Gå til innhold

Sosial angst - familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som opplever at den sosiale angsten er verst mtp slekt? (Ikke egen familie (far, kone og barn))

Jeg har sosial angst når det kommer til mine kusiner&fettere, tanter&onkler og egne foreldre. Ikke besteforeldre. Og også svigers.

Jeg takler det ikke, og skyr familiesammenkomster som pesten. De aller nærmeste presser jeg meg til å gå i bursdag til, men ikke tanter, onkler, fettere og kusiner osv. Klarer ikke. Det går bare ikke. Mye fordi mange er slemme, baksnakker, de er ikke gode mennesker. Bruker ting mot deg, er ekle og hånlige osv.

Når vi har noe med svigers å gjøre er jeg alltid beklemt og ønsker meg vekk. Greit nok at de kan være ganske frekke, men tror det at jeg ikke takler dem så godt også har noe med den sosiale angsten å gjøre.

Men er det normalt at det er familie som er triggere?

Anonymous poster hash: 529b0...6ba

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis de er slemme og frekke, ville jeg ikke kalle det sosial angst. Jeg ville kalle det normalreaksjon. Eller naturlig selvoppholdelsesdrift.

Ikke omgås med folk som behandler deg dårlig! Du er voksen, du velger selv din omgangskrets!

Skrevet

Enig med Pashla!

Jeg hadde det på samme måte som deg, Hi. Ikke pga. sosial angst, men rett og slett fordi de baksnakket, brukte noe du hadde sagt og vred det til det ugjenkjennelige og fremstilte meg som alt mulig negativt, de smilte og var hyggelige, for så å dolke meg i ryggen etterpå. Det var så ille at bl.a. venner av mine kusiner, som visste godt hvem jeg var, gikk til mine venner og fortalte hvor ille det som ble sagt var.

Jeg har ikke kontakt med dem lenger, og de snakket lenge om det også, for jeg måtte jo være temmelig gal som kuttet ut familie...

Mulig du har sosial angst, Hi, men det er nok ikke det du først og fremst føler på overfor de i familien din som er stygge. Det er, som Pashla sier, en normalreaksjon.

Kutt ut de som ikke vil deg vel :)

Anonymous poster hash: 5259c...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...