Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Hei, en venninne av meg er gravid (med meg) og hun vurderer å ta abort. Hun sier at hun ønsker ikke å dele på barnet,for hun vil at barnet skal vokse opp med begge foreldrene i ett og samme hjem. Hun mener om den ikke vokser opp med begge foreldrene vil det bli ganske kaotisk for barnet. Selv føler jeg at jeg ønsker en liten en. Så spørsmålet mitt er,hva bør jeg gjøre og hva bør jeg si til henne? Takker for alle seriøse svar! Anonymous poster hash: 21eae...98d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Hun er altså gravid med deg? Er det ikke sjanse for at dere kan oppdra sammen? Anonymous poster hash: cec6c...155
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Det blir kanskje en lite ideéll ramme rundt barnet om dere bare er "friends with benefits"? Hvor gamle er dere, og er dere ferdige med utdanning? Anonymous poster hash: ec9ab...fbf
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Fornuftig dame, jeg hadde gjort akkurat det samme som henne. At du ønsker deg en liten en, er i grunn irrelevant. Anonymous poster hash: cdc34...db1
Ikkesåallerværst Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Det er veldig lite du kan gjøre dersom hun har bestemt seg. Var jeg deg ville jeg heller satse på å få barn i et forhold. Det er mye styr med unger som det er (selv om det er mye kos) selv om man bor sammen. Jenta her sier mye fornuftig til deg, så lytt til det.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 Hei, en venninne av meg er gravid (med meg) og hun vurderer å ta abort. Hun sier at hun ønsker ikke å dele på barnet,for hun vil at barnet skal vokse opp med begge foreldrene i ett og samme hjem. Hun mener om den ikke vokser opp med begge foreldrene vil det bli ganske kaotisk for barnet. Selv føler jeg at jeg ønsker en liten en. Så spørsmålet mitt er,hva bør jeg gjøre og hva bør jeg si til henne? Takker for alle seriøse svar! Anonymous poster hash: 21eae...98d Du ønsker deg et barn, men gidder ikke å gå inn i seriøst forhold, men heller ha uforpliktende sex? Voks opp... Anonymous poster hash: 2d511...c26
jojoen Skrevet 28. august 2015 #7 Skrevet 28. august 2015 Fornuftig dame, jeg hadde gjort akkurat det samme som henne. At du ønsker deg en liten en, er i grunn irrelevant. Anonymous poster hash: cdc34...db1 Hvordan kan det være irrelevant? Dersom jeg var i hennes situasjon ville det vært av stor betydning om far ønsket barnet og ville være med å dele ansvaret, eller om jeg måtte ta alt ansvar alene. Snakk med henne, du. Det er jo selvsagt hennes valg til syvende og sist, men betrygg henne så mye du kan på at du vil stille opp for begge to.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #8 Skrevet 28. august 2015 Det er mulig det er ditt barn, men kroppen er hennes. Du får bare informere henne om følelsene dine, men det må bli hennes endelige avgjørelse. Anonymous poster hash: 946e3...15f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #9 Skrevet 28. august 2015 Hei, en venninne av meg er gravid (med meg) og hun vurderer å ta abort. Hun sier at hun ønsker ikke å dele på barnet,for hun vil at barnet skal vokse opp med begge foreldrene i ett og samme hjem. Hun mener om den ikke vokser opp med begge foreldrene vil det bli ganske kaotisk for barnet. Selv føler jeg at jeg ønsker en liten en. Så spørsmålet mitt er,hva bør jeg gjøre og hva bør jeg si til henne? Takker for alle seriøse svar! Anonymous poster hash: 21eae...98d Det er aldri noen garanti for at et barn får vokse opp i et hjem med begge foreldrene, selv om de er samboere eller gifte når de får barnet. Det er veldig vanlig i dag at et barn vokser opp med to hjem, og det trenger ikke bli kaotisk hvis begge foreldre er innstilt på å få det til å fungere. Mulig jeg tar skammelig feil, men kan denne venninnen din være lysten på et forhold med deg og forsøker å få deg til å ville flytte sammen? Har du tenkt på den muligheten? Kanskje er dere ikke forelsket nå, men det er fullt mulig å utvikle følelser for hverandre etter hvert også. Et vennskap er jo et utmerket grunnlag for et forhold Det er nå sånn at det er kvinnens kropp og kvinnens valg. Men det burde absolutt være rom for at dere kan diskutere dette sammen. Men til sist må du nok bare akseptere hva hun bestemmer seg for. Jeg valgte å ikke ta abort fordi jeg vet at jeg alltid vil komme til å tenke på hvordan det ville blitt hvis jeg ikke tok abort. Det er ikke alltid en dans på roser å få barn, men det ordner seg nok og man får til det man vil. Hvis du kan gi henne den tryggheten hun trenger, visshet om at alt vil ordne seg, så kanskje hun vil vurdere å beholde. Anonymous poster hash: 3ba81...f07
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Du kan få barn med andre når du en gang går inn i et forhold. La det ligge.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Du kan eventuelt tilby deg at du tar hele omsorgen for barnet, eller at hun får hele omsorgen eller at hun får hovedomsorgen og du har bare helgesamvær eller omvendt. Det vil gi en slik stabilitet hun snakker om. Men du kan neppe forvente at hun gjennmomgår et svangerskap om hun ikke har store motforestillinger mot abort. Anonymous poster hash: 7c5d4...875
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Alt du kan gjøre er å forklare at du vil være der for henne og barnet om hun beholder, men til syvende og siste, er det hennes kropp, og hun har siste ordet i hvor vidt det blir abort eller ei, og jeg håper for all del at du støtter henne i det, uansett hva valget hennes faller på. Anonymous poster hash: 95b68...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå