Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Jeg har en jente på snart 12 år familien min som bor sammen med pappaen sin. Hun har ikke noe mamma. Rommet hennes er veldig barnslig med Disney prinsesser (askepott ol) så jeg og noen andre i familien ønsker å overraske henne med nytt rom til bursdagen hennes. Vi vil male rommet lilla, nye gardiner, sengeteppe, teppe på gulvet, ny pult, kommode, henge opp plakater ol, vi vil også kaste mye av klærne hennes og kjøpe nye klær, da mye av det hun har er for lite. Far syns det er en god ide. Er dette en fin gave eller ikke? Anonymous poster hash: 6457a...6b6
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Det er en veldig god ide, hvis jenta får være med på prosessen selv. Du kan ikke kaste leker og klær som du mener er for barnslig. Kanskje du kaster akkurat hennes ynglingsgenser eller hun blir engstelig for at du kom over dagboken hennes eller at hun har mer lyst på hvitt rom enn lilla? Hvid du gir dette som gave til henne, men hun får være med på å velge farger, klær osv, vil det være fantastisk flott :-) Anonymous poster hash: 64927...2ba
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Hvis far er enig må det jo være supert! La henne få velge litt selv, så vil det være en drøm for de fleste Anonymous poster hash: e6644...fb0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Ikke gjør det uten at hun får være med på prosessen. Å kaste andres klær og saker fordi du ikke liker det er utrolig dårlig gjort. Anonymous poster hash: 2e325...c6f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Men hva skal hun med klær som er 2 nr for små? Rydder ikke du bort klær som er for små? Og kjenner dere mange 12 åringer som har rommet sitt fullt av askepott dekor? Anonymous poster hash: 6457a...6b6
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 Synes ikke dere skal gjøre det uten at hun får være med å bestemme! Kanskje hun har lyst på grønne vegger, og liker klærne hun har. Anonymous poster hash: 8bffa...7c8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #7 Skrevet 28. august 2015 Hvorfor tar ikke faren ansvar for at hun har klær som passer? Høres rart ut. Det har jo ikke noe med utseendet på rommet å gjøre. Men det å pusse opp rommet er en hyggelig idé! Jenta er 12 år, hun må få være med å bestemme hvordan det skal se ut. Er like fin gave selv om det ikke er noen overraskelse. Tenk om hun hater lilla? Og dere må ikke finne på å kaste leker og klær uten hennes godkjennelse. Anonymous poster hash: c016a...f16
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #8 Skrevet 28. august 2015 Jeg fikk nyoppussa rom til 12 årsdagen. Pakken jeg pakket opp på dagen var en skoeske, hvor foreldrene mine hadde laget en liten versjon av rommet mitt. Og alt det som hadde rødt på seg skulle jeg få nytt. Og så var jeg med å valgte tapet og møbler osv. Det var en fantastisk gave. 😊 Anonymous poster hash: ab438...e44
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #9 Skrevet 28. august 2015 Kjempe fin gave men la henne få være med å bestemme selv. Kanskje ikke bevist slik at hun vet rommet blir pusset opp. Spør hvordan drømme rommet ser ut, hvilken farge hun vil ha på veggen osv. Lykke til. Flott at dere tar i ett tak. Anonymous poster hash: 587a0...d3e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Jeg syns det er en kjempe fin gave som jeg tror hun vil sette stor pris på. Vi gjorde nettopp det samme nå, da eldste gutten vår ble 5. Han hadde fremdeles babyrommet sitt med ole brumm på vegger og gardiner osv. Vi pusset opp et annet rom i huset, han begynner på skolen neste år så kjøpte ny seng (loftseng med skrivebord og uttrekkbar sovesofa under) akkurat nå er minions veldig kult. Så fikk nytt minions sengetøy og pyntepute til sofaen. nye nøytrale grå gardiner, skap og tvbord med tv. Tven har ingen kanaler foreløpig, da vi liker å styre skjermbruken litt, men vi satte inn