.

Anonymous poster hash: 4415e...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...