Gå til innhold

Spørsmål etter SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå hatt en spontanabort, da jeg begynte å blø var jeg 5+4. Begynte med småblødninger og var på ultralyd. Der kunne ikke gynekologen finne noenting i livmor, og mente det var en SA. Etter dette har blødningen tatt seg betraktelig opp, og har nå blødd MYE og med klumper i 5-6 dager. Tok hcgprøve på mandag som var på 520, tok en ny prøve på onsdag som var på 280. Har lest at hcg skal halvere seg for hver dag, skulle nivået derfor i utgangspunktet ha sunket mer det har gjort?

Tok en graviditetstest i morges og den slo fortsatt ut som svak positiv. Tok også for moro skyld en eggløsningstest, den viste to like sterke streker. Er det hcget som slår ut på eggløsningstesten eller kan man regne med at eggløsning allerede er rundt hjørnet?

Anonymous poster hash: 04dc3...2e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trasi kjære deg :/ Det er nok denne graviditeten som slår ut både på graviditetstesten og eggløsningstesten. Hcgen er jo enda i kroppen så eggløsning er sikkert enda litt unda. 

Jeg opplevde en SA i samme uke som deg. Jeg blødde kraftig i en uke, spottet deretter noen få dager. Jeg tok en graviditetstest noen dager etter det var gått en uke og da var den negativ. 

Du kan kanskje prøve å teste i neste uke? Da vil nok graviditetstesten være negativ, og du kan stole på eggløsningstestene igjen. 

Anonymous poster hash: ed47b...89c
Skrevet

Jeg hadde selv en MA/SA nå i August. Skulle vært nærmere 7 uker, men hun regnet fosteret til å ikke være mere enn 4 uker. Hadde en HCG på litt over 350 og mistet samme dagen som denne prøven. 

Blødde i ca 5 dager (normal menslengde for meg) og hadde positive tester i nærmere 1 uke før den begynte å bli negativ. Hadde også positive EL-tester i dette tidspunktet :) En uke etter SA'en var både G og EL testene negative og nå er EL-testen min på tur til å bli positiv igjen (endelig!)

Skrevet

Ja, det er kjedelig når det ender sånn :( Man begynner jo å tenke og drømme sånn ved positiv test, og begynte allerede å se for meg lille ettåringen vår som storebror.  Men var første prøveperiode på nummer to, så satser på at spiren sitter igjen om ikke lenge. Føler bare at jeg ikke har tålmodighet til å vente, det eneste jeg tenker på er at jeg vil bli gravid igjen NÅ og helst allerede i går ;)

Fint å høre andres erfaringer, håper at testene blir raskt negative og ny syklus kan begynne :) Tenker jeg prøver å teste igjen neste uke, ja.

Lykke til Mingemaura med positive el-tester, håper spiren sitter snart :)

Anonymous poster hash: 04dc3...2e3
Skrevet

Samme til deg. Skjønner godt følelsen på å ville bli gravid NÅ ;-) Vi er i vår 11pp så har prøvd en liten stund! 

Håper du er heldig og får negativ test rimelig rask (og en ny positiv like raskt etterpå!) :)

Skrevet

Når man er gravid så dobles hcg ca annenhver dag. Når hcg synker pga sa/ma, så vil hcg halvere seg ca annenhver dag. Så det tar litt tid før hcg er så lav at det ikke slår ut på tester. Du har hatt ca en halvering av hcg fra mandag til onsdag, så det er nok hcg'en som slår ut på eggløsningstesten din fortsatt. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...