dvd spiller og Nintendoen som tidligere sto i stua, så kan de sitte der når han har besøk. Rammet inn en stor minions plakat å hang opp på veggen, samt kjøpte nytt teppe til gulvet. Han ble så hoppende glad for det nye rommet sitt. Han elsker det. Vi venter nå en lillebror som overtar det gamle babyrommet hans når han kommer. Vi jobbet hardt på det nye rommet hans på kveldstid når han hadde lagt seg for å få der ferdig. Han visste ikke om det og da han stod opp på bursdagen sin, fikk han nøkkelen og beskjed om å låse opp døra. Var fantastisk å se hvor fornøyd og glad han ble. Men en 5 åring har kanskje ikke så sterke meninger som en 12 åring? Samtidig så kjenner dere henne og vet hvilke farger hun liker etc, men ville vært litt forsiktig med å kaste ting som er hennes. Kjøp inn de store tingene, og ta henne med ut for å handle inn interiør kanskje? Husker da jeg var på den alderen og skulle flytte til min far, så spurte han meg om hvilken farge jeg ville ha på rommet mitt. Lyslilla sa jeg, og da jeg kom med alle tingene mine, hadde han malt rommet, kjøpt inn ny rammemadrass, skrivepult,tvbord og kjøpmannsdisk i furu. (Som var inn på den tiden) klesskapene var bygd inn, men han hadde satt på nye skapdører. Vi dro ut å handla gardiner og sengetøy, lampe til skrivebordet og speil osv sammen. Veldig koselig og jeg husker jeg satt så stor pris på det. Han hadde gjort det så fint. :-) Anonymous poster hash: 4a3ec...5d2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Datteren min hadde blitt utrolig glad for en sånn gave! Og at pappaen ikke innreder rommet annerledes finner jeg ikke det spor merkelig. Mange av dem er vel litt "så lenge tingene funker så er det ikke så nøye". Jeg har hvertfall vært nødt til å kjøpe møbler og interiør til stebarnas rom her, for faren syntes de kjipe rommene de hadde fungerte utmerket :-P Hvis dere tror at jenta har sterke meninger om hvordan rommet skal se ut, så syns jeg det var et godt råd og spørre henne på generell basis,hvordan et drømmerom hadde vært i farger etc. Anonymous poster hash: f59e3...f52
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Min mor gjorde det for meg når jeg var rundt den alderen Men hun "lurte" meg, så hun fant ut hva jeg kunne tenke meg.. Hun sa noe ala "neste år, tenkte jeg vi kanskje kunne oppgradere rommet ditt, men vi må nesten finne ut en ca pris, så jeg tenkte vi så smått kunne starte å se på farger og tekstil, så vi vet hva det vil komme på" Et slik utsagn fikk meg jo til å nevne hva jeg likte osv, og "ballet" på med "tenk om jeg kunne få "slike" hyller på den veggen osv.. I 2 uker gikk jeg å fantaserte om hvor fint det skulle bli neste år, så skulle jeg overnatte hos venninnen min en helg, familien hennes inviterte meg til hytta (i samarbeid med min mor) Når jeg kom hjem, så kom jeg hjem til en stor rød sløyfe på døra mi <3 Fortsatt den beste gaven jeg har fått, det var ren magi å åpne soveromsdøra og gå inn i drømmerommet <3 Senere i uka var jeg med moren min å kjøpte inn nye leker og klær Anonymous poster hash: c4bf8...781
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 Hun har selv sagt at lilla er yndlingsfargen, derfor lilla. Så tenker lilla farge på en vegg, lilla gardiner og sengeteppe, hvitt skap,gulvteppe og kommode, stort speil med sølvramme ( alle jenter liker å speile seg hehe), puter i hvitt, grått og lilla. En sølv lampe på pulten. Dere som reagerer på at jeg skal kaste klær, det er vel bedre at jeg kaster klær som er 2 nr for små og kjøper nye som passer? Kjenner stilen hennes godt.. Anonymous poster hash: 6457a...6b6
