Gå til innhold

Dere med førsteklassinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger dere barna til skolen og hvordan gjør dere det med avskjeden? Vi fikk i dag beskjed om at det var altfor mange foreldre i skolegården. Men jeg klarer bare ikke å gå fra en gråtende seksåring midt på skoleplassen.

Anonymous poster hash: 3eb52...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir med helt inn i gangen, mange førsteklasseforeldre som gjøre det på vår skole.

Jeg gjør det hvertfall nå i begynnelsen, så han får rutine på ting. Slutter nok med det etterhvert.

Et salig kaos i gangen er det uansett, men det er det nok uavhengig av om foreldre er med inn.

Anonymous poster hash: 5715f...555
Skrevet

Jeg kjører barna til skolen (den er rett og slett ikke forsvarlig nok til at de kan gå før etter 4. klasse) og da går hun opp fra parkeringsplassen sammen med broren i 3. klasse. Først uken fulgte jeg henne til klasserommet, men nå trenger jeg ikke det.

I ditt tilfelle ville jeg fulgt til hun/han slutter å gråte. Jeg vil jo tro at det går seg til etter hvert :)

Anonymous poster hash: e76c8...273
Skrevet

Følger dere barna til skolen og hvordan gjør dere det med avskjeden? Vi fikk i dag beskjed om at det var altfor mange foreldre i skolegården. Men jeg klarer bare ikke å gå fra en gråtende seksåring midt på skoleplassen.

Hva er barnet ditt redd for da? Føler det seg utrygg? Har det mulig å gå ilag med et annet barn til skolen? Skjønner litt læreren om det er 20 foreldre og en haug gråtende barn. I noen tilfelle er det vel ofte slik at enkelte foreldre er livredd for om barnet klarer overgangen til skole. Men, det går som regel fint. 

Anonymous poster hash: 7d295...477

Skrevet

Jeg ble med helt inn de første dagene og ga ham den tiden han trengte. Nå går han selv (kort vei og gangvei hele veien) nettopp for å unngå et gråtende barn i skolegården. Han synes det er mye lettere å gå fra meg enn at jeg går fra ham.

Anonymous poster hash: 18b82...4d2
Skrevet

Jeg er ufør og hjemme, så jeg følger til skolen. Har da med meg min 1. klassing og naboens 1.klassing, og sammen med oss går en 2.klassing, to 3.klassinger og gjerne et par-tre av gatas eldre barn mellom 11 og 14 år også.

De eldre barna løper avsted så fort vi kommer til skolegården, til sine klasserom og venner, jeg følger de to førsteklassingen inn i garderoben, sier hadet og går hjem igjen.

Anonymous poster hash: 84bce...b8d
Skrevet

Den første dagen var jeg med inn i klasserommet (alle foreldre var med inn). Etter dette har han gått til skolen med storebror som går i 2. klasse.

Skrevet

Jeg har ikke førsteklassing i år, men har jo hatt det flere ganger tidligere. Slik jeg husker det var det vanlig at foreldrene fulgte barna til skoledøra det første halve året. Kanskje var det 40 % av barna som ble fulgt? Mange av barna var på sfo også, slik at avskjeden allerede var unnagjort da skoleklokka ringte. 

Anonymous poster hash: 750a5...bd6
Skrevet

Våre har hatt SFO på morgenen før skolen. Ble fulgt, krysset inn og så hadekos.

Anonymous poster hash: 8347a...047

Skrevet

Hva er barnet ditt redd for da? Føler det seg utrygg? Har det mulig å gå ilag med et annet barn til skolen? Skjønner litt læreren om det er 20 foreldre og en haug gråtende barn. I noen tilfelle er det vel ofte slik at enkelte foreldre er livredd for om barnet klarer overgangen til skole. Men, det går som regel fint.

Anonymous poster hash: 7d295...477

Han har faktisk ikke grått en eneste dag. Vi gjør det på følgende måte. Vi er der fem minutter før det ringer inn. Vi går inn og henger fra oss sekken, før vi går ut igjen. Rutinen er at de skal stille seg i rekke når det ringer inn og så går de inn sammen. Jeg står 5-6 meter unna og han vinker til meg i det de går inn. Dette gjør at han føler seg trygg. Han har alltid syntes at avskjeder har vært vanskelig og har vært lei seg hver eneste dag ved levering i barnehagen. Det er derfor helt nytt for meg at han er fornøyd. Men nå må vi altså slutte med denne rutinen og jeg vet at han blir lei seg.

Skrevet

Vi har følgegruppe. Fire barn går sammen og blir fulgt av en voksen. Vi bytter på hvem av foreldrene som følger. Veldig vanlig her. Nå i begynnelsen står foreldrene i skolegården til det har ringt inn, barna har stilt opp og gått inn.

Anonymous poster hash: 28a41...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...