Gå til innhold

Hva slags strikk ønsker du deg til babyen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått meg vill i strikkejungelen. Hva ville du blitt glad for til din baby? Det er til en gutt og en jente og en som ikke er født enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig liker jeg den gode gamle gummistrikken. Smak og behag:)

Anonymous poster hash: 059a2...cb3
Skrevet

Rompere (ballongbukser som noen kaller det), heldresser, luer, sokker, strikket bunad :) 

Anonymous poster hash: 7a3c1...2e3
Skrevet

Til min første nyfødte baby ble jeg aller mest glad for det som var enklest å kle av og på, siden jeg var klønete og babyen ble veldig fort utålmodig. :P Dvs jakke, bukse, sokker, votter og luer.

Da han ble større var det veldig greit med heldresser også. :)

Anonymous poster hash: ca1fe...44b
Skrevet

Heldress eller teppe, uten tvil. Et godt ullteppe til vogna koster flesk. 
En heldress med lange vrangborder i armer og ben, så den kan brukes en stund :)

Skrevet

Ull/silke garn :)

Luer, votter, sokker, bodyer, jakker, bukser, sparkebukser, ulltepper, tøfler.

Anonymous poster hash: 67710...020

Skrevet

Heldress, teppe og hjelmlue.

Til barnahagealder: bukser, genser/jakke, lue og tovete votter.

Skrevet

litt tidlig å gi bhgklær når barna ikke er født enda? :)

Skrevet

Hel dresser, vognteppe, jakker "snekker bukser"/selebukser i frisk fine farger som man ikke får kjøpt over allt 😊 har selv fått en nydelig sett i en mint/lime grøn farge til min gutt. Elsker fargen! Fikk samme i gult også.

Anonymous poster hash: f0518...5de

Skrevet

Strikkejakke og sokker. Evt små votter uten tommel hvis det er sesong fot det.

Skrevet

Elsket de strikkejakkene jeg fikk med vrangbord som var ganske lang. De brukte vi i mange mnd! 💜

Jeg opplevde at de med lus i mønsteret på ermene gjorde at fingrene på de små hektet seg inn i løkkene inne i ermene. Ville helst hatt uten det!

Skrevet

Det strikketøyet eg har sett aller mest pris på var todelte dressar i str 2-3 år, som blei brukt lenge i barnehagen, heilt frå start ved 1 år og til ca 3.  Hadde og ei strikkejakke til babyen som eg brukte mykje. Heildress kan vere praktisk på babyen på vinteren. Synes det vert for varmt med strikkatøy innandørs, og treng berre 1 stk dress til utanhusbruk.  Til nyfødt er det kjekt med teppe, fekk eit tova ullteppe som blei brukt mykje og lenge.

Skrevet

Jeg hadde blitt glad hvis jeg hadde fått en omslagsgenser, for de er lettere å kle på babyen.. digger også sett med jakke (med hette og gjerne noen bamseører på) bukse/sparkebukse og sokker. Vognteppe i en fin farge eller mariusmønster i lyseblått/hvitt/grått eller rosa/hvitt/grått. Heldresser med hette er også knall å få.. 💜 skulle ønske jeg var sååå flink å strikke 😣 men har heldigvis en søster og en mamma som er flinke strikkere 😊

Skrevet

litt tidlig å gi bhgklær når barna ikke er født enda? :)

Bare til info 😊 De små blir fort store og skal begynne i bhg.

Det øverste var ment som ønsker til baby.

Og så glemte jeg sokker.

Skrevet

litt tidlig å gi bhgklær når barna ikke er født enda? :)Anonymous poster hash: 67710...020

Bare til info De små blir fort store og skal begynne i bhg.

Og så glemte jeg sokker.

Ja, det blir de, men ikke SÅ fort :P babyer som blir født i september og utover har mest nytte av ulltøy de kan bruke i høst/vinter. Så kan en heller gi bhgstartgave når den tid kommer :D noen begynner jo ikke i bhg før de er 1,5-2 år heller.

Skrevet

litt tidlig å gi bhgklær når barna ikke er født enda? :)Anonymous poster hash: 67710...020

Og så glemte jeg sokker.

Ja, det blir de, men ikke SÅ fort :P babyer som blir født i september og utover har mest nytte av ulltøy de kan bruke i høst/vinter. Så kan en heller gi bhgstartgave når den tid kommer :D noen begynner jo ikke i bhg før de er 1,5-2 år heller.

Nokon av babyane var vel allreie fødde.   Ellers så får ein ofte mykje i dei små størrelsane, så at me fekk sett i str 2 år (som me byrja å bruke v/1 år) syntes eg var flott.  

Skrevet

Og så glemte jeg sokker.

Åh jo da. Det går akkurat så fort 😜 Alt for fort hvis du spør meg.

Skrevet

Her har svigermor strikket masse nydelige ting til jenta vår som kommer i vinter! Noen heldresser, blant annet mariusdress. Luer, små sokker/tøfler, tepper og mange fine kjoler! En kjempefin kjole i rød til jula 😊 Gleder meg veldig til å bruke det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...