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #14 Skrevet 28. august 2015 Hun har selv sagt at lilla er yndlingsfargen, derfor lilla. Så tenker lilla farge på en vegg, lilla gardiner og sengeteppe, hvitt skap,gulvteppe og kommode, stort speil med sølvramme ( alle jenter liker å speile seg hehe), puter i hvitt, grått og lilla. En sølv lampe på pulten. Dere som reagerer på at jeg skal kaste klær, det er vel bedre at jeg kaster klær som er 2 nr for små og kjøper nye som passer? Kjenner stilen hennes godt..Anonymous poster hash: 6457a...6b6 Det er vel uansett ikke nødvendig å kaste det? Det går jo an å bare pakke ned sånn at hun kan gå gjennom det selv hvis hun ønsker det? Anonymous poster hash: 1f974...cd9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #15 Skrevet 28. august 2015 Hun har selv sagt at lilla er yndlingsfargen, derfor lilla. Så tenker lilla farge på en vegg, lilla gardiner og sengeteppe, hvitt skap,gulvteppe og kommode, stort speil med sølvramme ( alle jenter liker å speile seg hehe), puter i hvitt, grått og lilla. En sølv lampe på pulten. Dere som reagerer på at jeg skal kaste klær, det er vel bedre at jeg kaster klær som er 2 nr for små og kjøper nye som passer? Kjenner stilen hennes godt..Anonymous poster hash: 6457a...6b6 Det er vel uansett ikke nødvendig å kaste det? Det går jo an å bare pakke ned sånn at hun kan gå gjennom det selv hvis hun ønsker det? Anonymous poster hash: 1f974...cd9 Men hva skal hun med klær som er 2 nr for små? De passer jo ikke.. Anonymous poster hash: 6457a...6b6
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #16 Skrevet 28. august 2015 Hun har selv sagt at lilla er yndlingsfargen, derfor lilla. Så tenker lilla farge på en vegg, lilla gardiner og sengeteppe, hvitt skap,gulvteppe og kommode, stort speil med sølvramme ( alle jenter liker å speile seg hehe), puter i hvitt, grått og lilla. En sølv lampe på pulten. Dere som reagerer på at jeg skal kaste klær, det er vel bedre at jeg kaster klær som er 2 nr for små og kjøper nye som passer? Kjenner stilen hennes godt..Anonymous poster hash: 6457a...6b6 Det er vel uansett ikke nødvendig å kaste det? Det går jo an å bare pakke ned sånn at hun kan gå gjennom det selv hvis hun ønsker det? Anonymous poster hash: 1f974...cd9 Men hva skal hun med klær som er 2 nr for små? De passer jo ikke.. Anonymous poster hash: 6457a...6b6 Hjelpe meg. Du må jo være stokk dum. Hørt om sentimentalitet? Anonymous poster hash: ab438...e44
christine31 Skrevet 28. august 2015 #17 Skrevet 28. august 2015 Bare så det er sagt, Min datter er 13 og er det klär som har gått i stykker så det ikke går å bruke det( att det ikke engang kan se ut som om man har gjort det med mening for att det ska väre kult) Blir det kastet! Det samme med for små klär,i beste fall lagt bort i en eske på loftet! Her spör jeg virkelig ikke om lov til å gjöre dette. Lar ikke noen av mine 3 barn bruke 2 nr for små klär selvom det skulle värt en favoritt eller ej! Pakk det unna i esker å sett det på loftet så kan hu gå igjenom etter ei stund. Ellers så kaster du det, du kjdnner reaktionen hennes best!
kristinehufine Skrevet 28. august 2015 #18 Skrevet 28. august 2015 Hvis hun ikke skal være med å velge ville jeg stilt spørsmål! Hintet litt! Som: Hvilken farge liker du best? Spør om hun kan være med å handle for du skal se etter noe, så kan hun si sin mening om farger og interiør. Hva ville du kjøpt om du skulle hatt det på ditt rom? Ville pakket alt hun eier i esker og lagt på plass det du mener hun bør beholde. Alt annet kan hun velge å kaste selv..?
mamma_bergen Skrevet 28. august 2015 #19 Skrevet 28. august 2015 Hun har selv sagt at lilla er yndlingsfargen, derfor lilla. Så tenker lilla farge på en vegg, lilla gardiner og sengeteppe, hvitt skap,gulvteppe og kommode, stort speil med sølvramme ( alle jenter liker å speile seg hehe), puter i hvitt, grått og lilla. En sølv lampe på pulten. Dere som reagerer på at jeg skal kaste klær, det er vel bedre at jeg kaster klær som er 2 nr for små og kjøper nye som passer? Kjenner stilen hennes godt.. Anonymous poster hash: 6457a...6b6 Jeg syns det høres ut som en god idé, spesielt om du kjenner henne godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå