Gå til innhold

Something is rotten....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, definitivt. Det er andre ting som skremmer mer enn noen syriske flyktninger. 😱🙈 La oss håpe at Norge holder seg på den riktige siden av revnen.

Anonymous poster hash: 0587a...f59

Skrevet

Sterk lesing. Og jeg ante virkelig ikke at Shakespeare hadde så rett... Får de trykke slikt møl i sin største avis?

Anonymous poster hash: 13b60...6c4

Skrevet

Jeg har lest kronikken til B Jensen som artikkelforfatteren hisser seg opp over, og må dessverre innrømme at jeg tror Jensen kommer til å få rett. Var vel ikke Jensen som kom med de horrible påstandene om iq og rase. Som selvfølgelig er helt på trynet.

Det er ikke bare Jensen som sier dette, den Bostonbaserte professoren Niall Ferguson er på linje.

Det er ingenting feil med islam og muslimer. Har mange gode bekjente som er det. Det er når de kommer i så store mengder som nå at problemene kommer til å oppstå. Hvis de fortsetter å strømme inn vil Norge og vesten uunngåelig bli forandret. Dessverre ikke til det bedre. Jeg er mer opptatt av fremtiden til barn og ev barnebarn enn å fremstå med riktige meninger. Artikkelen var ikke spesielt god heller, nok en venstrevridd journalist som sauser sammen en hel del opplysninger som skal få de som mener som meg til å bøye hodet i skam og søke over til den "rette" siden.

Hva som blir den rette siden i denne saken kan vi i rettferdighetens navn ikke vite nå, men vi får nok svaret om en 50-100 års tid. Da er jeg borte, men jeg vil fortsatt at Norge skal være et ok land å bo i.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hjertefru, globaliseringens tidsalder er over oss allerede.

Å gjøre Norge til et ok land å bo i: det oppnår man kun ved å appellere til den norskeste av alle dyder, nemlig dugnadsånden. Ikke ved å skape frykt og skillelinjer. Det vil alltid komme til å bo folk av alle raser og religioner her, og det å skremme våre etterkommere med hvor nifse disse er, det er DET som gjør landet mindre ok. Når tyskere setter asylmottak i brann har flyktningene kommet et sted der det ikke er ok. Brannene vil ikke få dem til å snu og reise hjem, så hva er resultatet? Hva har brannstifterne oppnådd? At Tyskland blir et mindre ok land. Dét og intet annet.

Shetlands-Larsen står på sokkel i Bergen for sin innsats med å bringe flyktninger og motstandsmann i sikkerhet i Skottland. Jeg er stolt over at han var norsk og håper jeg har slektskap (i alle fall åndelig) med en sånn modig nordmann. Å være i samme nasjon som ABB føler jeg bare ubehag ved. Det er der revnen går. Inne i våre hoder.

Skrevet

Hører hva du sier om globalisering Pashla, og er til dels enig. Men hvis vi følger den tanken helt ut kan vi likegodt kutte ut alt som heter grenser og nasjonalstater.

Skremmer ikke barna mine, de har mange muslimske innvandrere i klassen som er flotte ungdommer :)

Men må være lov å si at vi nå er inne i noe som begynner å ligne på en ny folkevandringstid, med de konsekvenser det kan få. Må være lov til å mene at det begynner å bli nok, uten at man dermed blir satt i bås med en viss barnemorder.

De modige menneskene som flyktet over Nordsjøen under WW2, kom nesten uten unntak tilbake i 45. Norge og England var omtrent på samme nivå mtp samfunnsforhold. De som kommer fra dårlig fungerende land i Afrika og Midtøsten flykter nok fra krig, men mange av dem er også ute etter et bedre liv for seg og sin familie. De aller fleste har et ønske om å etablere et nytt liv i rike og velfungerende vesten. Fullt forståelig, men spørsmålet er om det er lurt og riktig av oss å slippe dem inn i hopetall.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hjertefru, globaliseringens tidsalder er over oss allerede.

Å gjøre Norge til et ok land å bo i: det oppnår man kun ved å appellere til den norskeste av alle dyder, nemlig dugnadsånden. Ikke ved å skape frykt og skillelinjer. Det vil alltid komme til å bo folk av alle raser og religioner her, og det å skremme våre etterkommere med hvor nifse disse er, det er DET som gjør landet mindre ok. Når tyskere setter asylmottak i brann har flyktningene kommet et sted der det ikke er ok. Brannene vil ikke få dem til å snu og reise hjem, så hva er resultatet? Hva har brannstifterne oppnådd? At Tyskland blir et mindre ok land. Dét og intet annet.

Shetlands-Larsen står på sokkel i Bergen for sin innsats med å bringe flyktninger og motstandsmann i sikkerhet i Skottland. Jeg er stolt over at han var norsk og håper jeg har slektskap (i alle fall åndelig) med en sånn modig nordmann. Å være i samme nasjon som ABB føler jeg bare ubehag ved. Det er der revnen går. Inne i våre hoder.

Skrevet

Folk har vandret til alle tider, det er ingenting nytt ved det. Utvandring fra Europa til Amerika, Australia og andre kontinenter har formet verden til det den er i dag. Det gikk hardt ut over de som bodde der allerede og en kamp om ressursene. Håper vi nå klarer å vise at menneskeheten har kommet lenger og klarer å dele, disse menneskene er desperate, de vil ikke respektere landegrenser

Anonymous poster hash: 1528b...2ed

Gjest Antarctica
Skrevet

Hører hva du sier om globalisering Pashla, og er til dels enig. Men hvis vi følger den tanken helt ut kan vi likegodt kutte ut alt som heter grenser og nasjonalstater.

Skremmer ikke barna mine, de har mange muslimske innvandrere i klassen som er flotte ungdommer :)

Men må være lov å si at vi nå er inne i noe som begynner å ligne på en ny folkevandringstid, med de konsekvenser det kan få. Må være lov til å mene at det begynner å bli nok, uten at man dermed blir satt i bås med en viss barnemorder.

De modige menneskene som flyktet over Nordsjøen under WW2, kom nesten uten unntak tilbake i 45. Norge og England var omtrent på samme nivå mtp samfunnsforhold. De som kommer fra dårlig fungerende land i Afrika og Midtøsten flykter nok fra krig, men mange av dem er også ute etter et bedre liv for seg og sin familie. De aller fleste har et ønske om å etablere et nytt liv i rike og velfungerende vesten. Fullt forståelig, men spørsmålet er om det er lurt og riktig av oss å slippe dem inn i hopetall.

Massevis av norske menn ble gift i Skottland og kom aldri tilbake....

Men når det er sagt: ja, nasjonalstaten er kanskje allerede bare et vagt minne. Den nasjonalstaten Norge var i 1814 finnes ikke. Heller ikke den nasjonalstaten som USA var i 1777, eller den nasjonalstaten Frankrike var i 1789. Og sant å si: hvor lenge var disse nasjonalstatene uendret? Ett år? Ti? Tjue? I alle fall ikke så mye som 50...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...