Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Hvordan gjør de dette på deres skole? Her har de pleid å ta småtrinnet en dag og mellomtrinnet en dag. I år har de derimot klart å gjøre sjekktrekket å ta hele barneskolen på en og samme dag. Først en felles samling med informasjon, deretter møte i hver klasse. Vi har tre barn i barneskolen. Selv med barnevakt går ikke det opp. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig oppgitt, for vi er veldig langt i fra de eneste foreldrene med flere barn. Og så klager skoler og lærere på dårlig oppmøte på foreldremøtene. Hm, I wonder why? Kanskje de tror at foreldre har evnen til å dele seg i to? Anonymous poster hash: 3f6a3...8dd
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Du må si fra til skolen og be dem velge hvilken klasse du bør stikke hodet inn i. (Her innkalles det til møte to dager før det avholdes, så selv om det ikke kolliderer med møtet i de andre klassene, er det ofte jeg ikke kan. Jeg trenger å vite minst en uke før. Så jeg er nesten aldri på de møtene.)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Du må si fra til skolen og be dem velge hvilken klasse du bør stikke hodet inn i. (Her innkalles det til møte to dager før det avholdes, så selv om det ikke kolliderer med møtet i de andre klassene, er det ofte jeg ikke kan. Jeg trenger å vite minst en uke før. Så jeg er nesten aldri på de møtene.) Tro meg, jeg har gitt beskjed! Jeg har til og med gitt beskjed før, da de delte det opp, fordi det slett ikke alltid var mulig å skaffe barnevakt. Så med for eksempel to på småtrinnet da og null barnevakt, måtte jo en bli hjemme og den andre velge mellom to av barna. Jeg synes det er like kjipt hver gang. I år kan vi gå begge to, og så slår de det sammen! *oppgitt* For meg er det veldig viktig å gå på foreldremøter så sant vi kan, og jeg hater å måtte velge mellom barna, det føles feil uansett. 1. klasse blir prioritert, og 7. klasse, men de andre er det verre å velge mellom. Den ene gangen jeg gav beskjed svarte læreren at mange foreldre var strålende fornøyde med ordningen fordi de da "slapp unna" et møte. Hva fa**?! Slippe unna? Hva er det for en holdning? Men to dagers varsel er jo like ille. Vi trenger også en uke på oss som regel. HI Anonymous poster hash: 3f6a3...8dd
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 På skolen her setter hver enkelt lærer foreldremøtedato en dag som passer han/hun. Får gjerne beskjed 2-4 uker før for å holde av datoen og jeg har aldri opplevd at to klasser har hatt foreldremøte på samme dag (har 4 barn i grunnskolen). At hele skolen har hatt foreldremøte på samme dag har jeg aldri opplevd, annet enn den ene gangen i året som politiet har et infomøte på skolen om deres ungdomsarbeid, viktigheten av foreldrenettverk osv. Det foredraget har jeg hørt noen ganger nå for å si det sånn Har hendt en gang at to lærere satte opp foreldresamtale samme ettermiddag da, men da byttet jeg bare med en av de andre i klassen. Anonymous poster hash: 70d45...285
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Her har de 1. klasse en dag, 2.-4.-klasse en annen dag, 5-7 og til slutt ungdomstrinnet. Først en felles seanse med rektor, så klassevis. Anonymous poster hash: 79771...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå